Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران از ترخیص ۱۹۰۰ دستگاه کامیون وارداتی از مرداد گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مهرداد جمال ارونقی سخنگوی گمرک گفت: از میزان ۶۵۰ دستگاه از گمرک تهران (شهریار سابق)، حدود ۴۰۰ دستگاه از گمرک غرب، بیش از ۱۰۰ دستگاه از گمرک ارومیه، بیش از ۵۰ دستگاه از گمرک اصفهان، ۲۵۰ دستگاه از گمرک اردبیل، ۲۵۰ دستگاه از گمرک سهلان، صد دستگاه از گمرک زنجان و بیش از صد دستگاه از گمرک جلفا ترخیص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه راننده‌ها برای تأمین مبلغ پیش خرید این کامیون‌ها، کامیون قبلی خود را که منبع درآمدشان بود فروختند افزود: از آنجا که این راننده‌ها دارای کارت بازرگانی نبودند ثبت سفارش واردات کامیون‌ها توسط اشخاص یا شرکت‌های حقوقی مورد تأیید سازمان حمل و نقل جاده‌ای صورت پذیرفت و کامیون‌ها به کشور وارد شد، اما در ترخیص آن‌ها موانع مختلفی وجود داشت که با همکاری دستگاه‌های نظارتی بیشتر این مشکلات رفع شد.

معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بار‌ها به همه شرکت‌ها هشدار دادیم که موانع پیش روی ترخیص را به گمرک اعلام کنند تا رفع شود، اما بعضی از شرکت‌ها به دلایل مختلف از ترخیص این کامیون‌ها خودداری کردند در حالی که اگر مشکلی وجود داشت باید به گمرک منعکس می‌کردند.

ارونقی با بیان اینکه گمرک مشکلات موجود را به دادستانی کل و دادستانی تهران منعکس کرد گفت: ترخیص ۱۹۰۰ دستگاه کامیون از میان حدود شش هزار دستگاه کامیون اگرچه عدد خوبی است، اما انتظار این بود کامیون‌های بیشتری ترخیص شود، زیرا مشکلات ترخیص حل شده بود.

وی افزود: به صاحبان کامیون‌ها اخطار دادیم در مدت ۲۰ روز به ترخیص کامیون‌های موجود دارای ثبت سفارش اقدام کنند در غیر این صورت این کامیون‌ها متروکه می‌شود و در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار می‌گیرد مگر اینکه صاحبان کامیون‌ها به گمرک اثبات کنند که مشکلاتی بر سر راه ترخیص وجود داشته است.

معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی از صاحبان کامیون‌ها اعلام می‌کنند کد رهگیری بانک در فرآیندی طولانی مدت به آن‌ها اعلام می‌شود و یا اینکه کارشناسان مجازی در گمرک ممکن است ایستایی‌هایی را به وجود آورند که روند ترخیص کالا را طولانی‌تر کند.

ارونقی افزود: در این بین برخی شرکت‌ها مالیات بر ارزش افزوده را چندبار از صاحبان کامیون‌ها اخذ می‌کنند بعضی از شرکت‌ها هم هر روز با راننده‌ها تماس می‌گیرند که باید صد میلیون یا ۲۰۰ میلیون بپردازید و در قبال آن هیچ رسیدی ارائه نمی‌کنند ضمن اینکه کلاهبرداری‌هایی هم در این بین صورت گرفته است.

وی گفت: افرادی که هیچ کامیونی در گمرک ندارند اقدام به فروش یا پیش فروش کامیون کردند و یا اینکه با ظهور و بروز دلال‌ها بعضی از شرکت‌ها به واگذاری کامیون‌ها به شرکت‌های دیگر اقدام کردند که با وجود اینکه به گمرک ارتباطی نداشته، اما از آنجا که دارای تبعاتی برای صاحبان کامیون‌ها بوده این موضوع از طریق دادستانی از دو هفته قبل به پلیس امنیت ارجاع شده که پلیس امنیت با تخلفات در این باره برخورد خواهد کرد.

ارونقی اظهار کرد: این کامیون‌ها شرط تا سه سال ساخت دارند یعنی کامیون زمانی که به کشور می‌رسد نباید از سال ساخت آن بیش از سه سال گذشته باشد، اما اکنون برخی راننده‌ها با کامیون‌هایی مواجه شدند که مدل ۲۰۱۸ بوده، اما سال ساخت آن‌ها ۲۰۱۷ و یا قبل از آن است که شرایط ترخیص را ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترخیص کامیون وارداتی گمرک رسوب کامیون در گمرک صاحبان کامیون ها دستگاه از گمرک کامیون ها راننده ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو

یک شرکت بریتانیایی که از گازهای گلخانه‌ای با کمک فناوری به نام لوپ، گرافن تولید می‌کند، این گرافن را در ساخت تایر کامیون به کار گرفته است.

به گزارش ایسنا، شرکت لویدیان (Levidian) از نمونه اولیه تایر کامیون تقویت شده با گرافن رونمایی کرد. در این تایرها از گرافن و کربن سیاه استفاده شده که این ترکیب موجب بهبود کیفیت تایرها شده است. این تایرها که در نمایشگاه فناوری تایر هانوفر به نمایش درآمد، از ترکیب لاستیک طبیعی و لاستیک بوتادین تولید شده‌اند که به دلیل مقادیر گرافنی که در آن به کار رفته، از ویژگی‌های بهبود یافته‌ مکانیکی قابل توجهی برخوردار هستند.

آزمایش‌های مستقل انجام شده توسط مرکز تحقیقاتی تون عبدل رازک (TARRC) نشان داده است که افزودن گرافن شرکت لویدیان می‌تواند منجر به کاهش ۲۳ درصدی مقاومت چرخشی تایر شود. همچنین نتایج اولیه حاکی از کاهش چگالی تایر دارد که این ویژگی منجر به کاهش وزن تایر شده که در نهایت مصرف سوخت را ۳ تا ۴ درصد کاهش می‌دهد.

گرافن شرکت لویدیان از طریق کربن‌زدایی توسط سامانه لوپ به دست می‌آید؛ سامانه‌ای که گاز خروجی از دودکش کارخانه‌ها را گرفته و دی‌اکسیدکربن آن را به گرافن تبدیل می‌کند. استفاده از این گرافن در تایر خودرو می‌تواند انتشار دی‌اکسیدکربن را کاهش داده و همچنین به تولیدکنندگان تایر کمک کند تا هیدروژن پاک و گرافن با کیفیت بالا تولید کنند و از این طریق انتشار گاز گلخانه‌ای را کاهش دهند.

الی گالنیس، مدیر توسعه تجاری لویدیان می‌گوید: ما در حال انجام مأموریتی هستیم که در آن به صنعت برای کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن کمک می‌کنیم. از این که نتایج کار خود در بخش تولید تایر را منتشر می‌کنیم، بسیار خوشحال هستیم. استفاده از این تایرها می‌تواند حداقل سه درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال داشته باشد که این صرفه‌جویی معادل تقریبا نیم میلیون تن دی‌اکسیدکربن در سال برای بریتانیا است.

به نقل از ستاد نانو، با استفاده از دستگاه لوپ (Loop) این شرکت، گازهای زاید خروجی از کارخانه‌ها را می‌توان به هیدروژن و گرافن تبدیل کرد. با این کار از آلودگی هوا جلوگیری شده و مواد ارزشمند برای استفاده در صنعت به دست می‌آید. در حال حاضر ۱۵ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط به انرژی در سطح جهان بوده، در حالی که این فناوری جدید منبع جدیدی از هیدروژن تمیز و گرافن با کیفیت بالا ارائه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • ◄ شرکت های بزرگ مقیاس رانندگان کامیون را نقره داغ کردند
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • ترخیص ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی وارداتی در سال ۱۴۰۲
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودرو سواری از گمرکات در سال گذشته
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی سواری از گمرکات
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات
  • کشف ۲۵۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در کرمان
  • اعلام رسمی تعداد خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۲/ خروج بیش از ۳ میلیارد دلار از کشور برای واردات موبایل/ چینی‌ها در ۱۴۰۲ بیشترین ورود سرمایه به ایران را داشتند/ الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات کشور در سال ۱۴۰۲