Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین در واکنش به ادعای برخی رسانه‌های گروهی آمریکایی درباره اینکه گویا روسیه در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین در اوایل زمستان است، تأکید کرد: روسیه هیچ طرح تهاجمی علیه اوکراین در سر نمی‌پروراند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که روسیه هیچ طرح تهاجمی علیه اوکراین در سر نمی‌پروراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران گفت: «چه کسی قصد حمله دارد: روسیه به اوکراین یا اوکراین به روسیه؟ رسانه‌های گروهی آمریکایی‌ و اوکراینی  مدعی هستند که روسیه خود را برای تهاجم به اوکراین آماده کرده و قصد حمله به این کشور را دارد. ولی ما بر این عقیده هستیم که طرف اوکراینی طرح‌های تهاجمی علیه دو جمهوری لوهانسک و دونتسک در منطقه دونباس در سر دارد. این نکته ظریفی است که باید به درستی درک و تفسیر شود. بارها و در سطوح مختلف اعلام شده که روسیه قصد ندارد به هیچ کشوری حمله کند و هیچ طرح تهاجمی ندارد. بسیار نادرست است که با وجود توضیح مقامات مسکو، باز هم قضیه معکوس نشان داده شده و هر برنامه جابجایی نیروهای نظامی در خاک خود روسیه، بعنوان طرح حمله به اوکراین تلقی شود. چنین برداشتی اصلاً درست نیست.»  

پیش از این آژانس خبری بلومبرگ در مقاله‌ای به نقل از منابع خبری خود نوشت: بر اساس اطلاعات سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، روسیه گویا قصد دارد در اوایل سال2022 و در فصل زمستان به اوکراین حمله کند. بلومبرگ یادآور شد که در این عملیات ظاهراً حدود 100 هزار نیروی نظامی روسیه شرکت خواهند داشت.

سخنگوی کرملین در عین حال تأکید کرد: «این دقیقاً روسیه است که عمیقاً نگران اقدامات تحریک آمیز از طرف نیروهای مسلح اوکراینی در خطوط تماس در منطقه دونباس و آمادگی مقامات کی‌یف برای استفاده از راه نظامی برای حل و فصل این مناقشه است و کشورهای غربی هم در این خصوص سکوت کرده‌اند.»

پسکوف با اشاره به برخی اخبار رسانه‌ای در آمریکا نیز یادآور شد: «این در حالی است که ایالات متحده ممکن است مشاورین نظامی خود را به اوکراین اعزام کند و چنین اقدامی اصلاً بعید نیست، برای اینکه پیش از این هم انجام شده است. این تنها آمریکا نیست که به اوکراین کمک نظامی می‌کند، بلکه دیگر کشورهای عضو ناتو، از جمله انگلیس هم فروش تسلیحات نظامی خود به اوکراین را افزایش داده و تمامی این اقدامات تنها منجر به افزایش تمایلات جنگ افروزانه مقامات کی‌یف خواهد شد.»

هشدار لاوروف درباره خطرات همکاری‌های نظامی ترکیه با اوکراینموافقت انگلیس برای فروش کشتی‌های نظامی به اوکراین

شب گذشته شبکه تلویزیون سی.ان.ان به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که دولت جو بایدن در حال بررسی این گزینه است که مشاورین نظامی آمریکایی را به اوکراین اعزام کند. طبق این اطلاعات، علاوه بر این، تجهیزات نظامی جدیدی، از جمله سلاح، قرار است در اختیار ارتش اوکراین قرار داده شود.

تحریم‌های احتمالی آمریکا  علیه خط لوله "جریان شمالی-2" غیرقانونی است

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد که تحریم‌های احتمالی جدید ایالات متحده علیه خط لوله گاز "جریان شمالی-2" غیرقانونی و نادرست است، بویژه در شرایطی که تلاش می‌شود گفتگوها بین دو کشور از سر گرفته شوند.

دیمیتری پسکوف گفت: «تحریمها علیه خط لوله "جریان شمالی-2" ادامه همان زبان تهدید و تحریمی است که مقامات واشنگتن نمی‌خواهند از آن صرف نظر کنند. استفاده از زبان تحریم، روش مورد علاقه آمریکایی‌هاست.»

وی افزود: «مقامات مسکو دیدگاه کاملاً منفی نسبت به این مسئله دارند و بارها درباره آن صحبت شده، ما این تحریم‌ها را غیرقانونی و نادرست ارزیابی می‌کنیم.»

آنتونوف: گفت‌وگو با روسیه به زبان تحریم غیرقابل قبول است

"آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت امور خارجه ایالات متحده در فهرست تحریم‌های احتمالی خود علیه خط لوله گاز "جریان شمالی-2" که به کنگره ارائه داده، دو کشتی و یک شرکت مرتبط با روسیه را نیز گنجانده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار آمریکا مقدماتی جام جهانی فوتبال 2018 اوکراین اخبار آمریکا مقدماتی جام جهانی فوتبال 2018 جریان شمالی 2 علیه خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است

رویترز امروز به نقل از اکسیوس گزارش داد که جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در حال آماده سازی تحریم‌های جدید علیه ایران در پاسخ به حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل است.

طبق گزارش آکسیوس، یلن آماده است تا امروز بگوید: «وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن همکاری با متحدان آمریکا از اختیاراتش برای تحریم جهت ادامه اخلال در فعالیت‌های مخرب و بی‌ثبات‌کننده ایران دریغ نخواهد کرد».

این نشریه حمله ایران به اسرائیل را علت تحریم‌های جدید آمریکا عنوان کرد.

یلن پیش از این ادعا کرده بود که اقدامات ایران ثبات در خاورمیانه را تهدید می‌کند و می‌تواند باعث سرریز اقتصادی شود.

شامگاه شنبه شب، جمهوری اسلامی ایران به تلافی حمله هوایی تل آویو به کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه که در آن چندین فرمانده ارشد شهید شدند، صد‌ها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد. ادعا می‌شود بیشتر پهپاد‌ها و موشک‌ها قبل از رسیدن به اراضی اشغالی توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن رهگیری شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل