Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز دوشنبه در دیدار بسیجیان نهاد ریاست جمهوری و سازمان‌های تابعه گفت: هر روز که از عمر دولت می‌گذرد به پیشرفت کشور امیدوارتر می‌شوم و یقین دارم که گشایش‌های جدی در مسایل مختلف ایجاد خواهد شد و امروز دشمنان به خوبی متوجه شدند که ایران در موضع اقتدار ایستاده است. ناطقان:  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار بسیجیان نهاد ریاست جمهوری و سازمان‌های تابعه با گرامیداشت هفته بسیج، با بیان اینکه مسئولیت‌پذیر بودن و خطرپذیری از ویژگی‌ها و شاخصه های اصلی بسیجیان است، اظهار داشت: اگر در نهاد ریاست جمهوری کارکنان مسئولیت‌پذیر بوده و به مردم و ارباب رجوع پاسخگویی شایسته و مناسب داشته باشند، بدون تردید بقیه سازمان‌ها نیز از این نهاد الگو خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




رئیس جمهور اصلاح نظام اداری و تلاش برای تقویت کارآمدی در سازمان‌ها و ادارات را ضروری دانست و گفت: کارآمدی در سیستم اداری به این است که کارکنان نسبت به وظیفه خود شناخت کامل داشته و با احساس مسئولیت و محبت نسبت به رفع مشکلات مردم و ارباب رجوع عمل کنند.

رئیسی با تاکید بر اهمیت روحیه مسئولیت‌پذیری انسان در نهاد خانواده و جامعه، اظهارداشت: در فرهنگ دینی، همه مسئول هستند و باید نسبت به موضوعات اطراف خود احساس مسئولیت کنند و همه وظیفه داریم برای ترویج عدالت، صفا و صمیمیت، امانت‌داری، گسترش خوبی‌ها و نهی از منکر در جامعه تلاش کنیم.

آیت‌الله رئیسی افزود: برخورداری از روحیه مسئولیت‌پذیری اجازه نمی‌دهد تا انسان نسبت به اطراف خود و مشکلات مردم بی‌تفاوت باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در جامعه قرآنی، صبر در مقابل ناملایمات و مصائب و ایستادگی در برابر دشمنی‌ها از اصول اساسی است، خاطرنشان کرد: در جامعه دینی صالح بودن به تنهایی کافی نیست، بلکه انسان باید مصلح باشد و دیگران را نیز به کارهای خوب دعوت و از منکرات نهی کند و باید فرد بسیجی در اداره و سازمان خود، روحیه بسیجی و جهادی را در بین همکارانش نیز گسترش دهد.

رئیسی با انتقاد از نارسایی‌ها و مشکلات موجود در سیستم اداری کشور، گفت: یقینا اگر نظام اداری کشور از روحیه بسیجی برخوردار باشد، شاهد بسیاری از مشکلات و ناکارآمدی موجود نخواهیم بود لذا برای کارآمدی نظام اداری، لازم است این روحیه را ترویج و گسترش دهیم.

رئیس جمهور برپا داشتن نماز، ارتباط صمیمی با مردم، تلاش برای گسترش خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها در جامعه و برپایی عدالت و مسئولیت‌پذیری را از اصول محوری تشکیل جامعه صالح و قرآنی دانست و اظهارداشت: باید تلاش کنیم در جامعه پاکی، صداقت، امانت‌داری، اخلاق، معنویت و عدالت گسترش پیدا کند و لازمه تحقق آن توجه به این اصول محوری از درون نهاد خانواده تا جامعه است.

رئیس جمهور در ادامه وظیفه‌شناسی و عمل به وظیفه را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه باید وظیفه خود را به درستی شناخته و به بهترین نحو ممکن آن را انجام دهند و در اصول فکری حضرت علی(ع) اگر کسی در سنگر وظیفه‌شناسی و عمل به وظیفه‌ خود فوت کند این فرد از درجه شهادت برخوردار است.

رئیسی با تأکید بر اینکه با روحیه بسیجی می‌توان مشکلات کشور را برطرف کرد، گفت: تفاوت و وجه امتیاز نظام اداری ایران اسلامی با سایر کشورها برخورداری از روحیه بسیجی است.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه تحریم هرگز کشور را متوقف نخواهد کرد، گفت: هر روز که از عمر دولت می‌گذرد به پیشرفت کشور امیدوارتر می‌شوم و یقین دارم که گشایش‌های جدی در مسایل مختلف ایجاد خواهد شد و امروز دشمنان به خوبی متوجه شدند که ایران در موضع اقتدار ایستاده است و این اقتدار را از خون شهیدان خود داریم و اجازه نمی‌دهیم آثار خون شهدا از بین برود.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید با روحیه بسیجی و همت و کار مضاعف در مسیر رفع مشکلات و ایجاد گشایش حرکت کنیم و بی‌تردید اگر درست حرکت کنیم، یاری خداوند نیز برای جبهه حق حتمی خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: با پیشرفت در ابعاد مختلف، روزهای روشنی برای کشور انتظار می‌کشیم.
منبع: فارس برچسب ها: گشایش ، ناطقان ، رئیسی ، دولت ، دشمنان ، معیشت ، مردم ، اقتدار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گشایش ناطقان رئیسی دولت دشمنان معیشت مردم اقتدار روحیه بسیجی نظام اداری رئیس جمهور سازمان ها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رئیس زاده در مراسم روز علوم آزمایشگاهی که در سالن همایش رازی برگزار شد، نسبت به مسائل و چالش‌های جدی جامعه پزشکی کشورهشدار داد و خطاب به مسئولین کشور یادآور شد: چنانچه فرصت حل چالش‌ها و مسائل مرتبط با وضعیت جامعه پزشکی کشور را از دست بدهیم، نظام سلامت کشور در بسیاری از حوزه‌های پزشکی و سلامت دچار بحران خواهد شد و در چنین شرایطی حل این بحران‌ها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

وی درادامه آمار ورودی دستیاری برخی رشته‌های تخصصی مانند (اطفال، بیهوشی و طب اورژانس) را بسیار نگران کننده توصیف کرد وگفت: مفهوم هر کدام از این آمار‌ها این است که ما در آینده دچار چالش خواهیم شد و باید هر چه سریع‌تر چاره اندیشی کنیم.

رئیس زاده در ادامه صحبت هایش افزایش ظرفیت‌های پزشکی را ساده‌ترین و کم اثر‌ترین روش چاره جویی در حوزه کمیت و کیفیت مسائل جامعه پزشکی عنوان کرد و گفت: همه مسئولین و عزیزان بدانند چاره مشکلات جامعه پزشکی فقط در افزایش ظرفیت‌ها نیست بنابراین به همه مسئولین عزیز کشور و به بزرگان جامعه پزشکی عرض می‌کنم؛ پیش از آنکه این کلان چالش‌ها به بحران لاینحل تبدیل شود چاره‌ای بیاندیشند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه طرح چنین مباحثی از سوی جامعه پزشکی از منظر حفظ سلامت مردم است، اظهار داشت: مسئولین مسائل و چالش‌های جامعه پزشکی را واکاوی کنند و مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله دارو، علوم آزمایشگاه، پزشکی، ندانپزشکی، داروسازی و همه رشته‌های علوم پزشکی را در یابند ما هم در این مسیر مساعدت شان می‌کنیم چرا که وظیفه ما بازگویی و هشدار به موقع مسائل و چالش‌ها است.

رئیس زاده در ادامه جامعه علوم آزمایشگاهی را چشم‌های بینا و تیزبین جامعه پزشکی در تشخیص انواع بیماری‌ها دانست و به انجمن‌های فعال وهیات مدیره‌های انجمن‌ها در این حوزه یادآور شد که از رصد تحولات آینده در حوزه علوم آزمایشگاهی غافل نشوند. در واقع از نقش بیگ دیتاها، بیومارکرها، پرسیژن مدیسن، پرسنولایز، مدیسن هوش مصنوعی و نقشه ژنتیک هر فردی که به تشخیص زودرس بیماری‌ها کمک می‌کند، غافل نشویم.

وی که در مراسم روز علوم آزمایشگاهی در سالن همایش‌های رازی سخن می‌گفت، با بیان اینکه مجموعه این مباحث علوم آزمایشگاهی دنیا را دچار تغییرات جدی و بنیادین خواهد کرد، گفت: اگر ما از رصد این تحولات غافل بمانیم جاگیاه خوبی را در آینده علوم آزمایشگاهی نخواهیم داشت؛ بنابراین استدعا دارم متناسب با نیاز کشور در این حوزه‌ها آینده نگاری شود و در داشنگاه‌ها بحث کنند و نسبت به بحث و پیگیری این تغییر و تحولات در کنگره‌ها و کنفرانس‌ها مبادرت لازم به عمل آورید.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به جایگاه حکیم اسماعیل جرجانی به عنوان یکی از مفاخر بزرگ کشور در بخشی از صحبت هایش در این مراسم حفظ و زنده نگه داشتن یاد مفاخر کشور را بسیار ارزشمند خواند و گفت: جامعه علوم آزمایشگاهی از اینکه خودشان را منتسب به طبیب همه اعصار وقرون می‌دانند باید بدان افتخار کنند و ادامه دهنده مسیر این مشاهیر بزرگ باشند؛ بنابراین اعضای علوم آزمایشگاهی به میمنت این نامگذاری و شکرانه این رخداد بزرگ زندگی نامه این حکیم بزرگ ایرانی را که از افتخارات ما است، مطالعه کنند.

وی گفت: حکیم جرجانی اولین پزشک در دوران اسلام است که کتاب عظیم و مرجع "ذخیرهٔ خوارزمشاهی" را به عنوان جامع‌ترین متن پزشکی به زبان فارسی کتابت کرد. ایشان حق بزرگی به کردن ما ایرانیان و فارسی زبانان در سراسر دنیا دارد، این کتاب بعد از "الحاوی" و "قانون ابن سینا" جامع‌ترین کتاب دوره خودش بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • فیلم/ رئیسی: روحیه انقلابی و دین مداری مردم لاهور و پاکستان ستودنی است
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • بده بستان رشوه در نظام اداری کشور؛ چرا ایرانی‌ها رشوه می‌دهند؟
  • نگرانی رئیس نظام پزشکی از عدم تمایل پزشکان به ۳ رشته‌ تخصصی
  • خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ صندلی های خالی دستیاری
  • برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ توصیه به مسئولین کشور
  • بحران خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی