Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یک‌پسر دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد با هدف تعامل با مردم در خصوص  جزئیات بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: جشنواره امسال در ۲ بخش رویداد نوروزگان و مسابقه بین‌المللی برگزار خواهد شد. شرکت در مسابقه بین‌المللی برای تمام علاقه‌مندانی که بر اساس فراخوان قابلیت حضور دارند، امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب رویکرد تولید آثار امسال در بخش نوروزگان با نگاهی کیفی و فاصله گرفتن از رویکرد‌های کمی سال‌های گذشته خواهد بود؛ به گونه‌ای که لایه‌ها و مراحل مختلفی برای آن پیش‌بینی شده است.

او در نشست محتوایی و تبیین رویکرد و بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد که شامگاه یکشنبه، ۳۰ آبان، در فرهنگسرای کودک و آینده بوستان کوهسنگی مشهد برگزار شد، افزود:  لایه عمومی و فراگیر در ارتباط با تزئینات و آذین‌بندی‌های شهری است که شامل سازه‌های سبک و الحاقات شهری خواهد بود تا از این طریق ظرفیت موجود عناصر شهری را مورد استفاده قرار داده و هویت و ماهیت تصویری آن را تغییر دهیم.

دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد ادامه داد: رویکرد دیگر ما سوق دادن نازیبایی‌های شهری به سمت زیبایی‌هاست تا به واسطه هنر، عناصر شهری بلااستفاده و نازیبا به محصولی ارزشمند و دیدنی مبدل شود. در واقع برگزارکنندگان جشنواره از هنرمندان انتظار دارند که با توجه به بخش‌های مختلف شهر چنین اماکن و عناصری را پیدا کنند.

یک‌پسر بیان کرد: همچنین با توجه به این که این روز‌ها با ماه‌های شعبان و رمضان همزمان است، در صورت مناسب بودن شرایط شیوع ویروس کرونا زائران فراوانی در مشهد حضور خواهند داشت؛ لذا محتوای فرهنگی نیز به عنوان یکی از آیتم‌های تلاقی بهار طبیعت و بهار قرآن برای این ایام در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

نهمین نمایشگاه چاپ در مشهد برگزار می‌شود

او همچنین با توجه به اینکه هنر تعاملی یکی از شعار‌های اصلی جشنواره امسال است، تصریح کرد: انتظار می‌رود که آثار صامت نباشد و میان آن و مردم ارتباط برقرار شود؛ به شکلی که مردم تکمیل‌کننده آثار باشند یا اثری بر آن آثار بر جای بگذارند و قطعه‌ای از آن را به یادگار بردارند تا به تعبیری تعاملی میان مخاطبان و اثر‌ها ایجاد شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد تاکید کرد: نقاشی‌های دیواری بخش دیگری است که در سال‌های اخیر با قوت بیشتری با استفاده از آن تولید محتوا صورت گرفته است و بر این اساس تعداد محدودی دیوار سطح یک در نظر گرفته شده که هنرمندان بر اساس رزومه خود یکی از آن را انتخاب خواهند کرد. همچنین بخش نقش برجسته و نقاشی‌های دیواری محدود همانند بخش آذین‌های شهری در فضایی آزاد و بدون دریافت رزومه، برگرفته از نقوش حرم مطهر و نقوش تاریخی خراسان روی دیوار‌های ممتد انجام خواهد شد.

یک‌پسر اظهار کرد: رویکرد جشنواره در بخش هنر‌های نمایشی و یادمان‌های نوروزی به این شکل است که در ابتدا جانمایی‌ها مشخص خواهد شد و سپس آثار و یادمانی متناسب با فضا در آن پیاده می‌شود. به این ترتیب گروه‌هایی چند برابر تعداد نقاط مشخص شده بر اساس رزومه فعال در این ۲ بخش دعوت شده و آثار آنان مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرد و سپس محتوای نهایی اجرا خواهد شد.

او  با اشاره به اینکه در جشنواره امسال مکان‌رویداد نیز برگزار خواهد شد، افزود: در واقع المان ساخته شده در این نقاط به عنوان محور یک داستان خواهد بود تا بر اساس این داستان المان طراحی و ساخته شود و پیرامون المان و طبق همین داستان، نمایش، سرود و برنامه‌های فرهنگی دیگر آماده خواهد شد.

دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد ادامه داد: مسابقه بین‌المللی در زمینه طراحی پاویون‌های باز، بسته و کشیده قصه‌گو است که در فضای بیرونی با مفهومی محتوایی، قصه و داستانی را روایت می‌کند و در فضای داخلی آن‌ها این داستان‌ها با ابزار‌هایی ارائه و بیان خواهد شد؛ بنابراین نقاطی در شهر انتخاب خواهد شد تا افراد از این پاوین‌ها بازدید کنند و با قصه‌ها مواجه شوند.

 

منبع؛ ایسنا

انتهای پیام//س.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره هنرهای شهری خدمت رسانی خواهد شد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد بابایی؛ مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مرحله استانی نخستین جشنواره قرآنی «حیات» به انجام رسیده است، گفت: از این مرحله ۵۷۰ منتخب به مرحله کشوری این دوره راه پیدا کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: مرحله کشوری نخستین جشنواره قرآنی «حیات» در سه بخش آوایی، شفاهی و کتبی و در ۱۴ رشته هم برای آقایان و هم برای بانوان، ۲۲ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود و تا ۲۵ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. 
 
بابایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در خلال برگزاری این جشنواره، رونمایی از طرح راویان قرآن در قالب جشنواره «حیات» است که به این منظور یک مجموعه نمایشگاهی نیز برپا می‌کنیم و نشان راوی قرآن را نیز به روایتگران برتر اعطا خواهیم کرد.
 
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه منتخبان شرکت‌کننده در مرحله کشوری این جشنواره از ۳۲ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند، گفت: راهیابی به این مرحله از دو طریق بوده است؛ در بخش‌های غیر هنری رقابت استانی ملاک انتخاب برای این بخش بوده و در بخش هنری، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، آثار هنری خود را در قالب پوستر، کلیپ، فیلم کوتاه، خوشنویسی، عکاسی و پادکست مستقیم به دبیرخانه جشنواره فرستاده که ارزیابی برای انتخاب برگزیدگان در مرحله کشوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • استنتاج ۱۰ حکم درباره شهر مطلوب اسلامی از نهج‌البلاغه
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد