Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@02:29:21 GMT

نان شرکت‌های نفت و گاز با پرواز وارد بوشهر می‌شود!

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۰۹۴۵

نان شرکت‌های نفت و گاز با پرواز وارد بوشهر می‌شود!

به گزارش فارس، مصدق کشاورزی عصر امروز در اختتامیه هفته کارآفرینی در جمع کارآفرینان استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده تنها ۴۳ درصد منابع و مصارف داخلی بانک‌های استان بوشهر در قالب تسهیلات پرداخت شده و بوشهر آخرین استان کشور در این بخش به شمار می‌رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: این میزان پرداخت تسهیلات در این استان ناچیز است درحالی‌که در برخی استان‌ها تسهیلات پرداختی از محل منابع و مصارف داخلی بانک‌ها به ۱۱۵ درصد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: استان بوشهر بالاترین منابع کشور را در بانک‌ها تأمین کرده اما از نظر مصارف به‌عنوان آخرین استان کشور معرفی شده است.

کشاورزی بیان کرد: برخی از بانک‌های استان بوشهر فقط برای خود ارزش افزوده دارند و در بهترین مناطق استان بوشهر زمین و ساختمان تملک کرده و منابع خود را در سایر استان‌ها هزینه می‌کنند.

مدیرکل تعاون بوشهر تصریح کرد: در این سال‌ها نه تنها مشکل مدیران پروازی داشته‌ایم، بلکه مشکل نان پروازی هم داریم. بخشی از نان مورد نیاز شرکت‌ها از طریق پرواز از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

کشاورزی با بیان اینکه در دوران کرونا کارآفرینی اجتماعی فعال شد اظهار کرد: در استانی مانند بوشهر با وجود ریشه‌های قومی و قبیله‌ای نرخ بی‌تفاوتی اجتماعی در این استان بالابود اما کرونا با وجود آسیب‌های جدی به پیکره اقتصاد توانست سبک زندگی را تغییر دهد و بسیاری از افراد با انجام کارهای خلاقانه اجازه ندادند کسب‌وکار آنها زمین‌گیر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امروز پس از ۱۸ سال در عسلویه برای یک مجموعه ۹۰ تا ۱۲۰ هزارنفری جمعیت کارگری انجمن صنفی و کارگری که در نوع خود بی‌نظیر است در دل مجموعه نفت ایجاد شده تا به این وسیله کارگر بتواند از حقوق خود دفاع کند.

کشاورزی اضافه کرد: کانون‌های کارآفرینی به‌عنوان یک جای امن برای کارآفرینان است که باید با عملکرد درست از تسهیلات موجود برای رونق کار استفاده شود.

وی یادآور شد: هرچند ویروس کرونا باعث تعطیلی و ضرر و زیان بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارها شد اما در کنار آن فرصت‌های جدید دیگری از جمله تجارت الکترونیک فراهم شد که استان بوشهر در این بخش پیشرو است.

به گفته کشاورزی نرخ بیکاری تابستان در استان بوشهر در حالی ۱۰ درصد اعلام می‌شود که در استان مشاغلی وجود دارد که بازگشت سرمایه آن در مدت‌زمان بسیار کم انجام می‌شود و برای رسیدن به این نقطه تغییر الگوهای رفتاری در کسب‌وکارها ضروری است.

منبع: الف

کلیدواژه: استان بوشهر بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: با توجه به تأکید رهبر انقلاب برای پایان حدنگاری اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوقی، اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با تلاش‌های جهادی همکاران، دستاورد‌های بسیار خوبی داشت.

محمدرضا بزرگ‌مهر افزود: ما توانستیم ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر را تثبیت و برای آنها سند مالکیت صادر کنیم.

او اضافه کرد: در بخش اراضی کشاورزی نیز توانستیم نزدیک به ۱۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر را سنددار کنیم که این کار مهم موجب جلوگیری از تداخلات و تعارضات می‌شود و کشاورزان هم می‌توانند با این سند مالکیت از تسهیلات دولتی و بانکی بهره ببرند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر همچنین بیان کرد: سال ۱۴۰۲ این اداره‌کل توانست ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع را سنددار کند.

بزرگ‌مهر گفت: در بخش نهضت ملی مسکن هم توانستیم برای تمامی اراضی که اداره‌کل راه و شهرسازی و اداراه‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ما معرفی کردند، سند مالکیت صادر کنیم که این کار پیش از آغاز عملیات ساخت مسکن بود و در نوع خود در کشور کم‌نظیر بود.

او اضافه کرد: پارسال برای ۹۰ درصد از اراضی شهرک‌های صنعتی سند ماکیت صادر کردیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۳ هم گفت: امسال برنامه داریم حدنگاری اراضی کشاورزی را به پایان برسانیم و کار‌های سنددار کردن شهرک‌های صنعتی را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • ۶۱۴ هزار خودرو وارد استان بوشهر شده است
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است
  • طوفان شدید به تأسیسات برق‌رسانی بوشهر آسیب زد