Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران/ اجلاس سران اکو/ دیدارهای امروز رئیس جمهور/ و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آستانه از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، در یک کنفرانس خبری به سوالاتی درباره این مذاکرات، مطرح شدن موضوع برنامه هسته‌ای ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و آزادسازی زندانیان آمریکایی در ایران پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ند پرایس در بخشی از این کنفرانس خبری در پاسخ به این که طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دولت بایدن در تلاش است با اقداماتی از جمله لغو یا کاهش برخی تحریم ها انگیزه ای برای ایران ایجاد کند تا مذاکرات وین را با حسن نیت پیش ببرد و آیا چنین چیزی صحت دارد یا نه، توضیح داد: ما به وضوح گفته ایم حاضر نیستیم اقدامات یک جانبه انجام دهیم و این کار را هم نخواهیم کرد تا رغبتی برای ادامه دادن مذاکرات ایجاد کنیم. بازگشتی دوجانبه به پایبندی به نفع آمریکا و به نفع اعضای ۱+۵ است؛ همچین طبق گفته دولت های قبلی ایران، به نفع تهران است که ما بتوانیم به  این نقطه برسیم. بنابراین، ما به وضوح نشان خواهیم داد حاضر نیستیم صرفا به خاطر بازگشتن پای میز مذاکرات، هیچ گونه اقدام یک جانبه ای انجام دهیم.

صبح امروز هم مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه اجرای توافق های اخیر با ایران و در جریان سفر خود به تهران با رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار کرد.

رافائل گروسی قرار است در دومین سفر خود به تهران بعد از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار کند. 

رافائل گروسی پس از پایان مذاکرات دو ساعته خود با رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: صحبت های امروز فشرده بود. ما دنبال آن هستیم که مذاکرات را ادامه دهیم بااین نگاه که زمینه های مشترک را پیدا کنیم. موضوعاتی است که ما و رئیس سازمان انرژی اتمی داریم بررسی می کنیم و هدف این است که با توجه به تغییرات اقلیمی به انرژی های پاک منجر شود و تلاش داریم سرسختانه که نشست امروز نتیجه گیری مثبت داشته باشد و این هدف ما از صحبت های امروز است.

پس از این دیدار محمد اسلامی هم درباره مطالب و سوالاتی که توسط دشمنان ایران منتشر و در اختیار آژانس قرار گرفته است گفت که به این سوالات پاسخ دادیم و بخش هایی از آنها  باقی مانده که بخش هایی است که مربوط به مسائل بسته شده گذشته است که قبلا به آنها پرداخته شده است. امروز تفاهم کردیم که این موارد را خاتمه دهیم و با رویه ای که اتخاذ خواهیم کرد که مذاکراتش هم هنوز ادامه دارد، اینها تداوم پیدا نکند. 

همچمنین قرار است ۷ آذر ماه سال جاری،‌ پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به میزبانی ترکمنستان برگزار  شود و این کشور رییس دوره‌ای اکو خواهد بود.

این اجلاس می تواند گامی در جهت حل و فصل مناسبات اقتصادی، ایجاد راهکارها و زمینه‌ساز گسترش فعالیت‌های اقتصادی با اولویت همسایگان باشد و با همکاری اعضا تجارت درون منطقه‌ای رونق گیرد.

اخبار مرتبط با اجلاس اکو را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

حضور ایران در اجلاس اکو زمینه‌ساز ایجاد روابط اقتصادی خوب با همسایگان است

حضور ایران در اجلاس اکو در راستای فعال شدن دیپلماسی منطقه است

امروز دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین نیز با موضوع « یمن؛ محور تحول و خودباوری جهان اسلام» در سالن اجلاس سران در تهران  برگزار شد، که خبرهای مربوط به این اجلاس را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

افول آمریکا روند تندتری به خود گرفته است

مردم یمن در صف مقدم حمایت از مردم فلسطین قرار دارند

جنگ یمن، ریشه فرهنگی و تمدنی دارد/ متجاوزان باید غرامت پرداخت کنند

***

اظهارات رئیس جمهور در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از فرماندهان این سازمان هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بخشی از این دیدار تلاش برای تقویت ماموریت‌های بسیج در مسیر رفع مشکلات مردم را ضروری دانست و گفت: جریانات معاند بدنبال انحراف در فکر، اندیشه و عمل و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی  هستند اما بسیج بعنوان سد محکم و استوار در مقابل این انحرافات قد علم کرده و نقشه‌ها و توطئه‌های فراوانی را خنثی کرده است.

خبرهای دیگر از دیدارهای امروز رئیس جمهور را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

تهران برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت ویژه‌ای قائل است

رئیس جمهور بر لزوم توسعه روابط بین تهران- ولینگتون تأکید کرد

امروز توجه به خدا و معنویت برای جامعه بشری ضروری است

میزبانی از ۴ میلیون افغانستانی شاهدی بر توجه ایران به حقوق انسانهاست

روابط اقتصادی ایران و اسپانیا بیش از پیش توسعه یابد

***

نماینده قوه قضائیه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جزییاتی از نخستین مزایده حضوری این سازمان را اعلام کرد و گفت: با تاکیدی که جهت تعیین تکلیف اموال تملیکی صورت گرفت، امروز نخستین جلسه مزایده بعد از دو سال وقفه به صورت حضوری و تحت عنوان حراج برگزار شد. در این حراج حضوری، سازمان اموال تملیکی حدود ۳۰۰ پارتی را به حراج گذاشت که طبق ارزیابی‌های بنده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این پارتی‌ها به فروش رفته است.

توضیحات یک عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی درباره میزان عملکرد بودجه ۱۴۰۰ در ۶ ماه نخست سال بر اساس گزارش دیوان محاسبات هم از خبرهای پرمخاطب بود.

مجتبی توانگر با اشاره به اینکه از خانه و خودروهای لوکس مالیاتی گرفته نشده است، افزود: مبلغ ۳۴۸ میلیارد تومان از خرده فروشی سیگار به عنوان حقوق ورودی سایر کالاها ثبت شده است. مالیات بر خودروهای لوکس و گران قیمت نیز به دلیل عدم تصویب آیین‌نامه اخذ نشده و فاقد عملکرد است. این شامل مالیات بر خانه های گران قیمت هم می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رافائل گروسی سازمان اکو رئيس جمهور رئیس سازمان انرژی اتمی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم

به گزارش جام جم آنلاین، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری با همتای سریلانکایی خود با بیان اینکه بعد از انقلاب روابط خوبی ایران و سریلانکا برقرار شد، تصریح کرد: این روابط رو به توسعه است و طی گفت‌وگوهایی که با رئیس جمهور و همکاران شان داشتیم قرار شد این همکاری ها در حوزه های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اقتصادی فرهنگی و علمی و فناورانه بین دو کشور ادامه یابد. 

وی ضمن ابراز امیدواری برای توسعه روابط ایران و سریلانکا اظهار کرد: امیدواریم روابط ایران و سریلانکا به توسعه همکاری دو کشور و ملت بینجامد ظرفیت های خوبی در دو کشور است و تبادل آنها به نفع هر دو کشور و منطقه خواهد بود.

آیت الله رئیسی از اعلام آمادگی کشورمان برای صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و تاکید کرد: برای صدور خدمات فنی و مهندسی آمادگی داریم؛ حتما در توسعه اقتصادی سریلانکا ایران می تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی مشارکت کند. 

رئیس جمهور تصریح کرد: به مردم و مسئولان سریلانکا می‌گویم که تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده و حرکت مردم ایران را کند نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می تواند کشوری پیشرفته و فناور نامید.

وی از تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و سریلانکا خبر داد و بیان کرد: مقرر کردیم با پیگیری وزاری خارجه دو کشور کمیسیون مشترک هر چه سریعتر تشکیل شود و سازوکار روابط تجاری و اقتصادی و کشاورزی و علمی فناوری را مورد بررسی قرار دهند و این تصمیمات سریعا اجرایی شود.

رئیس جمهور بیان کرد: مثل آنچه در این پروژه بزرگ گذشت، تأمین مالی از شما، و انتقال فناوری و صدور خدمات فنی مهندسی از ایران نمونه این طرح می تواند در حوزه های مختلف به پیشرفت کشور دوست و برادر سریلانکا کمک کند

آیت الله رئیسی جنایت و کودک کشی در غزه را موجب تأسف بشریت دانست و خاطر نشان کرد: پیروان همه ادیان در دنیا متأسفند کسانی که در شکل انسان جنایتی می‌کنند که هیچ درنده ای این همه جنایت مرتکب نمی شود؟ تأسف بارتر این است که این جنایت چرا مورد حمایت غربی هاست؟ با چه منطقی از نسل کشی حمایت می کنند؟ تأسف بارتر این است که چرا سازمان های حقوق بشری و شورای امنیت و سازمان ملل از کارآمدی افتاده اند و کاری برای مقابله با این جنایت در غزه نمی کنند؟

 «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا در ادامه این در نشست خبری تصریح کرد: جناب آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی و اعضای محترم هیأت دولت ایران! ابتدا از پذیرفتن دعوت اینجانب و سفر شما به سریلانکا تشکر می کنم. امروز پروژه چند جانبه سد افتتاح شد که ۱۲۰ مگاوات برق را تامین می‌کند. از ایران برای مشارکت در ساخت این سد و انتقال دانش و فناری ساخت سد تشکر می کنم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه "توانستیم پروژه مشترکی را میان دو کشور به نحو مطلوبی اجرا و بهره برداری کنیم" بیان کرد: از مردم ایران تشکر می کنم و به آنها به دلیل دستیابی به فناوری برق و انتقال آب و سدسازی تبریک می گویم. انتقال آب و تولید برق از مهمترین مذاکرات نشست های امروز بود.

رئیس جمهور سریلانکا حمایت ایران را موجب ثبات اقتصادی در کشور خود دانست و خاطر نشان کرد: از این تریبون از حمایت های ایران در برابر بحرانی اقتصادی چند سال گذشته کشورمان تشکر می کنم، این حمایت ها منجر به ثبات اقتصادی در کشورمان شد و آیت الله رئیسی گفتند این حمایت ها ادامه می یابد و حتما منجر به رفاه در سریلانکا خواهد شد.

«رانیل ویکرمسینگه» با اشاره به امضای ۵ سند همکاری با ایران گفت: در طول گفتگوهای امروز در نشست های دوجانبه مسائل سیاسی اقتصادی فرهنگی تجاری و .. مطرح شد و دو دولت به امضای ۵ توافق نامه در زمینه های فرهنگی، ورزشی و علمی و فناوری ... پرداختند تا از این طریق به افزایش مناسبات دو جانبه و ارتباط میان مردم دو کشور اقدام کنیم. دو کشور در حوزه همکاری در کارگروه اقیانوس هند و نیز سازمان ملل متحد به تفاهم رسیدند. گفتگوهای بسیار خوبی در خصوص چالش های کنونی جهان داشتیم و در برخی موضوعات توافق کردیم در حوزه امنیت غذایی و توسعه فناوری تفاهم کردیم.

وی بیان کرد: بسیار خوشحالم به اطلاع شما برسانم که ایران و سریلانکا برای ایجاد صلح آرامش و امنیت در اقصی نقاط دنیا از طرق صلح دموکراسی و گفت وگو هم نظر هستند.

رئیس جمهور سریلانکا خاطر نشان کرد: امروز در نشست خودمان با ریاست جمهوری درباره سرزمین های اشغالی فلسطین و رفع آلام و دردهای مردم فلسطین گفت وگو کردیم سریلانکا بر این باور است که این موضوع از طریق مذاکره قابل حل و فصل اسات و باید بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و قطعنامه های سازمان ملل متحد حل و فصل شود. باید تهاجم به غزه بلافاصله متوقف شود. دولت سریلانکا صندوق  حمایت از کودکان غزه تشکیل داده و یک میلیون دلار به صندوق کودکان سازمان ملل برای اعطا به کودکان غزه تخصیص داده شده است. 

آیت‌ الله رئیسی در صدر هیأتی بلندپایه برای بازدید یک روزه از سریلانکا و به دعوت رسمی رئیس جمهور این کشور صبح امروز به کلومبو سفر کرد.

وزرای نیرو، نفت، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند. در این سفر مگاپروژه های برق‌آبی که به همت مهندسان ایران و با هزینه‌کرد کامل دولت سریلانکا احداث شده، با حضور رؤسای جمهور به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رئیس جمهور: صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه