Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نادعلی عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری نسبت به کمبود نیروی انسانی در شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: همانطور که در روزهای اخیر شاهد بوده‌ایم، تهران با مشکلات بزرگی نظیر ترافیک سنگین در برخی ساعات روز و آلودگی شدید هوای تهران مواجه است. در این میان گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش اثرات این دو مشکل، نقش چشمگیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران با اشاره بر بازدید خود از خط ۹ اتوبوس‌های تندروی تهران تصریح کرد: کمبود تعداد اتوبوس‌های فعال در خط علاوه بر تشدید مشکلات ذکر شده، گریبان‌گیر پرسنل اتوبوسرانی و رانندگان نیز شده است. کمبود نیروی این سازمان ضمن کاهش تعداد اتوبوس‌ها، باعث شده تا سرعت حرکت را برای جابجایی مسافر افزایش دهند که مسافرین در ایستگاه‌ها معطل نشوند و همین مهم گاه باعث بروز خطراتی برای مسافرین شده است و متأسفانه عدم پوشش بیمه بدنه باعث شده است تا رانندگان هزینه‌های مربوط به تصادفات را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌ها بازنشستگی ۸۰۰ نفر از پرسنل و بلاتکلیف ماندن استخدام ۲۵۰ راننده و نیروی فنی باعث شده است تا ساعت کاری رانندگان بدون در نظر گرفتن حق و حقوق افزایش یابد.

سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از بلاتکلیفی طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت واحد اتوبوسرانی، بیان کرد: معطل ماندن طرح طبقه بندی مشاغل از سال ۱۳۸۵، بی جواب ماندن درخواست افزایش حق جذب برای رانندگان و کارگران در حالی که مصوبه کمیسیون مربوطه در دوره گذشته را دارا است و همچنین بی‌نظمی و گاه تبعیض در رفاهیات رانندگان (به طور مثال شارژ بن کارت رفاهی ایشان و پرداخت عیدی) از جمله خواسته‌های رانندگان بود.

نادعلی ادامه داد: از طرف دیگر هم صحبتی با مسافران این خط نیز حاکی از مواردی بود که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. متأسفانه شاهد زورگیری و جیب بری در ساعات شلوغی اتوبوس از مسافران هستیم. وضعیت نامطلوب نظافت ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها، عدم پاسخگویی سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸، نبود تابلوهای راهنمای نام و روشنایی ایستگاه‌ها از جمله موارد گله مندی شهروندان بود.

وی با اشاره به وجود معتادان متجاهر در مسیر خط ۹ اتوبوس‌های تندرو، تصریح کرد: در طول مسیر نیز چیزی که به کرات قابل مشاهده بود، حضور معتادان در میانه بزرگراه امام علی (ع) بود. این مسئله علاوه بر این که باعث بروز سوانحی مانند تصادف با اتوبوس‌ها می‌شود، امنیت را از ایستگاه‌ها به حداقل رسانده و غارت اموال ایستگاه‌هایی که با هزینه بیت المال ساخته شده اند را به همراه دارد و متأسّفانه اکنون این ایستگاه‌ها نگهداشت خوبی نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک خواستار رفع مشکلات مطرح شده و در نهایت ارائه گزارش به شورای شهر تهران شد.

کد خبر 5358718 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا نادعلی شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش هفته بسیج هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه بازگشایی مدارس پلیس راهور علیرضا زاکانی ناجا طرح زمستانه پلیس سازمان تامین اجتماعی ترافیک سامانه بارشی شورای شهر تهران ایستگاه ها اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران گفت: با توجه به لزوم ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی و با پیگیری‌های مکرر این معاونت از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، ناوگان اتوبوسرانی در بخش خصوصی و ملکی شرکت واحد اتوبوسرانی افزایش یافت.

فرهاد خدابخشی افزود: افزایش ناوگان اتوبوسرانی منطقه همزمان با نوسازی ناوگان صورت گرفته است که این افزایش ناوگان منجر به کاهش سر فاصله اعزام ناوگان خطوط و کاهش زمان انتظار مسافر در ایستگاه‌ها و به دنبال آن افزایش رضایت‌مندی شهروندان می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲۲ گفت: براین اساس خطوط اتوبوسرانی ۴۳۵ از مترو ایران خودرو به پایانه شهید باقری با ۹ دستگاه مینی بوس، خط ۳۲۵ از پایانه شهید باقری به مترو چیتگر با ۷ دستگاه اتوبوس، خط ۳۲۴ از پایانه شهید باقری به استادیوم آزادی با ۵ دستگاه اتوبوس و خط ۳۲۶ از مترو چیتگر به پایانه همت-شریعتی با ۹ دستگاه اتوبوس تقویت شدند.

دیگر خبرها

  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران