Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@16:31:22 GMT

دلیل حضور ایران در اجلاس اکو

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۱۹۶۳

دلیل حضور ایران در اجلاس اکو

محمد تقی نقد علی در مورد اجلاس اکو پیشرو در دولت سیزدهم گفت: یکی از اعتراضات جدی ما به دولت قبلی مسئله نادیده گرفتن دیپلماسی منطقه‌ای بود. در آن زمان بنده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بودم  و به نوعی رها کردن ظرفیت اقتصادی منطقه را می‌دیدم. پیش از دولت سید ابراهیم رئیسی با وضعیتی مواجه بودیم که فقط ظرفیت غربی را می‌دید و از بلوک شرق و سایر کشورهای منطقه بریده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یازدهم با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی منطقه در دولت رئیس فعال شد، گفت: مصداق بارز این ماجرای اجلاس شانگهای و سایر جلسات باشکوهی بود که ایران در آن محور اصلی بود. پس از ماجرای شانگهای نیز شاهد گشایش‌های اقتصادی بودیم که امیدوارم مردم ایران در طولانی مدت اثرات آن را لمس کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس سفر چند روز آینده رئیس جمهور به ترکمنستان را در راستای فعال شدن دیپلماسی منطقه دانست و گفت: رئیس جمهور در راستای تقویت روابط دوجانبه و چندجانبه در عرصه بین المللی گام برمی‌دارد و مسلما می‌تواند تحریم‌های ظالمانه تحمیلی را بکشند و سلطه جهانی غرب را از بین ببرد.

اقتصاد ایران نیازمند بازارهای منطقه است

حجت الاسلام و المسلمین نقدعلی گفت: در ادبیات استعماری اقتصادی کشورهای تازه استقلال یافته را «انبار غله منطقه» می‌نامند. این روزها که با مشکلات آب مواجه هستیم می‌توانیم به کشت فراسرزمینی توجه کنیم. از طرف دیگر برای تأمین نهاده‌های دامی می‌توانیم به ظرفیت کشورهای منطقه توجه کنیم. ظرفیتی که در سالهای اخیر از آن غفلت کردیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در پایان گفت: منطقه سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی است. این یعنی از یک طرف می‌توانیم استفاده ببریم و از طرف دیگر استفاده برسانیم. اقتصاد ایران امروز نیازمند بازار اقتصادی منطقه است. در عرصه فولاد، پتروشیمی، لوارم خانگی، تولید سیمان و... نیازمند بازارهای منطقه هستیم و اگر به فکر نباشیم کسان دیگری از این ظرفیت استفاده می‌کنند./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: اجلاس اکو نقدعلی دیپلماسی منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ترحیم «پرویز داودی» با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان (عکس)

مرحوم داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد و مدرک دکتری اقتصاد را سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا در ایالات متحده آمریکا دریافت کرد. عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه (مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی)، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت سازندگی)، معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم (محمود احمدی نژاد) از سوابق کاری و اجرایی مرحوم پرویز داوودی است.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت حضور کاظم صدیقی در مراسم ختم مرحوم پرویز داودی (عکس)

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • برگزاری اجلاس آفریقا در تهران؛ ۷ اردیبهشت
  • راهکار ۶ بندی برای حل مسئله ارز/ گفتگو با حسین صمصامی
  • دعوت AFC از قلعه نویی و جلالی برای حضور در اجلاس مربیان آسیا
  • تصاویری از حضور کاظم صدیقی در مجلس ترحیم معاون احمدی‌نژاد
  • مراسم ترحیم معاون اول احمدی نژاد بی حضور رییس جمهور پیشین
  • مراسم ترحیم «پرویز داودی» با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان (عکس)