Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه دولتی در یادداشتی با اشاره به خروج نخبگان از کشور نوشت:کلیه افرادی که به‌عنوان نخبه در کشور ثبت می‌شوند باید از نظر شغلی، وضع تضمین شده‌ای داشته باشند و نهادهای ذی ربط، مثلاً بنیاد نخبگان باید با استفاده از سهمیه فوق، قبل از اتمام فعالیت علمی-مهارتی نخبگان، مقدمات شغلی تمامی ایشان را در تناسب با رشته و سابقه آنها فراهم آورد و نتیجه را ثبت و در تمامی مراحل، مشکلات احتمالی پیش روی نخبگان را پیگیری و رصد کند و خود را درباره آن مسئول بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای هیأت علمی مراکزی که ارتباط وثیقی با نخبگان دارند باید در ازای معرفی نخبگان به مراکز کاری داخلی و همکاری در تثبیت جایگاه متناسب نخبگان، از مشوق‌های جدی برخوردار باشند و بر عکس، در صورت «بی‌تفاوتی محسوس و معنادار» در این باره، چه رسد به «همکاری نامتعارف» برای انتقال نخبگان به خارج از کشور، هزینه‌هایی پرداخت کنند.

مشوق‌های قبلی نخبگان، از جمله معافیت سربازی باید به‌شکل کارآمدتری بازنگری شود تا به‌عنوان یک مانع برای آغاز به‌کار نخبگان تلقی نگردد. همچنین دستگاه‌هایی که از نخبگان استفاده می‌کنند باید به ازای نخبگانی که جذب می‌کنند از سهم بهتری برای دریافت اعتبار و بویژه اعتبار لازم جهت فعالیت‌های توسعه‌ای برخوردار باشند.

همچنین نخبگان غیرجوان یا نخبگانی که قبلاً از سهم مناسبی در کشور برخوردار شده‌اند، مانند پزشکان متخصص معتبر، در صورتی که تمایل جدی برای مهاجرت دارند، باید مالیات سنگینی بابت استفاده از امکانات کشور در طی سال‌های رشد و اعتباریابی خود پرداخت کنند و این مالیات باید به‌صورت مستقیم صرف توسعه آموزش و پژوهش مراکز خوش سابقه در تربیت نخبگان گردد. البته بدیهی است که هیچ مقرراتی در هنگام اجرا، شکل ایده‌آلی نخواهد داشت و همواره امکان افراط و تفریط هست، ولی به‌نظر می‌رسد توجه به‌همین چند اصل ساده، می‌تواند اصلی‌ترین دغدغه نخبگان یعنی وجود جایگاه تضمین شده شغلی، متناسب با تخصص و شأن آنها را تأمین کند.

منبع: روزنامه ایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نخبگان فرار مغزها مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است

انسیه خزعلی در همایش اقشار بانوان با حضور گروه‌های مختلف بانوان در سالن استاد شهید مطهری شهر سمنان افزود: توجه به این مساله مهم در دستور کار دولت است و موضوع مهدکودک‌ها که از قبل مصوب شد و اگر در جایی این قانون، عملیاتی نشده، خلاف است و در مراکز فاقد مهدکودک، باید اتاق مادر و کودک دایر شود.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها در سال‌جاری و با توجه به شعار سال به صورت وسیع و عینی، عملیاتی شود.

وی با اشاره به نامگذاری شعار امسال ادامه داد : از آنجا که امسال «جهش تولید و مشارکت مردمی» نامگذاری شد، شایسته است تا بسیاری از درخواست‌ها به ویژه نیازهای در راستای تولید و سازندگی با سرعت بیشتر پیگیری شود.

خزعلی به اقدامات دولت در زمینه حمایت‌های مالی و آموزشی از بانوان کارجو، کارآفرین و رساندن تولیدات آنان به بازار اشاره کرد و افزود: این اتفاق با حمایت دولت و در قالب تسهیلات دولتی رقم خورد و شرط قرارداد این طرح، ماندن کارآفرین به مدت چهار سال در کنار بانوان کارجو تا به ثمر رساندن کار آنهاست.

وی با اشاره به ایجاد صندوق ضمانت بانکی در کشور، گفت : در همین راستا، همه بانک‌ها مکلف شدند تا این ضمانت ها را بپذیرند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره بازنگری طرح توجه به حجم مسئولیت زنان هیات علمی، گفت: طبق مصوبه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال نهایی شدن است، مقرر شد به صورت ویژه به این مساله و مسوولیت‌های خانوادگی در ترفیع و ارتقا توجه و با نگاه عدالت جنسیتی این آیین نامه تدوین شود.

وی درباره تسهیلات اشتغالزایی برای بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار گفت: پرداخت این تسهیلات همراه با تنفس مدنظر است و در ۲ سال گذشته ۸۰ درصد به بانوان اختصاص داده و ۲ درصد از بیکاری بانوان کاسته شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اقدام‌های صورت گرفته در بحث راه‌اندازی محصولات کارآفرینی و جایگاه فروش محصولات خانگی، گفت: فروش مجازی تولیدات بانوان با قراردادی که با پلتفرم «کسبینو» بسته شده مسیری روشن برای توسعه و اکتفا نکردن به بازارهای سنتی است.

وی بیان کرد: در زمینه فروش بین المللی محصولات اقداماتی در دستور کار است و در راستای حمایت از بانوان خانه‌دار برای اولین بار در این دولت بیمه زنان خانه دار، عملیاتی و در روستاها اجرا شده است.

وی یادآور شد: به منظور حمایت از زنان بدسرپرست و مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد، برنامه هایی با همراهی مدیر کل بانوان در استان سمنان پیگیری می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: یکی از طرح‌های اجرا شده در استان‌های سمنان و قم طرح «همساز» برای نوهمسران و قراردادن مشاوران خانواده به صورت رایگان از روز اول زندگی برای زوج‌های جوان است.

وی اظهار کرد: واسطه گری ازدواج از موضوعات مهمی است که از آن حمایت می‌شود و در بحث جلوگیری از سقط جنین نیز برنامه هایی در دست اجراست و گروه هایی در هر ۲ موضوع مشغول فعالیت هستند.

معاون رییس‌جمهور اظهار کرد: اعتباراتی برای اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان، زنان بدسرپرست و باز ماندگان از تحصیل مصوب شده که اجرایی شدن آن نیازمند مشارکت همگانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • جزئیات جدید از خسارات و تلفات سنگین به اسرائیل در حملات ایران/ اصابت موشک به تاسیسات هسته ای دیمونا
  • بهادری جهرمی: رشد و زایش خانواده ربوکاپ آزاد را در هجدهمین دوره شاهد هستیم
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است