Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@11:28:30 GMT

هوای گیلان آخر هفته تا 12 درجه سرد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۸۲۸۹

هوای گیلان آخر هفته تا 12 درجه سرد می‌شود

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت آب‌وهوای استان گیلان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت امواج کم و بیش ناپایدار در منطقه است.

وی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان برای روزهای پایانی هفته افزود: شرایط جوی تا عصر چهارشنبه برای وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و روند افزایش نسبی دما مهیا است اما به تدریج از عصر چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد و شمالی شدن جریانات، شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، کاهش نسبی دما؛ در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد گاها شدید و برای ارتفاعات بالادست بارش برف مهیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان  خبر داد و گفت: این هشدار در پی نفوذ توده هوای بارشی و سرد و همراه با وزش باد در استان گیلان صادر شده و از اواخر روز چهارشنبه در گیلان شروع و تا روز جمعه نیز ادامه دارد.

دادرس با اشاره به نوع مخاطرات سامانه سرد و بارشی در گیلان بیان کرد: این سامانه بارشی مخاطراتی نظیر بارندگی، وزش باد در بعضی نقاط خیلی شدید، کاهش دما به طور متوسط ۶ تا ۱۲ درجه، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بالادست با بارش برف همراه خواهد بود.

وی همچنین آبگرفتگی، احتمال آسیب به سازه های سست و موقتی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان اب در مسیل ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها را از جمله اثر مخاطرات قابل پیش‌بینی دانست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل هواشناسی گیلان هواشناسی هواشناسی گیلان باران سیل در گیلان وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جمعه در کرمان نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی خراسان جنوبی یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است. طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد. پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

دیگر خبرها

  • هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • بارش‌های رگباری باران در گیلان
  • استقرار هوای خنک و بهاری تا چهارشنبه در گیلان