Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار وزیر جهاد کشاورزی و سفیر بلاروس در ایران زمینه های گسترش همکاری های ایران و بلاروس در منطقه اوراسیا بررسی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با دمیتری کالتسوف سفیر کشور بلاروس در ایران، اظهار کرد: ایران و بلاروس می توانند در منطقه اوراسیا با ظرفیت های مشترک با یکدیگر همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاثیر تحریم های ظالمانه بر روابط دو کشور، گفت: ایران می تواند از ظرفیت های شیلاتی، کشاورزی، نهاده‌های کشاورزی و تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی کشور بلاروس استفاده کند؛ از جمله کشاورزان ایرانی از کیفیت کود پتاسه بلاروس راضی بوده‌اند اما در شرایط تحریم، ورود این کود به ایران قطع شد.

ساداتی نژاد با بیان این که تحریم ها موجب شد ایران نتواند نیاز خود را در زمینه تراکتورهای سنگین تامین کند، اظهار امیدواری کرد که با توسعه روابط این مشکلات برطرف شود.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با داروهای دامپزشکی، عنوان کرد: در زمینه داروهای دامپزشکی باید گفتگو شود تا دو کشور بتوانند داروهای تولیدی خود را با هم به اشتراک بگذارند و در زمینه داروهایی که هر دو کشور به صورت مشترک واردکننده آن هستند، با همکاری هم آن را تولید کنند.

*از سرگیری صادرات ماشین آلات کشاورزی، مکمل و داروی دامی به ایران

در این دیدار، دمیتری کالتسوف سفیر کشور بلاروس در ایران اظهار کرد: بلاروس از توسعه روابط با ایران در زمینه کشاورزی استقبال می کند و وظیفه مهم سفارت بلاروس توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور است.

وی افزود: بلاروس محصولات خوبی در زمینه کشاورزی دارد و یکی از کارهای کلیدی ما در حوزه کشاورزی پروژه های مشترک با سرمایه‌گذاران ایرانی است که موفقیت آمیز بوده است.

کالتسوف تصریح کرد: ما آمادگی داریم از ایران میوه، خشکبار و سبزی وارد کنیم،‌ همچنین رب گوجه و سس های ایرانی بسیار مرغوب هستند.

وی افزود: در زمینه گوشت، تخم مرغ، تخم بلدرچین و محصولات لبنی ظرفیت های خوبی در بلاروس وجود دارد و آمادگی داریم تا تمام امکاناتی که در زمینه کشاورزی و تجاری در بلاروس وجود دارد را به ایران ارائه دهیم.

کالتسوف با اشاره به این که روابط دو کشور محدود به حوزه محصولات کشاورزی نخواهد بود، عنوان کرد: در سال های گذشته چهار محموله کود پتاس به ایران صادر شده بود و آمادگی داریم در این زمینه دوباره صادرات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تعاونی دولتی بیوتکنولوژی بلاروس شروع به فعالیت کرده است و برای خوراک دام مکمل هایی را طراحی و تولید می‌کند که به تاثیرگذاری مکمل های دامی موجود کمک خواهد کرد، همچنین این کارخانه مکمل هایی را برای دام سنگین و آبزیان هم تولید می‌کند که امیدواریم در سفر وزیر جهاد کشاورزی ایران به بلاروس از این کارخانه بازدید شود.

سفیر بلاروس در تهران تاکید کرد: در خصوص داروهای دامپزشکی هم می توانیم با هم همکاری داشته باشیم.

کالتسوف گفت: یکی از حوزه‌های فعالیت بلاروس تجهیزات کشاورزی مانند تراکتور، کمباین و تجهیزات پیوست برای ماشین آلات کشاورزی است و نیاز داریم در این زمینه با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سال آینده موافقت نامه موقت برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در منطقه اوراسیا بین ایران و بلاروس دائمی شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه تدوام همکاری بین دو کشور در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود، اظهار کرد: ما مایل به ارتقای این روابط در سطوح بالا میان دو کشور هستیم. سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور قابل قبول نیست و در گام اول ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

رئیس‌جمهوری همچنین با ابلاغ سلام رهبری انقلاب و ملت ایران به مردم پاکستان، اظهار کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع و مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت کردند و در خیابان‌های این کشور، آزادی قدس شریف را فریاد زدند و به مردمی که همیشه از حق و عدالت دفاع کرده‌اند و می‌کنند سلام و درود می‌فرستیم.

وی افزود: برای مردم و دولت پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی و کودک‌کشی و نسل‌کشی‌ای که به دست جنایتکار رژیم صهیونیستی با حمایت غربی‌ها و آمریکا در غزه انجام می‌شود، به ستوه آمدند و عدالت را فریاد می‌زنند، همواره احترام قائلیم و مواضع آنها را ستودنی می‌دانیم.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: آنچه که امروز مردم دنیا را غصه‌دار کرده این است که سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند. سازمان ملل کارآمدی خود را از دست داده و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد. مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم آزاده جهان همه به ستوه آمده‌اند، اما یقین داریم موضع امت اسلامی و مردم ایران و پاکستان و ملت مقاوم فلسطینی‌ها پاسخ خواهد داد و حتماً زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی تاکید کرد: ایران و پاکستان فقط همسایه نیستند، بلکه روابط دو کشور تاریخی، تمدنی و عمیقاً اعتقادی و دینی است. امری که ملت بزرگ ایران را با ملت بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات و باورهاست و این پیوند ناگسستنی است.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار بین ایران و پاکستان وجود دارد، اظهار کرد: حتماً تبادل این ظرفیت‌ها می‌تواند در جهت منافع دو کشور به کار گرفته شود. در نشست‌های مشترک با نخست‌وزیر پاکستان تصمیم گرفتیم روابط دو کشور را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی و در همه سطوح ارتقا ببخشیم.

دیگر خبرها

  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد