Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان نظامی آمریکا در سوریه برای عبور از مسبر مورد نظر خود با ممانعت شهروندان سوری روبرو شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از سانا، یک کاروان متعلق به نظامیان آمریکایی در سوریه برای عبور از مسیر مورد نظر خود با ممانعت شهروندان سوری روبرو شد.

در این ارتباط گفته شده که برخی از شهروندان و کودکان سوری با پرتاب سنگ مانع از آن شدند که یک کاروان نظامی آمریکا از روستای «حامو» در استان الحسکه عبور کند و به همین دلیل خودرو‌های زرهی آمریکا مجبور به عقب‌نشینی و بازگشت از مسیر خود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده بود که آمریکا با حملات هوایی مکرر در سوریه در جریان مبارزه با داعش در واقع ده‌ها زن و کودک را کشته و ارتش آمریکا در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است. در این گزارش گفته شده که ارتش آمریکا حملات پر تلفات خود علیه غیرنظامیان سوری را اعلام نمی‌کند، از جمله واشنگتن حملات هوایی سال ۲۰۱۹ ارتش آمریکا در سوریه که در آن بیش از ۶۴ زن و کودک کشته شد را هیچگاه اعلام رسمی نکرده است.

نویسنده این گزارش با توجه به حجم تلفات غیرنظامی در سوریه در نتیجه حملات آمریکا نتیجه می‌گیرد با این شرایط در جریان مبارزه با داعش، ارتش آمریکا احتمالاً مرتکب جنایت جنگی علیه غیرنظامیان شده است.

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در بخش‌هایی از خاک سوریه مستقر شده، اما دولت دمشق با غیرقانونی خواندن حضور آمریکا، خواستار خروج این کشور شده است. از جمله «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در تیرماه امسال در جریان سخنانی درباره تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا گفت: آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه غیرقانونی است و هرچه سریع‌تر باید پایان یابد. سوریه دیگر نمی‌تواند تداوم حضور آمریکایی‌ها در خاک خود را تحمل کند. برچسب ها: داعش ، سوریه ، الحسکه ، کارونا نظامی آمریکا ، جنایت جنگی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: داعش سوریه الحسکه جنایت جنگی آمریکا در سوریه ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین، حزب‌ الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌ های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌ الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌ الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

دیگر خبرها

  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند