Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی ورود جدی دستگاه قضایی به ساماندهی اموال تملیکی، روز گذشته اولین مزایده حضوری (حراج) سازمان اموال تملیکی در سال جاری با حضور نمایندگان قوه قضائیه گزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، قاسم رسولی فاضل نماینده قوه قضائیه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره جزییات برگزاری جلسه مزایده حضوری گفت: در این جلسه مزایده، ۱۱ استان حضور داشته‌اند و ۲ هزار و ۱۱۴ ردیف کالا در قالب ۲۷۳ پارتی به ارزش کارشناسی پایه ۵۵۲ میلیارد تومان به فروش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسولی فاضل در ادامه با بیان اینکه از مجموع از ۲۷۳ پارتی، ۹۳ پارتی به فروش رفته است، گفت: ارزش ریالی کالا‌های فروش رفته تا این لحظه از سوی سازمان اموال تملیکی اعلام نشده است.

نماینده قوه قضائیه در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به این که در این حراج کالا‌های متنوعی وجود داشته است، تاکید کرد: حجم ورودی کالا‌ها به سازمان اموال تملیکی با خروجی از این سازمان مطابقت ندارد و می‌توان گفت به ازای ورود سه کالا به انبار‌های این سازمان، یک کالا خارج می‌شود و این موضوع دلایل مختلفی دارد که می‌توان رسوب کالا را یکی از این موارد نام برد.

وی در ادامه با بیان این که ساختار سازمان اموال تملیکی جوابگوی این حجم از عملیات نیست گفت: ساختار سازمان اموال تملیکی به لحاظ نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات با توجه به عملیاتی که برعهده آن‌ها گذاشته شده است پاسخگو نیست.

رسولی فاضل در ادامه با بیان این که مدت زمان پرونده‌هایی که در سازمان تعزیرات تعیین تکلیف و رای قطعی آن صادر می‌شود یکی دیگر از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: آموزش کارکنان در سازمان اموال تملیکی هیچ جایگاهی ندارد و اگر آموزشی صورت گرفته است به صورت مقطعی، موردی و اندک بوده است. این عدم آموزش تنها به سازمان اموال تملیکی برنمی گردد بلکه کارکنان دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز آموزش لازم را ندیده‌اند.

نماینده قوه قضائیه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: وقتی کالایی به ظن قاچاق توقیف می‌شود، گاهاً تا ۹۰ درصد آن استرداد می‌شود که مشکلات فراوانی به بار می‌آورد. زمانی که کالایی به ظن قاچاق توقیف می‌شود و بعد از طی مراحل قانونی حکم برائت صادر می‌شود هم به دولت و هم به صاحب کالا خسارت زده شده است که علت همه این‌ها عدم آموزش است.

وی با بیان این که اقدامات انجام شده در راستای حراج حضوری حرکت مثبتی است، گفت: این اقدام حرکت خوب و مناسبی است، اما کافی نیست. باید هفته‌ای یک حراج برگزار شود. همچنین باید تلاش شود این حراج از حالت حضوری به حراج الکترونیک تبدیل شود. در حراج الکترونیک شاهد استقبال بیشتری از سوی افراد مختلف خواهیم بود و دایره وسیع‌تری را دربرخواهد گرفت.

رسولی فاضل ادامه داد: حراج الکترونیکی نیازمند کیف پول الکترونیکی است این کار باید با همکاری بانک مرکزی صورت گیرد وزیر اقتصاد در این زمینه دستورات لازم را به بانک مرکزی داده است و منتظر افزایش سقف کیف پول الکترونیکی از ۵۰ میلیون تومان به ۱ میلیارد تومان هستیم. با تبدیل حراج حضوری به حراج الکترونیک و از هفتگی به صورت روزانه ظرف مدت ۶ ماه تا یک سال دیگر شاهد این حجم انبوه از کالا‌ها در سازمان اموال تملیکی نخواهیم بود.


نماینده قوه قضائیه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در درباره تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی در سازمان اموال تملیکی گفت: برای تعیین تکلیف این خودرو‌ها باید جلسه‌ای در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شود تا در این مورد تصمیم گیری شود. اگر این ستاد تعیین تکلیف این کالا‌ها را در صلاحیت و وظایف خود ندانست این موضوع باید در هیئت دولت مطرح و در آن جا تصمیم گیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حارج اموال تملیکی کالا فروش سازمان اموال تملیکی حراج الکترونیک تعیین تکلیف کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ الکترونیک

ایسنا/یزد کلاهبرداران سایبری و هکرها در یک‌ ماه اخیر از طریق ارسال پیامک های جعلی با موضوع کالا برگ الکترونیک و یارانه معیشتی بیش از ۵۰ میلیارد ریال از شهروندان یزدی کلاهبرداری کردند.

بنا بر اعلام پلیس فتای یزد، پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرید و هرگز به لینک‌های آنها کلیک نکنید و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد شما نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نمی‌باشد.

فتای یزد اعلام کرد که کلیه پیامک‌های حاوی لینک‌های با عناوین بسته معیشتی که از طرف دوستان و افراد معتبر برای شما ارسال می‌شود جعلی بوده و در صورت باز کردن لینک تلفن همراه شما هک شده و با وارد کردن اطلاعات شخصی و بانکی حساب‌های بانکی شما توسط هکر و کلاهبردار خالی خواهد شد.

بر اساس این اعلام کلاهبرداران سایبری و هکرها در یکماه اخیر بیش از ۵۰ میلیارد ریال از شهروندان یزدی کلاهبرداری کردند.

اکثر مالباختگان پیامک و لینک جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ الکترونیکی را از دوستان و افراد سرشناسی دریافت کرده اند که مورد اطمینان و دارای اعتبار اجتماعی بالایی بوده اند؛ لذا از باز کردن پیامک‌های دارای لینک و یا وارد کردن اطلاعات بانکی و هویتی در صفحاتی و سایت‌هایی که بر روی تلفن همراه شما باز می‌شود جدا خودداری کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هجدهمین حراج حضوری شمش طلا با ۳۵۰ میلیون تومان وجه الضمان
  • کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه ۲۸ فروردین
  • فروش ۲۲۰۹ کیلو طلا در ۱۷ حراج/ فردا حراج بعدی برگزار می‌شود
  • اطلاعیه مهم فرودگاه مشهد + جزییات
  • پروازهای فرودگاه مشهد به مقصد ١٠ شهر کشور باطل شد
  • لغو تمامی پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه اهواز تا فردا ۶ صبح
  • ۴۵ پرواز ورودی و خروجی فرودگاه امام باطل شد
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ الکترونیک
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ یک شنبه ۲۶ فروردین