Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از شناسایی پنج فرد مشکوک مبتلا به سیاه سرفه در استان خبر داد.

فیض الله برزگر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری از پنج فرد مشکوک به این بیماری نمونه گیری لازم انجام و به آزمایشگاه مرجع واقع در انستیتو پاستور تهران برای بررسی ارسال شد که پاسخ هر پنج آزمایش منفی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی سال‌های گذشته موارد مثبتی از این بیماری حتی در افراد مسن بالای ۷۵ سال هم به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن در این سنین داشته‌ایم و نمی‌توان گفت که جامعه استانی عاری از این بیماری است.

وی تصریح کرد: بیماری سیاه سرفه یک بیماری میکروبی و یکی از عوامل اصلی مرگ و میر و عوارض در دوران شیرخواری و کودکی است.

برزگر با اشاره به این که این بیماری هنوز هم در کشورهای در حال توسعه شایع است و یکی از مهم‌ترین بیماری‌های کشنده و قابل پیشگیری با واکسن محسوب می‌شود، تصریح کرد: هر ساله حدود ۵۰ میلیون مورد ابتلا به بیماری و ۳۰۰ هزار مرگ و میر در اثر این بیماری در جهان اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: میزان مرگ و میر شیرخواران در کشورهای در حال توسعه به چهار درصد نیز می‌رسد و در ایران نیز مشابه کشورهای توسعه یافته اطلاعات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر نشان دهنده افزایش موارد بیماری طی سال‌های اخیر است.

برزگر اظهار کرد: هر چند بیشترین موارد گزارش شده در گروه سنی کودکان به ویژه کودکان زیر یک سال بوده است، ولی با تقویت گزارش دهی موارد مشکوک، انتظار می‌رود موارد بیماری در افراد بالغ نیز افزایش یابد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آموزش مردم و به خصوص والدین نوزادان درباره مزایای واکسیناسیون نوزادان، واکسیناسیون علیه سیاه سرفه مطابق برنامه واکسیناسیون جاری کشوری به صورت واکسن پنتا از جمله اقدامات پیشگیری از این بیماری است.

فیض الله برزگر درباره جداسازی این بیماران افزود: موارد شناخته شده بیماری باید از نظر تنفسی ایزوله شده و مدت جداسازی در صورت شروع درمان هفت روز و در غیر این صورت سه هفته است.

وی هم چنین تاکید کرد: موارد مشکوک نیز نباید در تماس با کودکان کم سن و نوزادان باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالی استانی اجتماعی سیاه سرفه دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالی سیاه سرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی شامل یک کلاهک بزرگ طراحی شده برای موشک کروز استراتژیک «هواسال۱- را-۳» و همچنین یک موشک ضد هوایی «پیولجی-۱-۲» بود.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی، هر دو آزمایش، بخشی از فعالیت‌های منظم دولت و موسسات علوم دفاعی وابسته به آن برای توسعه سریع فناوری‌ها در جنبه‌های مختلف از جمله عملکرد تاکتیکی و فنی و بهره‌برداری از سیستم‌های تسلیحاتی نوع جدید بوده است و ربطی به وضعیت کنونی منطقه ندارد.

به گزارش ایرنا، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیشتر در اظهاراتی گفت که اوضاع بی‌ثبات ژئوپولیتیک ایجاب می‌کند که اکنون بیش از هر زمانی برای جنگ آماده بود.

کیم چهارشنبه (۲۲ فروردین) در بازدید از «دانشگاه و نظامی کیم جونگ ایل» افزود، اگر دشمن به تقابل نظامی با پیونگ یانگ روی بیاورد، کره شمالی با استفاده از همه ابزارها و بدون تعلل ضربه‌ای مرگبار به دشمن وارد خواهد کرد.

وی در این بازدید اوضاع پیچیده بین‌المللی و وضعیت مبهم و بی‌ثابت نظامی و سیاسی در اطراف کره شمالی را تشریح کرد و گفت که اکنون باید بیش از هر زمان دیگری برای جنگ آماده بود.

کره شمالی در دوره رهبری کیم جونگ اون توسعه تسلیحات را با شتاب بیشتری در پیش گرفته و مناسبات سیاسی و نظامی نزدیکی با روسیه برقرار کرده است.

حدود ۲ هفته پیش، یک هیات روسی به ریاست سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه برای گفت‌ وگو درباره همکاری ۲ کشور به منظور مقابله با جاسوسی به پیونگ یانگ سفر کرد.

پیونگ یانگ همواره آمریکا و کره جنوبی را به افزایش تنش‌های نظامی از طریق «رزمایش‌های نظامی» متهم کرده است.

پیونگ یانگ به تازگی تأیید کرد که زیر نظر کیم جونگ اون یک موشک مافوق صوت میانبرد جدید با سوخت جامد آزمایش کرده است.

کیم در ماه مارس نیز یک تمرین نظامی ارتش این کشور را که با مشارکت یگان‌های تانک برگزار شد، هدایت و با یک تانک رزمی جدید رانندگی کرد.

دیگر خبرها

  • فصل طغیان آفات در کشاورزی خراسان‌شمالی
  • کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد
  • (ویدئو) آزمایش یک موشک قاره‎پیمای جدید در کره شمالی
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی