Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی ، این وزارتخانه در اطلاعیه ای اعلام کرد که این افراد باید درخواست خود را از طریق دستگاه بدهکار در سامانه تسویه و تهاتر ثبت کنند.

بر اساس تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است تا سقف ۳۵۰ هزار میلیارد ریال با صدور اسناد خزانه نوع دوم، بدهی‌های قطعی دولت را با مطالبات قطعی دولت تسویه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اشخاص باید درخواست خود را از طریق دستگاه بدهکار در سامانه تسویه و تهاتر ثبت کنند. 

براساس این گزارش، بدلیل شرایط بهداشتی فعلی جامعه و به منظور رعایت فاصله اجتماعی و کاهش تردد در دستگاه‌های اجرایی، تغییرات لازم در سامانه تسویه و تهاتر به گونه‌ای اعمال ‌شده است که نیاز به حضور اشخاص متقاضی پس از درخواست در دستگاه‌های اجرایی بدهکار نیست. 

 اشخاص متقاضی ضمن پرهیز از مراجعه حضوری اولیه به دستگاه‌های اجرایی ابتدا با مراجعه به پورتال مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت به نشانی http://iridmo.mefa.ir نسبت به اخذ فرم درخواست (شماره دو) و مطالعه مستندات اقدام و سپس بر اساس دستورالعمل و بخشنامه ذیربط نسبت به شروع فرآیند تسویه و تهاتر اقدام کنند.

بدیهی است تازمان اعلام سقف قابل تهاتر بانک ها توسط بانک مرکزی، سامانه صدور الکترونیکی اسناد تسویه خزانه برای شروع فرآیند و ثبت اولیه درخواست در دسترس دستگاه‌های اجرایی بدهکار است و به محض اعلام سهمیه تهاتر بانک‌های عامل توسط بانک مرکزی، مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت ظرفیت اعلامی را در سامانه صدور الکترونیکی اسناد تسویه خزانه بارگزاری می‌کند. 

برچسب‌ها وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک ها بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک ها بانک مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک ها بانک مرکزی دستگاه های اجرایی تسویه و تهاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره استاندار همدان با مردم و پاسخ گوی مطالبات شهروندان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزارش صدا و سیما استان همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، با حضور در مرکز سامد «سامانه ارتباطات مردم و دولت» و ارتباط مستقیم با مردم برای شنیدن مسائل و مشکلات مطرح شده و پاسخگویی به سوالات، دستورات لازم را برای گره گشایی از مشکلات، پیگیری و تحقق مطالبات قانونی شهروندان صادر کرد.

مرکز سامد یا همان سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت یکی از راه‌های بیان مشکلات و تقاضا‌های مردم از دستگاه‌های دولتی است.

اپراتور‌های این مرکز همه روزه و در ساعات اداری پاسخگوی درخواست‌های تلفنی مردم هستند و مردم می‌توانند با شماره گیری ۱۱۱ با این سامانه ارتباط برقرار کنند.

روزانه بیش از ۳۰۰ تماس مردمی برقرار می‌شود و ۷۰ درصد آن درخواست مشاوره است.

با ثبت مشخصات فردی تقاضا کننده به او یک کد پیگیری داده می‌شود و دستگاه‌های مربوطه در نهایت مدت یک هفته تا ۱۰روز باید پاسخگوی درخواست افراد باشند.

دیگر خبرها

  • تسهیل امور مردم در پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین
  • طرح مولدسازی برای دستگاه های اجرایی گیلان لازم الاجراست
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی بخش تولید
  • اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های زیربنایی استان یزد
  • دیدار چهره به چهره استاندار همدان با مردم و پاسخ گوی مطالبات شهروندان
  • اجرایی شدن ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی
  •  جذب ٣٠ همت اسناد خزانه از محل مابه‌التفاوت قیمت‌های تکلیفی و تمام شده برق
  • فعالان اقتصادی اقدامات رئیسی دوران قوه قضائیه را می‌خواهند