Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با اشاره از برگزاری جام جهانی این رشته در اصفهان در دی ماه امسال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محسن مهرعلیزاده امروز دوشنبه در نشست خبری با تسلیت درگذشت خبرنگار خبرگزاری ایرنا اصفهان به دلیل ابتلا به کرونا، اظهار داشت: فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی 17 سال پیش و در مهرماه 83 در تهران پایه‌گذاری شد که البته مطالعات تأسیس آن از 2 سال قبل آغاز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استفاده از روش‌های کلاسیک و روش‌های جدید مانند برندینگ به صورت تلفیقی برای توسعه این فدراسیون افزود: ورزش زورخانه‌ای و ورزش پهلوانی از 3 هزار سال پیش در کشورمان رواج داشته اما هیچ‌گاه قوانین فنی آن به صورت مکتوب درنیامده بود که این اقدام به همراه تدوین اساسنامه توسط حدود 70 نفر از اساتید دانشگاه، ورزشکاران و پیشکسوتان انجام شد.

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ادامه داد: هم‌اکنون 86 کشور این رشته را می‌شناسند و بیشتر آنها تیم ملی و باشگاهی دارند و از این تعداد، 25 کشور دارای فدراسیون ثبت‌شده و رسمی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هستند.

مهرعلیزاده گفت: هر سال به طور میانگین 7 تا 10 رویداد مرتبط با این رشته در جهان برگزار می‌شود. همچنین مسابقات قهرمانی جهان و جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای به صورت یک سال در میان برگزار می‌شود و قرار بود شهر اصفهان در آذر ماه 97 میزبان مسابقات قهرمانی جهان این رشته باشد که به دلایلی برگزار نشد و امسال جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در این شهر با حضور تیم‌هایی از 8 کشور خارجی، تیم ملی ایران و تیم اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور 80 مهمان خارجی در اصفهان در جریان این رقابت‌ها تصریح کرد: ورزشکاران از 22 دی ماه 1400 وارد اصفهان شده و مسابقات از 24 تا 27 دی ماه برگزار می‌شود. همچنین 2 هفته گذشته همایشی برای آشنایی مربیان تیم‌های شرکت‌کننده با قوانین جدید در تهران برگزار شد.

مصائب ورزش‌باستانی‌ و پهلوانی در خراسان رضوی/ گود پوریای ولی تنها دلخوشی جوانان تایبادی + فیلمبرگزاری مسابقات کشتی پهلوانی خوزستان به میزبانی گتوند +‌ تصاویرانتصابات جدید در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

در ادامه، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با تبریک هفته بسیج و تسلیت درگذشت خبرنگار خبرگزاری ایرنا اصفهان اظهار داشت: قصد داریم در تعامل با فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای برای توسعه بیش از پیش این ورزش ملی، آئینی و سنتی تلاش کنیم.

سردار مهرعلی باران‌چشمه برگزاری مسابقات آسیایی، بین‌المللی و جهانی را یکی از راه‌های توسعه هر رشته ورزشی دانست و افزود: اصفهان همواره استانی خوش‌نام در میزبانی رویدادهای گوناگون بوده است. در زمان برگزاری انتخابات هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان اصفهان پیشنهاد برگزاری این مسابقات را به رئیس جدید این هیئت ارائه دادیم که از آن استقبال شد.

وی بیان کرد: هرچه برای ترویج و توسعه این رشته تلاش کنیم کم است. کشور چین برای توسعه رشته‌ای مانند ووشو بسیار تلاش کرد و امیدوارم بتوانیم ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است را گسترش دهیم تا این رشته به بازی‌های آسیایی و المپیک راه پیدا کند.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این نشست با طلب صبر برای بازماندگان مرحوم امیرحسین اکبری خبرنگار فقید خبرگزاری ایرنا اصفهان گفت: شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی فراوانی دارد و امیدوارم در اصفهان میزبان خوبی برای تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات باشیم.

سیدمحمد طباطبایی ادامه داد: با توجه به تأکید مسئولان برای ترویج فرهنگ پهلوانی، امیدوارم بتوانیم با میزبانی از جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نقش کلیدی خود را در فرهنگ‌سازی و اعتلای این رشته ورزشی به خوبی ایفا کنیم.

انتهای پیام/165/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی جام جهانی ورزش های زورخانه ای برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۷۰ رویداد ملی ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی طی سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار ناظمی عصر پنج‌شنبه در مجمع انتخابات هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان اظهار کرد: فدراسیون به دنبال آن است که با تقسیم امکانات در استان‌ها زمینه تقویت فعالیت‌های ورزشی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه نباید همه امکانات فقط در تهران متمرکز شود، افزود: سنوات قبل نیز هدف فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی همین امر بوده است.

ناظمی با اشاره به بودجه این فدراسیون در سال گذشته تثریح کرد: سال قبل بودجه این فدراسیون ۳ میلیارد تومان بود و تلاش بر این است تا از هیأت‌های استانی حمایت مالی لازم انجام شود.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی خاطرنشان کرد: خوشیختانه این فدراسیون دارای ظرفیت‌های زیادی است که باید مورد استفاده و توجه قرار گیرد بطوریکه ۷۰ درصد درآمدهای فدراسیون از محل دوره‌های آموزشی، به هیأت‌های استانی تعلق می‌گیرد.

ناظمی رشته آفرود را ظرفیت بسیار خوبی در بخش قهرمانی دانست و اضافه کرد: حوزه همگانی و نشاط عمومی این رشته نیز با جذابیت و هیجان ورزش فوتبال برابری می‌کند و باید بیشتر به آن بها داد.

وی از «کارتینگ» به عنوان رشته بسیار مناسبی برای برگزاری در کردستان نام برد و گفت: این آمادگی را داریم تا دوره مربیگری درجه سه این رشته را در استان برگزار کنیم.

ناظمی عنوان کرد: در حال حاضر یکصد نفر ورزشکار کردستانی سازمان یافته و بیمه شده در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری وجود دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های تیم مدیریتی جدید این هیأت شاهد افزایش تعداد ورزشکاران بیمه شده این رشته باشیم.

در مجمع انتخابات هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان افشار کلوندی با کسب هشت رأی از ۱۰ رأی به عنوان رئیس این هیأت معرفی شد.

کد خبر 6082089

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • برگزاری ۷۰ رویداد ملی ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی طی سال گذشته
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • «گود و ماه» در ۱۸ زورخانه شهر اصفهان اجرا شد
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد