Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی با بیان این که بانک ها در پرداخت وام ازدواج نباید سختگیری کنند در مورد ضامن نوشت: یا اعتبارسنجی یا یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه ها. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی قمری وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در فضای مجازی نوشت: بند الف تبصره 16 قانون بودجه: بانک های عمل موظف به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هستند و به صورت ماهانه نیز تعداد تسهیلات پرداختی و افراد در نوبت دریافت را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمانت این وام ها: یا اعتبارسنجی یا یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه ها.

سخت گیری بی مورد ممنوع!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری

مدیرکل دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان در تبیین اقدامات معاونت سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی ریاست‌جمهوری در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان از افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مهدی کرامتی در خصوص اقدامات معاونت توسعه و سیاست‌گذاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۲ در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان، اظهار کرد: با برگزاری سومین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان در پنجم دی ماه ۱۴۰۲ با حضور رئیس‌جمهور و تصویب آئین‌نامه جدید ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، شیوه‌نامه تخصیص حمایت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان و شیوه‌نامه برخورداری قراردادهای تحقیق و توسعه صنعت و دانشگاه از اعتبار مالیاتی، بخش مقررات‌گذاری قانون جهش تولید دانش‌بنیان، تکمیل و فرایند اجرای آن تا حد زیادی تسهیل شد.

وی افزود: برگزاری ۱۹ جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان و تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و قانون جهش تولید دانش‌بنیان، تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی، تصمیم‌گیری در خصوص پرونده‌های منع رقابت بخش دولتی و شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله تصمیم‌گیری در خصوص خروج مؤسسه صاپا (وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) از بازار مانیتورهای علائم حیاتی طی ۱۸ ماه و محدودسازی سهم مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی (وابسته به وزارت جهاد کشاورزی) در بازار پادزهر مار و عقرب به حداکثر ۳۳ درصد، تصویب چهار طرح سرمایه‌گذاری فناورانه سازمان‌های توسعه‌ای و تصویب هشت طرح سرمایه‌گذاری در زیست‌بوم دانش‌بنیان جهت برخورداری از اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری موضوع بند «ت» ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش‌بنیان از دیگر اقدامات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری محسوب می‌شود.

مدیرکل دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان از اعطای موافقت اصولی به ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری فناورانه جهت برخورداری از اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری موضوع بند «ت» ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد و گفت: تصویب اعطای مجوز تأسیس به پنج صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی و ۱۵ صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی از دیگر اقداماتی است که در راستای تقویت نهادهای تأمین مالی زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه این اقدامات با افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: افزایش ۳۰۰ درصدی پذیرش ضمانت‌نامه تعهد پرداخت صندوق‌های پژوهش و فناوری در این سال نسبت به سال قبل، فعالیت هفت پارک علم و فناوری در زمینه کارگزاری جهت دانش‌بنیان‌شدن واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، ابلاغ ۳۵ قرارداد تولید بار اول به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار و صرفه‌جویی ارزی هزار و ۳۰۰ میلیون دلاری، اجرایی‌سازی برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان با عقد موافقت‌نامه معاونت علمی با استان‌های یزد، کرمان، آذربایجان شرقی، مرکزی و زنجان جهت توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در این استان‌ها و تأمین منابع مالی لازم برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی از دیگر ثمرات و نتایج اقدامات این بخش در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان بوده است.

لازم به ذکر است، «توسعه بازار محصولات و خدمات دانش‌بنیان»، «توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز فعالیت‌های دانش‌بنیان» و «تقویت ابزارهای تأمین مالی فعالیت‌های دانش‌بنیان» از محورهای اصلی قانون جهش تولید دانش‌بنیان است که در خرداد ماه ۱۴۰۱ توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد و فرایند اجرایی‌سازی آن کلید خورد و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به عنوان متولی اصلی حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان نقشی کلیدی در اجرایی‌سازی این قانون بر عهده دارد.

کد خبر 739338

دیگر خبرها

  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • کمک فوری برای درمان دختر یتیمی که دچار سوختگی شده است
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی/ تخلفات وام ازدواج را گزارش دهید
  • امکان بهره‌گیری از وام‌های بلمبارد برای ترید در بازارهای فیوچرز
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن در سال ۱۴۰۳
  • شرایط دریافت ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اعلام شد/ شرط مهم برای پرداخت وام سه میلیاردی به خانواده‌های فاقد مسکن/ وام فرزندآوری چند میلیون تومان شد؟