Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از روز تنفیذ حکم آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور دولت سیزدهم، نزدیک به ۱۲۰ روز می‌گذرد، دولتی که میراث‌دار انبوهی از مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است و کار سختی را پیش رو دارد. آیت‌الله رئیسی علاوه بر حل مشکل معیشتی مردم باید اعتماد و امید از دست رفته مردم در هشت سال دولت تدبیر و امید! را هم برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ ماه زمان زیادی برای بررسی عملکرد دولتی که هنوز برخی انتصاباتش را تکمیل نکرده، نیست، اما نکته قابل تامل، جوسازی و فشار‌های مخالفان دولت جدید و البته رسانه‌های معاند در خصوص انتصابات اخیر دولت است. این جریان با کلیدواژه‌هایی همچون «انتصابات فامیلی»، «دولت دامادها» سعی دارند تا در افکار عمومی جا بیاندازند که دولت به جای شایسته سالاری به دنبال پارتی بازی است!

برادر زنی که هیچ نسبتی با وزیر نداشت

در همین روز‌های اخیر شایعه شد رضا فاطمی‌امین ‎وزیر صمت، علی نبوی ‎برادر همسر خود را به سمت دستیار ویژه و رئیس ستاد راهبری شرکت‌ها و موسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت و ریاست هیات مدیره فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده فولاد خاورمیانه گماشته است.

این شایعه درحالی مطرح شد که پیگیری‌ها نشان داد که چنین خبری اساسا کذب بوده و هیچ نسبتی میان نبوی و فاطمی امین وجود ندارد.

*شایعه حضور ۳ برادر همسر وزیر در وزارت کشاورزی

یکی دیگر از شایعات مربوط به «سیدجواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی بود که ادعا شد وی برای سه برادر همسر خود حکم مسئول دفتر، مشاور و رییس مرکز حراست صادر کرده است.

اما مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد: در احکام صادره وزیر جهاد کشاورزی تاکنون حکمی برای مسئول حوزه ریاست وزیر صادر نشده و هیچ یک از مشاوران وزیر نیز نسبت خانوادگی با وزیر ندارند. تنها حکم صادره در این ارتباط مربوط به انتصاب رییس مرکز حراست که از نزدیکان و اشخاص مورد اعتماد وزیر بوده و با استعلام و تایید دستگاه‌های ذیربط انجام گرفته است.

* باغ گلی که فامیل رئیسی نبود

در زمان معرفی باغ گلی، اولین وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش برخی‌ها ادعا کرده بودند که وی خواهرزاده آیت الله علم الهدی است. شایعه‌ای که با واکنش سیدابراهیم رئیسی روبرو و همان زمان تکذیب شد.

* شایعه ریاست برادر همسر آیت الله رئیسی بر دانشگاه پیام نور

همچنین در این راستا، برخی رسانه‌ها از سیدعلی علم‌الهدی به عنوان رییس دانشگاه پیام نور خبر دادند، درحالی که اصلا چنین فردی برای ریاست این دانشگاه معرفی نشد و مشخص شد این هجمه‌ها شایعاتی بیش نبود.

* به میان کشیدن پای عضو جامعه روحانیت مبارز به شایعات

عده‌ای دیگر با میان کشیدن پای حجت‌الاسلام مصباحی مقدم مدعی شدند سعید مستشار داماد وی معاون اداری مالی بانک مرکزی شده است. این شایعه هم درحالی بود که این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی علناً عنوان کرد:بنده چهار داماد دارم و هیچ‌کدام چنین مسئولیتی ندارند.

**دلیل مهم نیست هجمه وارد کنید

البته این گونه شایعات تنها به دولت محدود نمی‌شود، این افراد هر انتصابی را با بهانه‌ای تخریب می‌کنند؛ یک بار انتخاب حجت‌عبدالملکی وزیر کار را به دلیل آن که او قبلاً داور مسابقه تلویزیونی کارآفرینی (میدون) بوده زیر سوال می‌برند، بار دیگر با برچسب فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) (دانشگاهی که برای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد تلاش کرده) سعی می‌کنند انتصابات را درچشم مردم سفارشی جلوه دهند.

خیلی از اوقات هم اصلا برایشان مهم نیست که فرد منتصب شده چه تخصص و یا سابقه‌ای دارد فقط سعی می‌کنند یک نسبت فامیلی برای وی بتراشند تا انتصابات را زیر سوال ببرند.

* انتصاب دروغ با یک چهره جنجالی دولت روحانی

طی هفته‌ای گذشته حتی برخی کانال‌ها ادعا کردند که غلامرضا شریعتی استاندار اسبق خوزستان به عنوان رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط معاون اول رییس جمهوری انتخاب شده است.

این خبر جنجالی درحالی دست به دست شد که محمد خبر معاون اول رییس جمهوری در حکمی چند روز قبل ز آن محمدرضا یزدی را به عنوان «رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» منصوب کرده بود.

* تولیدکننده ظروف مسی یا مدیر گروه فیلم و سریال

در یکی دیگر از این موارد، برخی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان از جمله من و تو نوشتند: مدیر شبکه سه، تولید‌کننده ظروف مسی را سرپرست گروه فیلم و سریال این شبکه کرده است!

این هم درحالی است که مسعود کریمی، فارغ‌التحصیل رشته ارتباطات اجتماعی (مقطع کارشناسی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد از دانشگاه علامه) و از فعالان رسانه‌ای است. وی علاوه بر حضور در روزنامه ایران و سردبیری استان‌های خبرگزاری‌مهر، قائم مقامی‌گروه اجتماعی شبکه ۳، قائمی مقامی خانه تولیدات جوان صداوسیما، ساخت‌چندین مستند، فیلم‌کوتاه، تله‌فیلم و سریال تلویزیونی را در کارنامه دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم برادر همسر آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند

علی سلاجقه ۲۸ فروردین‌ماه در نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست کشور در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اهمیت بحث دانش بومی، اظهار کرد: سال‌ها در منابع طبیعی به استان‌ها اعلام شد که دانش بومی منابع طبیعی کشور احصا شود،  با روی کار آمدن دولت سیزدهم بر مکتوب شدن دانش بومی محیط زیست تاکید شد که امید است این دانش شروع و پیوندی میان دانش نوین و بومی باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: در حقیقت باید دو موضوع توسعه و محیط زیست در یک توسعه متوازن قرار گیرند، باید محیط زیست کشور ارزش‌گذاری اقتصادی شود که تا شهریورماه امسال ۹۲ درصد از پهنه کشور در قالب ۱۳ شاخص، ارزش‌گذاری اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: لازم است با دید بصیر به طبیعت نگاه کنیم، در حقیقت گویش‌ها و فرهنگ‌ها مبتنی بر طبیعتی است که خداوند آن‌ها را آفریده، البته در طبیعت به دانش بومی و خرده‌پا توجه نمی‌شود که این نشان از بی توجهی به داشته‌هاست.

سلاجقه یادآور شد: دانش بومی که پیشینیان به آن توجه داشتند امری اکتسابی و ریشه‌داری است و توسعه صنعت بدون توجه به این دانش، توسعه‌ای ناپایدار است، در صورتی می‌توان به توسعه پایدار رسید که به داشته‌های خود نگاه کنیم و تجارت درون‌زای محیط زیست کشور را از طریق دانش بومی سامان دهیم.

وی گفت: باید دانش بومی در راستای دانش نوین احیا و مورد توجه قرار گیرد و چنین همایش‌هایی ادامه‌دار باشد و با روحیه پیش رویم تا دبیرخانه دائمی این همایش بتواند کشور را به پایداری برساند، از طرفی دانش بومی احیا، استفاده و در دستور کار قرار گیرد.

معاون رییس جمهور و رییس محیط زیست کشور در ادامه با اشاره به شعار سال، تصریح کرد: شعاری که سالانه از سوی مقام معظم رهبری بیان می‌شود به عنوان حکم تلقی شده، به طوری که چندین سال مسائل اقتصادی در دستور کار قرار گرفت، درواقع شعارها کاملا موشکافانه و آینده نگرانه انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که زیرساخت‌ها مشکل داشته باشد هیچ وقت تولید اتفاق نمی‌افتد، از طرفی باید مولفه‌های چهارگانه محیط زیست در کشور روز به روز قوی‌تر شود تا تولید مبنا قرار گیرد.

سلاجقه گفت: حفظ محیط زیست بر عهده همه آحاد جامعه است، در ابتدای دولت مشارکت مردم محقق شد به طوری که بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی خواهند شد.

معاون رییس جمهور و رییس محیط زیست کشور افزود: به فنس کشی اعتقادی نداریم اما باید رابطه انسان و محیط زیست یک رابطه دو طرفه و قانون مدارانه تعریف شود و بتوان از ظرفیت سمن‌ها استفاده کرد.

وی بیان کرد: بارها اعلام کردیم که بن بست در محیط زیست وجود ندارد و باید مولفه‌های اصلی محیط زیست کشور و استان حفظ شود تا توسعه محقق شود زیرا جامعه نیازمند توسعه است، گرچه در راستای جهش تولید کارگروهی تشکیل شده و تا هفته آینده ساز و کار مشارکت مردمی مشخص خواهد شد، البته آیین‌نامه‌های قانون حفاظت و حیات وحش به زودی تدوین خواهد شد تا از این طریق بتوان محیط زیست کشور را با مسائل نوظهور به روز کرد.

سلاجقه ادامه داد: تا هفته آینده نگاشت اولیه در بحث ساز و کار مردم در بحث محیط زیست تقدیم دولت می‌شود، از طرفی اتصال تولید کشور به توسعه پایدار و ضوابط استقرار محیط زیستی را با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم.

معاون رییس جمهور و رییس محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: محیط زیست به عنوان بخش زیرساختی در کشور مطرح بوده تا جهش تولید به نحو مطلوب انجام شود، از طرفی رشد اقتصادی دولت در سال گذشته ۵.۴ درصد و حتی به ۷.۸ درصد رسید، به طوری که ایران در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه از لحاظ جهش و رشد اقتصادی رشد مناسبی داشته است، قطعا اطمینان داشته باشید مباحث اقتصادی از سوی دولت به نحو مطلوب مدیریت و هر چه سریع‌تر مسائل اقتصادی روزهای خوبی را تجربه خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره تنبیه رژیم صهیونیستی و با بیان اینکه در ۱۴ می ۱۹۴۸ دنیا تحت تاثیر فرزند ناخلفی قرار گرفت که منطقه خاورمیانه را به شدت تحت تاثیر قرار داد، اظهار کرد: این فرزند ناخلف مقاصدی را در منطقه ایجاد می‌کرد که حتی محیط زیست منطقه را با مشکل مواجه کرده بود و این رژیم برای اولین بار سیلی محکمی خورد که این اتفاق تنها از باب تنبیه بود و موجب شد دل همه انسان‌های آزاده جهان شاد شود.

معاون رییس جمهور و رییس محیط زیست کشور گفت: البته می‌توان گفت چند اشتراک میان این مساله و مساله محیط زیست وجود دارد، زمانی که در عرصه محیط زیست کشور، گونه‌ در حال انقراض مجددا متولد می‌شود همه از این اتفاق شاد و بر عکس اگر گونه در حال انقراض تلف شود همه افسرده خاطر می‌شوند.

رییس سازمان محیط زیست کشور  با اشاره به عملیات وعده صادق، با بیان اینکه به اذعان دشمن این اتفاق شگفت انگیز بود، تصریح کرد: این اتفاق نشان داد که مردم ایران پای منافع ملی خود هستند و از این طریق انسانیت هویدا شد، دنیا این احساس را داشت که شرایط در حال تغییر است و امیدواریم  این امر پیش درآمدی بر ظهور باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند
  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • اسکای آلمان: تماس بایرن مونیخ با زیدان صرفا یک شایعه است!
  • خبرگزاری دولت: آغاز ریزش نرخ دلار در بازار آزاد/ ماجرای شایعه وصول مالیات از مهریه/ قیمت شمش طلای حراجی چند میلیارد تومان شد؟
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • قارچ سمی ۶ عضو خانواده نهاوندی را راهی بیمارستان کرد