Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بابیان اینکه یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌های کشور نارضایتی به‌حق مردم از ادارات است، خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که مردم راضی باشند و باید اندازۀ دولت را به اندازۀ یک آیکون در گوشی مردم کوچک کنیم.

خبرگزاری میزان - بنا براعلام مرکز روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، میثم لطیفی، در نشست مجمع مدیران منابع انسانی کشور که ظهر امروز در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به این که بهره‌وری به‌عنوان یک ضرورت برای برون‌رفت از مشکلات در کشوراست، تصریح کرد: با وجود اینکه در برنامه ششم توسعه مقرر شده بود ۲/۸درصد از ۸درصد رشد اقتصادی، در حوزهٔ بهره‌وری باشد، اما اکنون و پس از پنج سال تقریباً هیچ دستاوردی در حوزه بهره‌وری نداریم و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که بهره‌وری در بعضی بخش‌ها منفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: فرآیند‌ها در دستگاه‌ها طولانی است و این منجر به کاهش بهره‌وری می‌شود لذا لازم است فرآیند‌ها اصلاح شوند.

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر نقش دولت در ارتقای بهره‌وری ادامه داد: به مرور زمان، ساختار و تشکیلات عریض و طویلی در دولت شکل گرفته است؛ هر مسئولی سر کار آمده، خواسته کار جدیدی انجام دهد که آن کار را هم به تدوین قوانین و مقررات فروکاسته است، لذا در این سال‌ها با فراوانی قانون و مقرره و بروکراسی مواجه هستیم.

 

وی ادامه داد: مثلاً دولت الکترونیک یکی از حوزه‌هایی است که طی ۲۰ سال، نزدیک به ۶۰ مقرره و قانون دارد، درحالی‌که طبق ارزیابی‌ها، ۷۸درصد از پروژۀ دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی وضعیت نامناسبی دارد.

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور یکی از چالش‌های کشور را ادراک بی‌عدالتی از سوی مردم دانست و گفت: من اسم این پدیده را «سونامی تسری و همسان‌سازی» گذاشته‌ام؛ بسیاری از دستگاه‌ها به دنبال تسری و همسان‌سازی حقوق و دستمزدشان هستند، بخشی از این اتفاق به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و بخشی از آن به دلیل ادراک بی‌عدالتی است.

 

لطیفی افزود: ادراک بی‌عدالتی با خود بی‌عدالتی تفاوت دارد؛ بی‌عدالتی میان مردم و دولتی‌ها، بی‌عدالتی بین دستگاهی و بی‌عدالتی درون‌دستگاهی باید رفع شود؛ شعار دولت، سیاست و تکلیف شرعی ما رفع این بی‌عدالتی است.

وی از دستگاه‌های اجرایی کشور خواست تا نسبت به ساماندهی داده‌های خود اهتمام لازم را داشته باشند؛ وی گفت: ما نیاز داریم برای تغییر در ضرایب حقوق‌های سال آینده برآورد دقیق داشته باشیم و برای این کار به داده‌های دقیق احتیاج داریم.

 

لطیفی یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌های کشور را نارضایتی به‌حق مردم از ادارات دانست و خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که مردم راضی باشند، باید اندازۀ دولت را به اندازۀ یک آیکون در گوشی مردم کوچک کنیم؛ مردم باید بتوانند هر خدمتی که می‌خواهند را در هر ساعتی از شبانه‌روز و در هر جایی که اراده کنند دریافت کنند. تکریم مردم این است که احتیاجی نباشد به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کنند.

 

وی مدیران منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی را سفیران سازمان اداری و استخدامی کشور خواند و تأکید کرد: این مجمع تشکل مردمی و خوبی است، امیدوارم نشست‌هایی که برگزار می‌کند به اقدامات خوبی منجر شود. تلاش کنید از تجربه‌های یکدیگر استفاده و با هم همفکری کنید. از همۀ شما تقاضا می‌کنم بحث هوشمندسازی را در دستگاه‌های خود اجرایی کنید تا در حوزه‌ها مختلف از جمله حقوق و دستمزد، سلامت اداری، فرآیندها، ارزیابی عملکرد و ... به شفافیت دست پیدا کنیم چراکه شفافیت در امور عمومی واجب است.

 

بیشتر بخوانید: ضرورت ارتقای جایگاه مشاوران امور زنان دستگاه‌های اجرایی

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان استخدامی میثم لطیفی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان استخدامی میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور دستگاه های اجرایی چالش های کشور دستگاه ها بی عدالتی بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۰۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: نزدیک به ۴۰۰ نفر از مهندسان ما در حوزه سدسازی، سالهاست در سریلانکا فعالیت می‌کنند، همچنین به صورت همزمان یک نیروگاه و یک سد پیشرفته مبتنی بر کار علمی در این کشور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «سپهر خلجی» امروز _چهارشنبه پنجم ادیبهشت_ در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدام بزرگی در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی در سریلانکاه انجام شد که به پایان رسیده است. از رئیس جمهور دعوت کردند که برای افتتاح این پروژه حضور داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: قریب ۴۰۰ نفر از مهندسان ما در حوزه سدسازی، سالهاست در سریلانکا فعالیت می‌کنند. یک سد پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی که دارای مسیر انتقال آب از یک سطح به سطحی دیگر بوده است، همچنین به صورت همزمان یک نیروگاه و یک سد پیشرفته مبتنی بر کار علمی در این کشور انجام شده است. علاوه براینکه این پروژه‌ها اثرات خوبی در سریلانکا داشته، در این شرایطی تلاش می‌کنند نشان بدهند جمهوری اسلامی ایران تحریم است، ما کیلومترها دور تر از خاک خودمان توانستیم یکی از بزرگترین افتخارات صنعت مهندسی را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله این اقدام زمینه‌ای برای کارهای بیشتر در آن منطقه می‌شود و نمونه‌ای از توان صنعت فنی و مهندسی ما خواهد بود که می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد. یکی زمانی در گذشته، یعنی قبل از انقلاب این قبیل کارها در کشور ما را کارشناسان خارجی انجام می‌دادند. الان بحمدلله با توان کارشناسان جوان ما اتفاقاتی افتاده که در همین صنعت سدسازی در داخل، با ظرفیت‌های داخلی و به اتکا دانشمندان و متخصصان انجام می‌دهیم و الان هم برای کشورهای دیگر این پروژه را اجرا می‌کنیم.

خلجی افزود: این تنها مربوط به سدسازی است؛ در حوزه‌های دیگر مانند راه‌سازی، پل‌سازی و مسیرهای ریلی، متخصصان ما توانمندی بسیار بالایی دارند که همین‌ها نمونه‌ای است تا بتوانیم به سایر کشورهایی که به این تخصص‌ها نیاز دارند، خدمات بدهیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت به منظور تحقق شعار سال، تصریح کرد: هفته پیش در جلسه هیأت اعلام شد که پیرو شعار سال که رهبر انقلاب فرمودند و دولت به عنوان مجری موظف است اوامر و دستورات ایشان را عملیاتی کند، دولت بسته‌ای را آماده کرده که به تصویب اعضای هیأت دولت رسید. در این بسته سهم همه دستگاه‌های اقتصادی و غیراقتصادی در تحقق این شعار مشخص شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت بیان داشت: در این آیین‌نامه مشخص شده که همه این دستگاه‌ها تا پایان سال باید چه کارهایی انجام دهند تا شعار سال محقق شود که متن آن به زودی منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت تا قبل از اردیبهشت ماه بلافاصله پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کارگروه‌های مربوطه را تشکیل داد. به دلیل اینکه همه دستگاه‌ها در این مسأله دخیل هستند، ظرفیت‌ها باید سنجیده و نظرات دریافت می‌شد. کار بزرگی انجام شد و تا آخر فروردین دستورالعمل اجرایی تحقق شعار سال با مشخص کردن وظیفه همه دستگاه‌ها تهیه شد.

خلجی ابراز امیدواری کرد، طبق همین برنامه که به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، کار دنبال شود و در پایان سال بتوانیم گزارشی از میزان تحقق شعاری که رهبری فرمودند و دولت موظف بود پیگیری کند، ارائه کنیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به مهم‌ترین تدابیر این بسته، گفت: همه دستگاه‌ها یک بخشی از کار را به عهده گرفتند. برخی از دستگاه‌ها مثل وزارت صمت و جهاد کشاورزی و نفت در ارتباط با شعار سال وظیفه بیشتری دارند. لذا همه اینها مهم است و ما باید مسیری را طی کنیم که عنوان «جهش» در آن معنا پیدا کند. یعنی یک رشد معمولی نیست.

وی اظهار کرد: این اقدامات عنوانی ندارد و برای هر دستگاهی یک سلسله اقداماتی طراحی و تدبیر شده و همه آنها مهم است و اگر همه آنها اتفاق بیفتد ما شاهد جهش تولید خواهیم بود. امید است با همین اقدامات بتوانیم در جهت اجرای دستورات رهبر انقلاب و تحقق شعار سال گام رو به جلویی برداریم.

کد خبر 747550

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم