Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت آب شرب خط قرمز ماست و هرگز اجازه ورود آب آلوده به شبکه توزیع را نخواهیم داد، گفت: با قاطعیت این را عرض می‌کنم که آب تازه آباد مشکل بهداشتی ندارد بلکه ترکیب آب با کلر و واکنشی که ایجاد می‌شود موجب تغییر رنگ آب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مشکلی که در چشمه «میرهومر» به عنوان منبع تامین آب شهر تازه آباد به وجود آمد به صورت مداوم نبوده و تا این لحظه اعتقاد ما بر این است که به دلیل انفجارات داخل تونل «سیاه‌طاهر» این مساله به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به این موضوع که پروژه حفر تونل سیاه طاهر و کنار گذاشتن چشمه ممکن نیست مقرر شد انفجار‌ها با تاخیر صورت بگیرد، تعداد چاله‌ها را حداکثر به ۵۰ چاله برسانند و روش انفجار را نیز تغییر دهند که دیگر آن شدت موج انفجار را نداشته باشد.

کاکاوند با بیان اینکه با تغییر دُز کلر و نوع کلرزنی می‌توانیم مشکل را تا حدودی مدیریت نماییم، اظهار داشت: راهکار بعدی ساخت پکیج تصفیه آب شرب است که به ۱۰ روز زمان احتیاج دارد و پیش بینی ما این است که با ساخت این پکیج حدود ۸۰ درصد از کدورت آب برطرف شود.

او گفت: راهکار اساسی رفع این مشکل در صورت تامین اعتبار به ۲ ماه فرصت احتیاج دارد تا پکیج یکپارچه تصفیه آب آماده و راه اندازی شود و برای همیشه ماندگار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه همچنین از حفر یک حلقه چاه به عنوان پیشنهاد دوم شرکت آبفا استان نام برد و افزود: مرحله مطالعات ژئوفیزیک حفر چاه برای تازه آباد انجام شد و گمانه اولیه در تازه آباد ۵۵۰ تا ۶۰۰ متر آن هم با ۴۰ درصد احتمال موفقیت است.

کاکاوند بیان داشت: در صورتیکه برای چاه میرآباد به نتیجه برسیم برای حفر چاه تازه آباد نیز اقدام خواهیم کرد، اما گزینه کم هزینه‌تر و مطمئن‌تر تامین آب بلند مدت و پایدار برای شهر انتقال آب از سد آزادی است.

او گفت: برای آب شرب شهر تازه آباد ما از سال گذشته پیگیر مشکلات آن بودیم چشمه میرهومر از آبدهی خوبی برخودار است، اما خط انتقال جوابگو نبود که با تعویض پمپ‌ها حدود ۱۰ تا ۱۲ لیتر ظرفیت آن افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: امسال بعضی ساعات کمبود آب در شهر تازه آباد را داشتیم که برای رفع این مشکل اجرای خط انتقال دوم در جوار خط موجود در دستور کار شرکت قرار گرفت و اعتباراتی هم از تنش آبی برای این موضوع در نظر گرفته شد که به محض پیش آمدن بحث کیفی آب شرب شهر به سراغ تعویض گزینه به حفر چاه و یا انتقال آب سد آزادی رفتیم.

گفتنی است:هم اکنون آب شرب شهر تازه آباد و چند روستای شهرستان از چشمه میرهومر در ۱۵ کیلومتری شهر تازه آباد تامین می‌شود.

انتهای پیام/ق

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب آلودگی آب بهداشتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان شهر تازه آباد آب شرب شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات موثر شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، افشین عالمی گفت: در پی هشدار وقوع سیل و بارندگی از سوی اداره کل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان، بلافاصله جلسه مدیریت شرایط اضطراری این شرکت تشکیل شد و به سرعت عملیات لایروبی و اصلاحی بر روی بند‌های خاکی و تغذیه مصنوعی به خصوص بند‌های کوه کاسه و صادق آباد در دستور کار قرار گرفت. 
وی همچنین به مصوبات دیگر این جلسه اشاره کرد و افزود: از پیمانکاران درخواست شد تا علاوه بر انتقال تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی کامل جهت کمک رسانی در صورت نیاز را داشته باشند. 
سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، همچنین خاطر نشان کرد: مدیران، معاونین، کارشناسان و هشت گروه گشت و بازرسی این شرکت، مسیر جریان سیل در بند‌ها و رودخانه‌های سراسر استان را پایش و کنترل کردند تا در صورت وجود مشکلات و موانع، اقدامات لازم صورت پذیرد. 
عالمی همچنین به اقدامات قبل از وقوع سیل روز‌های گذشته اشاره کرد و گفت: باتوجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی‌ها لایروبی و آماده سازی بند‌های رحیم آباد و رودخانه شور ابرکوه، بند‌های صادق آباد و دره گاهان تفت، بند‌های شهرستان مروست، بند دربید یزد، بند بهادران مهریز و بند شهستان بهاباد در جهت مدیریت سیلاب انجام شد. 
وی با اشاره به اینکه عملیات مرمت و تثبیت بند‌های بالادست در گذشته انجام شده است، افزود: سیل بند‌ها و دیواره‌های هدایت کننده آب به بند‌های شهرستان اردکان و عقدا و همچنین بند کرخنگان بهاباد، مرمت و آماده آبگیری شد. 
سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد به دیگر اقدامات این شرکت قبل از وقوع سیل اشاره کرد و ابراز داشت: یک تیم مشاور و پیمانکار جهت عملیات تکمیل بند‌های کوه کاسه در نظر گرفته شد و همچنین نقشه برداری هوایی از مخزن این بند انجام شد. 
عالمی در ادامه اظهار داشت: ماشین آلات مورد نیاز در محل بند‌های رحیم آباد، مرور، صادق آباد و کوه کاسه مستقر شد تا در صورت نیاز برای عملکرد بهتر این بند‌ها وارد عمل شوند.
 وی افزود: جهت کنترل آب بند‌های پایین دست بند‌های رحیم آباد و جلوگیری از ورود آب بیشتر، دریچه اصلی این بندبسته شد.
 افشین عالمی در پایان به بعضی از اقدامات این شرکت هم در حین وقوع سیل اشاره کرد و گفت: در هنگام وقوع سیل خاکریز‌های حفاظتی در اطراف میل چاه قنوات موجود در بند‌های صادق آباد ایجاد شد و همچنین بازگشایی مسیر انحراف آب و کنترل مستمر دبی بند شماره ۴ رودخانه کوه کاسه و انتقال سیل به بند شماره ۵ و جلوگیری از ورود سیلاب به بند شماره ۶ انجام شد.

دیگر خبرها

  • اقدامات موثر شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌ها
  • ربات ۲پای چینی با موفقیت آزمایش شد
  • جزئیات تازه از پرونده زمین خواری مدیر یک شرکت خصوصی
  • خدمات‌رسانی ویژه اتوبوسرانی در شب های قدر
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • تغییر جدید در خط ۴۰ اتوبوسرانی اصفهان
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی پایتخت برای مراسم شب‌های قدر
  • کدورت آب شرب خرم‌آباد/ آب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شد
  • تغییر در ساعت فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان