Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:48:44 GMT

پسکوف: ارسال سلاح به اوکراین اوضاع را متشنج می کند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۶۵۷۰

پسکوف: ارسال سلاح به اوکراین اوضاع را متشنج می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به گزارش سی ان ان مبنی بر اینکه آمریکا در حال بررسی ارسال تسلیحات کشنده و مستشاران نظامی به اوکراین است؛ گفت: چنین اقداماتی فقط به تشدید تنش ها در منطقه دونباس منجر می شود.

وی همچنین گفت: این گزینه ای است که نمی توانیم آن را نادیده بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این احتمال هست که نه تنها آمریکا بلکه ناتو هم به دنبال ارسال سلاح و تسلیحات به اوکراین باشد.

پسکوف از اقدامات تحریک آمیز کی یف و اینکه اوکراین به دنبال راه حل نظامی در دونباس باشد هم ابراز نگرانی کرد.

همزمان سخنگوی کاخ کرملین اطمینان داد که روسیه به دنبال حمله به هیچ کس نیست، هیچ نقشه تهاجمی هم ندارد و این اشتباه است که جابجایی نیرو در داخل مرزهای روسیه را به چنین مسئله ای ربط داد.

روز گذشته، خبرگزاری بلومبرگ مدعی شده بود که آمریکا اطلاعاتی را در اختیار شرکای اروپایی قرار داده که حاکی از تشدید حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین است. همچنین ادعا شده بود که مسکو از بحران مهاجران در مرزهای بلاروس برای انحرف افکار عمومی از تدارک نظامی برای حمله به اوکراین استفاده می کند.

کرملین و وزارت خارجه روسیه این ادعا را بخشی از کارزار شایعه پراکنی علیه مسکو عنوان می کنند حال آنکه هفته گذشته نیز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انتشار چنین گزارش هایی را هشدار آمیز تلقی کرد.

کد خبر 5359090 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین دیمیتری پسکوف روسیه تسلیحات نظامی دونباس ایالات متحده امریکا مستشار نظامی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین عراق روسیه جنبش حماس ایران مسکو لبنان عربستان سعودی انگلیس جو بایدن ترکیه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!