Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، مدیران منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی را سفیران سازمان اداری و استخدامی کشور خواند و تأکید کرد که این مجمع تشکل مردمی و خوبی است، امیدوارم نشست‌هایی که برگزار می‌کند به اقدامات خوبی منجر شود.

خبرگزاری میزان - میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در نشست مجمع مدیران منابع انسانی کشور که ظهر امروز در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به بهره‌وری به‌عنوان یک ضرورت برای برون‌رفت از مشکلات در کشور، تصریح کرد: با وجود اینکه در برنامه ششم توسعه مقرر شده بود ۲/۸درصد از ۸درصد رشد اقتصادی، در حوزهٔ بهره‌وری باشد، اما اکنون و پس از پنج سال تقریباً هیچ دستاوردی در حوزه بهره‌وری نداریم و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که بهره‌وری در بعضی بخش‌ها منفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فرآیند‌ها در دستگاه‌ها طولانی است و این منجر به کاهش بهره‌وری می‌شود لذا لازم است فرآیند‌ها اصلاح شوند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر نقش دولت در ارتقای بهره‌وری ادامه داد: به مرور زمان، ساختار و تشکیلات عریض و طویلی در دولت شکل گرفته است؛ هر مسئولی سر کار آمده، خواسته کار جدیدی انجام دهد که آن کار را هم به تدوین قوانین و مقررات فروکاسته است، لذا در این سال‌ها با فراوانی قانون و مقرره و بروکراسی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: مثلاً دولت الکترونیک یکی از حوزه‌هایی است که طی ۲۰ سال، نزدیک به ۶۰ مقرره و قانون دارد، درحالی‌که طبق ارزیابی‌ها، ۷۸درصد از پروژۀ دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی وضعیت نامناسبی دارد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور یکی از چالش‌های کشور را ادراک بی‌عدالتی از سوی مردم دانست و گفت: من اسم این پدیده را «سونامی تسری و همسان‌سازی» گذاشته‌ام؛ بسیاری از دستگاه‌ها به دنبال تسری و همسان‌سازی حقوق و دستمزدشان هستند، بخشی از این اتفاق به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و بخشی از آن به دلیل ادراک بی‌عدالتی است. ادراک بی‌عدالتی با خود بی‌عدالتی تفاوت دارد؛ بی‌عدالتی میان مردم و دولتی‌ها، بی‌عدالتی بین دستگاهی و بی‌عدالتی درون‌دستگاهی باید رفع شود؛ شعار دولت، سیاست و تکلیف شرعی ما رفع این بی‌عدالتی است.

وی از دستگاه‌های اجرایی کشور خواست تا نسبت به ساماندهی داده‌های خود اهتمام لازم را داشته باشند؛ وی گفت: ما نیاز داریم برای تغییر در ضرایب حقوق‌های سال آینده برآورد دقیق داشته باشیم و برای این کار به داده‌های دقیق احتیاج داریم.

لطیفی یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌های کشور را نارضایتی به‌حق مردم از ادارات دانست و خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که مردم راضی باشند، باید اندازۀ دولت را به اندازۀ یک آیکون در گوشی مردم کوچک کنیم؛ مردم باید بتوانند هر خدمتی که می‌خواهند را در هر ساعتی از شبانه‌روز و در هر جایی که اراده کنند دریافت کنند. تکریم مردم این است که احتیاجی نباشد به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کنند.

وی مدیران منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی را سفیران سازمان اداری و استخدامی کشور خواند و تأکید کرد: این مجمع تشکل مردمی و خوبی است، امیدوارم نشست‌هایی که برگزار می‌کند به اقدامات خوبی منجر شود. تلاش کنید از تجربه‌های یکدیگر استفاده و با هم همفکری کنید. از همۀ شما تقاضا می‌کنم بحث هوشمندسازی را در دستگاه‌های خود اجرایی کنید تا در حوزه‌ها مختلف از جمله حقوق و دستمزد، سلامت اداری، فرآیندها، ارزیابی عملکرد و ... به شفافیت دست پیدا کنیم چراکه شفافیت در امور عمومی واجب است.

بیشتر بخوانید: ضرورت ارتقای جایگاه مشاوران امور زنان دستگاه‌های اجرایی

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان استخدامی میثم لطیفی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان استخدامی میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مدیران منابع انسانی دستگاه های اجرایی دستگاه ها بی عدالتی بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد

استاندار همدان با بیان اینکه عملکرد ادارات منطبق بر سند توسعه استان است، گفت: برنامه مدون اقتصادی همدان امروز در شورای برنامه‌ریزی اعلام و تکلیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان اظهار‌داشت: ظرفیت‌سازی در امر پشتیبانی از جهش تولید با مشارکت مردم توسط دستگاه‌های اجرایی استان باید با جدیت دنبال شود.

وی ضمن قدردانی از حوزه معاونت اقتصادی استان برای تدوین و ارائه برنامه جامع اقتصادی همدان در راستای تحقق شعار سال بیان کرد: باتوجه به اهمیت و جایگاه حوزه اقتصاد برای جامعه می‌طلبد این برنامه بعنوان یک راهبرد ویژه و تکلیف اجرایی در دستور کار مدیران اقتصادی استان قرار گیرد.

مقام عالی دولت در استان همدان، تاکید کرد: از گذشته نیز توجه استان به سمت اقتصاد، تولید و رشد اشتغال بوده است لیکن با توجه به راهبرد مقام معظم رهبری با جدیت و توان بیشتری این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه از مدیران، فعالان و بخش‌خصوصی در حوزه اقتصاد انتظار داریم امسال متفاوت از گذشته، پای مردم را به بخش تولید باز کنند،گفت: شهرک‌های صنعتی باید به سمت دانش‌بنیان‌ها و فناوری‌های نوین حرکت کنند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان منطبق بر سند توسعه سه ساله این استان، عنوان کرد: انتظار داریم سهم اعتبارات سفر ریاست جمهوری توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری و جذب شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت مردمی و انقلابی ایران قوی در تامین آب استان حمایت ویژه و نقش اثر‌گذاری داشت، بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که مشکل تامین آب در استان با هم‌افزایی و تعامل بین دولت و دستگاه‌های اجرایی در کنار همکاری و همراهی مردم فهیم استان مرتفع شده است.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه به کارگیری از بسترهای قانونی نیز در توسعه عمرانی و اقتصادی استان راهگشا خواهد بود، بیان کرد: در جلسات آتی شورای برنامه‌‌ریزی برنامه مدونی از حوزه عمرانی نیز منطبق بر قانون و بسترهای موجود در راستای تحقق شعار سال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خدمات و برنامه‌هایی که در حوزه عمرانی استان ارائه می‌شود باید پیوست عملیاتی داشته باشد، گفت: تلاش‌ و برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی وظیفه و ماموریت تک تک مدیران استان همدان است و در این زمینه همه مکلف به اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت هستیم برهمین‌اساس با هرگونه اهمال کاری به جد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است
  • انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خام‌فروشی در صنعت نفت
  • تسریع جذب قضات و کارکنان اداری در سال ۱۴۰۳
  • حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است