Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نشریه آمریکایی نشنال اینترست، در گزارشی به تشریح توانمندی یگان‌های پهپادی ایران پرداخت و نوشت: ایران نسبت به سایر کشور‌هایی که دو یا سه برابر بیشتر هزینه صرف امور دفاعی خود می‌کنند، هواپیما‌های بدون سرنشین بیشتری تولید می‌کند.

سباستین رابین، تحلیلگر امور امنیتی و نظامی از دانشگاه «جورج تاون» آمریکا در بخشی از گزارش این نشریه آمریکایی نوشته است: هواپیما‌های بدون سرنشین رزمی ایران (UCAV) این توانایی را دارند تا با انواع تسلیحات با اهداف مختلف درگیر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشریه آمده است: این هواپیما‌ها حتی قادرند ماموریت‌های شناسایی انجام دهند.

در ادامه این نشریه به بودجه نظامی سایر کشور‌ها اشاره‌ای داشت و نوشت: با توجه به اینکه بودجه نظامی سالیانه ایران بطور معمول بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار متغیر است، ایران از بسیاری از کشور‌هایی که دو یا سه برابر بیشتر برای امور دفاعی هزینه می‌کنند، همچون؛ آلمان، انگلیس و روسیه، هواپیما‌های بدون سرنشین مسلح بیشتری را تولید کرده است.

این نشریه می‌افزاید: درست است که پهپاد‌های ایرانی به اندازه پهپاد‌های آمریکایی و متحدان آن دارای فناوری پیچیده‌ای نیستند، اما به راستی آن‌ها ابزاری غیرقابل انکار و مطمئن برای نمایش قدرت نظامی ایران محسوب می‌شوند.

نشریه آمریکایی نشنال اینترست، در ادامه گزارش خود به معرفی تعدادی از پهپاد‌های بومی ایران از جملهغ «مهاجر»، «شاهد-۱۲۹»، «صاعقه» و «کمان» پرداخت.

این نشریه همچنین درباره پهپاد «کرار» نوشت: ایران یک نوع پهپاد رهگیر به نام کرار مجهز به موشک‌های هوا به هوای کوتاه برد، از جمله نمونه داخلی موشک «سایدوایندر» آمریکا به نام «آذرخش» را برای انهدام یک هدف هوایی آزمایش کرده است. در حقیقت کرار، یکی از پهپاد‌های ایرانی خانواده «پهپاد‌های انتحاری» با موتور توربوجت است و ۳ متر طول دارد.

چندی پیش،نشریه نشنال اینترست در گزارشی نیز به توانایی متخصصان ایرانی در تجهیز بالگردهای قدیمی پرداخت و نوشت که ایران به بالگرد «RH-۵۳D» خود لوله سوخت گیری متصل کرده است.

در این گزارش آمده است ایران درسال ۲۰۱۵، یکی از هلیکوپتر‌های قدیمی RH-۵۳D را به لوله‌های ویژه سوخت گیری هوایی حین پرواز مجهز کرد که به این بالگرد سنگین و دوربرد اجازه می‌دهد مسافت پرواز خود را بیشتر کند.

این نشریه در ادامه نوشت: این بازسازی و بروز سازی همچنانکه در عکسهایش مشهود است، شواهد دیگری از تلاش‌های زیرکانه ایران برای حفظ و بهبود زرادخانه هوایی خود بود. نیروی هوایی ایران عمدتا متشکل از سخت افزار‌های آمریکایی است که متعلق به پیش از انقلاب بوده، به علاوه تجهیزات روسی که از عراق تصرف کرده است.

این نشریه در ادامه نوشت:، اما پس از گذشت ۵ سال ایران نگفته است که آیا هواپیمای سوخت رسانی در اختیار دارد که بتواند آنقدر آرام پرواز کند که قادر به سوخت رسانی به بالگرد «RH-۵۳D» باشد؟ آیا ظاهر بالگرد مجهز شده به لوله سوخت گیری نشانگر آن است که تهران در حال کار بر روی ناوگان جدیدی از هواپیما‌های سوخت رسان است؟

این نشریه در ادامه با اشاره به غنیمت گیری ایران از آمریکایی‌ها در عملیات طبس نوشت: تهران شش فروند بالگرد «RH-۵۳D» را از شرکت «سیکورسکی» پیش از انقلاب ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ شمسی) خریداری کرد. خوشبختانه در آوریل ۱۹۸۰ نیز نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا ۵ فروند از این بالگرد‌ها را در طول تلاش نافرجام برای نجات گروگان‌های آمریکایی در تهران برجای گذاشتند. مهندسان ایرانی از قطعات بالگرد‌های رها شده استفاده کرده و شش هواپیمای اصلی خود را برای چند سال به حالت کار بازگرداندند.

این نشریه همچنین نوشت: در سال‌های اخیر نه تنها ایرانی‌ها شش بالگرد اصلی «RH-۵۳D» را بازسازی و تعمیر کرده اند، بلکه قطعات کافی برای تعمیر یکی از هلیکوپتر‌هایی را که آمریکایی‌ها در اختیار داشتند را نیز در اختیار داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پهپاد کرار پهپاد ایرانی نشنال اینترست هواپیما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شود حمله به منزل جو بایدن‎

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت
  • چه تعداد پهپاد اسرائیلی دست ایران افتاده؟ پاسخ جالب ژنرال اسرائیلی
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان