Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ناحیه صنعتی زاوه یکی از نیاز‌های اقتصادی شهرستان زاوه و از مطالبات قدیمی تولیدکنندگان و مردم این منطقه بود و سرمایه گذارانی که متقاضی کار‌های تولیدی هستند، به دنبال زمین و مکان لازم برای احداث واحد‌های تولیدی بودند و بهترین مکان برخوردار از زیرساخت‌های لازم نیز ناحیه صنعتی است وجود اینکه طبق اظهارات مسئولان محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات می‌گوید:حدود ۱۲ سال قبل موافقت اصولی برای احداث شهرک صنعتی صادرشده، به دلیل اختلافی که بر سر اراضی که قرار است ناحیه صنعتی در آن احداث شود، با کارخانه سیمان زاوه به وجود آمده، این پروژه معطل مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌افزاید: دو سال گذشته با پیگیری استاندار وقت و با حضور صالحی‌نیا معاون وزیر صمت و مدیرعامل وقت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کلنگ شهرک صنعتی زاوه به زمین خورد، اما پس از این مراسم، دوباره شکایتی از سوی کارخانه سیمان زاوه به سازمان بازرسی استان ارسال شد مبنی براینکه زمین در نظرگرفته شده در حریم اراضی معدن کارخانه سیمان زاوه قرار دارد و قبلا این منطقه برای بهره برداری به سیمان زاوه واگذار شده است.

این نماینده مجلس ادامه می‌دهد: حالا پس از گذشت دو سال از کلنگ‌زنی، این مشکلات و واگذاری رسمی زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی  خراسان رضوی حل شده است.

بیشتر بخوانید

سرنوشت بازار سیمان خراسان رضوی به کجا می‌رسد؟

محمود صادقی فرماندار زاوه می‌گوید: دی ماه دو سال گذشته، صالحی‌نیا معاون وزیر صمت و مدیرعامل وقت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با سفر به شهرستان زاوه، کلنگ ساخت شهرک صنعتی این شهرستان را به زمین زد؛ اما بعد از کلنگ زنی کارخانه سیمان زاوه شکایتی به سازمان بازرسی استان می‌کند و می‌گوید این زمین در حریم اراضی معدن کارخانه ما قرار دارد و قبلا این منطقه برای بهره برداری به ما واگذار شده است.

او در پاسخ به این سوال مبنی بر این‌که چرا با وجود شکایت‌های موجود کار کلنگ زنی پروژه انجام شد، می‌افزاید: اگر هم شکایتی در قبل از کلنگ زنی از سوی کارخانه سیمان زاوه وجود داشته است در روز کلنگ‌زنی این موضوع مطرح نشد و مانعی برای کار نبود و بعد از شکایت سازمان بازرسی در نامه‌ای به سازمان شهرک‌های صنعتی مطابق قوانین موجود مانعی برای ادامه کار پیدا کرد و کار قفل شد و کش‌وقوس‌های مختلفی برای ادامه مسیر احداث تاکنون طی شده است و اختلافاتی وجود داشت.

یک دهه پیش احداث شهرک صنعتی زاوه کلید خورد

حجت‌الاسلام شمس‌الدین‌زاده امام جمعه زاوه می‌گوید:حدود یک‌دهه است که مسئله شهرک صنعتی شهرستان زاوه کلید خورده و بنا بود کلنگ ناحیه صنعتی زاوه هم در همان زمان به همت استاندار وقت به زمین بخورد، اما این حرکت متأسفانه به دلیل شکایت کارخانه سیمان زاوه به دلیل قرارگیری ۵۲ هکتار زمین شهرک‌ها در حریم اراضی این کارخانه متوقف شد.

او می‌افزاید: این درحالی است که حدود دو سال زمان برای تهیه طرح توجیهی و گرفتن موافقت‌نامه اصولی احداث این شهرک گذاشته شده و مجوز‌های مربوط صادر شده بود و حتی آن زمان حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حصارکشی زمین شهرک جذب شده بود، اما متأسفانه این اعتبار برگشت خورد و هزینه نشد.

امام جمعه زاوه ادامه می‌دهد: بعد از آن شرکت سیمان زاوه در جلسه‌ای در فرمانداری زاوه متعهد می‌شود که در قبال ۵۲ هکتار زمینی که در حریم اراضی معدنی آن کارخانه قرار گرفته است، ۴۲ هکتار زمین را در جایی دیگر به شرکت شهرک‌های صنعتی تحویل دهد. اما متاسفانه در این ۹ سال هیچ اقدامی از سوی این کارخانه در این زمینه صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین‌زاده بیان می‌کند: سه سال است که به عنوان امام جمعه شهرستان زاوه پیگیری کرده‌ام و در زمان حضور استاندار وقت رزم‌حسینی و طرح مثلث اقتصادی با توجه به جایگاه ائمه جمعه در این طرح، حرف ما این بود که چرا باید حق مردم پایمال شود و سرمایه‌گذار نتواند به دلیل نبود شهرک صنعتی در زاوه کار اقتصادی و تولیدی انجام دهد.

صبوحی مدیر کارخانه سیمان زاوه نیز در این خصوص می‌گوید: زمینی که برای ساخت شهرک صنعتی زاوه انتخاب کرده‌اند در حریم معادن در حال برداشت کارخانه سیمان زاوه بود و در واقع در قلب معادن ماست و این معادن از سال ٨٣ مجوز بهره‌برداری اش صادر شده بود.

او در پاسخ به این سوال که چرا پس در این مکان ساخت شهرک صنعتی پیش‌بینی شده، می‌افزاید: نمی‌دانم این را باید از خودشان سوال کنید، آن‌ها می‌گویند، شهرک صنعتی باید در جوار شهر باشد و در این مکان بخش زیادی از مواد اولیه ما از بین خواهد رفت.

مدیر کارخانه سیمان زاوه ادامه می‌دهد: ما ٤٠ هکتار را خارج از حریم شهر دولت‌آباد و اطراف کارخانه خودمان برای ساخت این شهرک اختصاص دادیم، اما عده‌ای از مردم می ‌گفتند این زمین‌ها از ماست، درصورتی که کارخانه این زمین‌ها را خریداری کرده بود، ما حتی وکالت بلاعزل آنجا را به شرکت شهرک‌های صنعتی داده بودیم، اما عملا این اتفاق به نتیجه‌ای نرسید و ما در اقدامی دیگر ٢٥ هکتار از زمین‌های کارخانه را به آن‌ها اهدا کردیم. در نهایت و پس از طی مراحل اداری در ۲ آذر ۱۴۰۰ با حضور محسن زنگنه؛ نماینده مردم شهرستان‌های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه و بهرامی زاده؛ مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی عملیات اجرایی ساخت ناحیه صنعتی زاوه آغاز شد.

 انتهای پیام/ا. غ.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارخانه سیمان شهرک های صنعتی معادن خراسان رضوی کارخانه سیمان زاوه شهرک های صنعتی حریم اراضی شهرستان زاوه شهرک صنعتی کلنگ زنی شهرک ها دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع با هزار متر زیربنا و ۳۰ میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور ساخته خواهد شد.

محمدربیع یگانه افزود: در این مرکز بهداشت خدمات مشاوره‌ای، روانشناسی، مشاوره‌های حین ازدواج، طب کار به جمعیت ۱۹ هزار نفر ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان