Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@04:21:52 GMT

گسترش عوامل وحدت آفرین، وظیفه مسلمانان است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۶۲۸۰

گسترش عوامل وحدت آفرین، وظیفه مسلمانان است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مولوی حبیب الرحمن مطهری، مدیر حوزه علمیه احناف خواف در نشست صمیمی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با علمای اهل سنت ایران که در حاشیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امروز استکبار جهانی وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده است و تلاش می‌کند وحدت و اخوت را در همه کشورهای اسلامی از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: امروز شاهد این مسئله هستیم که استکبار چگونه در کشور افغانستان مسلمانان را مورد هدف اقدامات تروریستی خود قرار داده و هنگام انجام فرایض الهی آنان را به شهادت رسانده است؛ ما میدانیم که استکبار جهانی همواره میخواهد میان مسلمانان به اختلاف افکنی بپردازد و در نظر دارد تا مسلمانان به جان یکدیگر بیافتند.

مولوی مطهری تصریح کرد: آنچه که امروز برای مسلمانان مهم است مدارا، برادری، وحدت و اخوت است و ما به عنوان مسلمان موظفیم تا عوامل وحدت آفرین را گسترش داده و همبستگی خود را افزایش دهیم؛ بنابراین این مسئله می‌طلبد که بیشتر بر مشترکاتمان تاکید کنیم، همه ما میدانیم مشترکات زیادی بین مذاهب اسلامی وجود دارد که همه این اشتراکات به وحدت و اخوت ختم می‌شود.

مدیر حوزه علمیه احناف خواف اذعان داشت: ما مسلمانان باید رهرو فرموده امام خمینی (ره) که بر برادری و اتحاد مسلمانان تاکید می‌کردند باشیم چراکه ایشان همواره معتقد بودند که همه مسلمانان در حقوق با یکدیگر مساوی هستند؛ در همین راستا مقام معظم رهبری تاکید دارند که مخالف تبعیض هستند؛ بنابراین امروز باید مسئولین و نهاد‌ها از نزدیک مناطق اهل سنت نشین کشور را بازدید و بررسی کنند که اوضاع مردم این مناطق به چه صورت است.

وی در پایان گفت: اعتماد سازی و عدالت محوری جزو مواردی است که وحدت امت اسلامی را مستحکم تر می‌کند و کسانی که به دنبال افراطی‌گری هستند باید کنار کشیده شوند تا بتوانیم در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار آیت الله کعبی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وضعیت امروز جهان اسلام را حساس دانسته و با تقدیر مجدد از نیروهای مسلح در پاسخ بجا و قانونی و به موقع نسبت به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: لازم است کشورهای اسلامی خصوصاً علمای جهان اسلام بیش از گذشته وحدت و ارتباط داشته باشند تا بتوانند اثرگذار باشند.

وی با تأکید بر همراهی با رهبری در تصمیمات در مقابل دشمن خصوصاً رژیم صهیونیستی افزود: باید هر گونه اختلاف را کنار گذاشت و با ایشان همراهی کرد، و باید بدانیم امروز دنیای استکبار باهم متحد و آشکارا در یک صف واحد در مقابل ایران و گروهای مقاومت هستند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: براین اساس‌ بر وحدت جهان اسلام تأکید می کنم و امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله کعبی گزارش کامل و جامع ای از حوادث اخیر در منطقه و جهان اسلام ارائه کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896289

دیگر خبرها

  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • عملیات وحدت‌آفرین «وعده صادق» گوشه‌ای از توان نیروهای مسلح مابود
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را به‌وجود آورده اند
  • وحدت «میدان و دیپلماسی» در موفقیت های ایران نقش آفرین است
  • طراحی قالب انسجام آفرین فعالان مردمی حوزه اجتماعی استان کرمانشاه