Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد جمال ارونقی اظهار کرد: ۶۵۰ دستگاه از گمرک تهران (شهریار سابق)، حدود ۴۰۰ دستگاه از گمرک غرب، بیش از ۱۰۰ دستگاه از گمرک ارومیه، بیش از ۵۰ دستگاه از گمرک اصفهان، ۲۵۰ دستگاه از گمرک اردبیل، ۲۵۰ دستگاه از گمرک سهلان، صد دستگاه از گمرک زنجان و بیش از صد دستگاه از گمرک جلفا ترخیص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این راننده‌ها دارای کارت بازرگانی نبودند ثبت سفارش واردات کامیون‌ها توسط اشخاص یا شرکت‌های حقوقی مورد تائید سازمان حمل و نقل جاده‌ای صورت پذیرفت و کامیون‌ها به کشور وارد شد، اما در ترخیص آن‌ها موانع مختلفی وجود داشت که با همکاری دستگاه‌های نظارتی بیشتر این مشکلات رفع شد.

ارونقی گفت: ترخیص ۱۹۰۰ دستگاه کامیون از میان حدود شش هزار دستگاه کامیون اگر چه عدد خوبی است، اما انتظار این بود کامیون‌های بیشتری ترخیص شود، زیرا مشکلات ترخیص حل شده بود.

او تاکید کرد: به صاحبان کامیون‌ها اخطار دادیم در مدت ۲۰ روز به ترخیص کامیون‌های موجود دارای ثبت سفارش اقدام کنند در غیر این صورت این کامیون‌ها متروکه می‌شوند و در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار می‌گیرد، مگر اینکه صاحبان کامیون‌ها به گمرک اثبات کنند که مشکلاتی بر سر راه ترخیص وجود داشته است.

ارونقی اضافه کرد: این کامیون‌ها شرط تا سه سال ساخت دارند یعنی کامیون زمانی که به کشور می‌رسد نباید از سال ساخت آن بیش از سه سال گذشته باشد، اما اکنون برخی راننده‌ها با کامیون‌هایی مواجه شدند که مدل ۲۰۱۸ بوده، اما سال ساخت آن‌ها ۲۰۱۷ و یا قبل از آن است که شرایط ترخیص را ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترخیص کامیون های وارداتی گمرک ایران دستگاه از گمرک کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد کامیون و تریلی در جاده‌های اصلی استان ممنوع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد ، سرهنگ دانایار افزود: ممنوعیت تردد کامیون و تریلی در جاده های اصلی استان تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی به کاهش ۱۸ درصدی تصادفات در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی این مدت میزان فوتی‌ها نیز ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سرهنگ دانایار بیشترین علت تصادفات را واژگونی و خروج از جاده به خاطر سرعت بالا عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • تردد کامیون و تریلی در جاده‌های اصلی استان ممنوع
  • ترخیص ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی وارداتی در سال ۱۴۰۲
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودرو سواری از گمرکات در سال گذشته
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی سواری از گمرکات
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات
  • کشف ۲۵۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در کرمان
  • تجارت خارجی یک‌ میلیارد دلاری زنجان
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات ۳.۲ میلیارد دلار تلفن همراه در سال گذشته/ ۳۰ تن شمش طلا وارد کشور شد
  • رسیدن میزان تجارت خارجی زنجان به بیش از یک میلیارد دلار در سال گذشته