Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین، امروز (سه‌شنبه) گفت، رئیس جمهوری بلاروس چیزی برای گفتن با رهبر مخالفان در تبعید این کشور ندارد و این حق را دارد که تصمیم بگیرد با چه کسی گفت‌وگو کند و با چه کسی نکند.

به گزارش ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، غیرممکن بودن گفت‌وگو و نبود موضوعی برای بحث با سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر مخالفان در تبعید این کشور را روشن و واضح بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف خاطرنشان کرد که روسیه نمی‌تواند لوکاشنکو را وادار به برقراری گفت‌وگو با مخالفان کند.

وی افزود: واضح است که هیچ فشاری از سمت مسکو در کار نخواهد بود. رئیس جمهوری بلاروس، که یک کشور با حاکمیت مستقل است، شخصاً تصمیم می‌گیرد که با چه کسی و با چه دلایلی گفت‌وگو کند.

سخنگوی کرملین در ادامه، این نگرانی که روسیه قصد دارد به اوکراین حمله کند را بی‌اساس دانسته و گفت: ما مکرراً و در سطوح مختلف، تصریح کرده‌ایم که قصد حمله به هیچ جایی را نداریم. روسیه هیچ برنامه ستیزه‌جویانه‌ای ندارد و هرکس خلاف آن را بگوید، اشتباه گفته است. ضمناً، نسبت دادن تحرکات نیروهای روسیه در خاک خود به چنین نقشه‌هایی (با انگیزه‌های تهاجمی)، کاملا اشتباه است.

پسکوف همچنین برنامه آمریکا و ناتو برای ارسال نیرو و تجهیزات به اوکراین را انکار ناپذیر خوانده و گفت: مشاوران و تجهیزات نظامی به آنجا (اوکراین) می‌روند، سامانه‌های تسلیحاتی نه تنها از آمریکا، بلکه از دیگر کشورهای عضور ناتو نیز به آنجا فرستاده می‌شوند... و این نتیجه‌ای جز وخامت بیشتر اوضاع در مرز ندارد.

سخنگوی کرملین همچنین گفت کی‌یف باید به توافقات مینسک عمل کند چرا که عدم پیشرفت، تنش‌ها در اروپا را افزایش می‌دهد.

پسکوف با بیان اینکه "جمهوری دونباس" هیچ اقدام تحریک‌آمیزی در منطقه نداشته است، گفت: ما عمیقا از فعالیت‌های تحریک‌آمیز نیروهای مسلح اوکراین در مرز روسیه و آماده شدن برای یک راه‌حل نظامی احتمالی، نگران هستیم، اقدامی که هدف آن، حل و فصل مسئله دونباس، با استفاده از زور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه بلاروس دیمیتری پسکوف روسیه و اوکراین سخنگوی کرملین گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی «خارکی یف»

یک مقام اوکراین عصر دوشنبه به وقت تهران از حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی شهر «خارکی‌یف» دومین شهر بزرگ این کشور خبر داد.

به گزارش فارس، حمله هوایی روسیه به دومین شهر بزرگ اوکراین به زیرساخت‌های پخش تلویزیونی اصابت کرد و باعث اختلال در سیگنال رسانی شد.

«اوله سینیهوبوف»، فرماندار منطقه گفت: «در حال حاضر، وقفه‌هایی در سیگنال تلویزیونی وجود دارد. این حادثه تلفات جانی نداشته است».

کارکنان تلویزیون این شهر هنگام هشدار حمله هوایی در پناهگاه بودند.

۱۲ کانال تلویزیونی اوکراین، پخش خود را در ۱۷ آوریل به این سو در پی حمله روسیه اوکراین متوقف کردند.

روسیه تاکنون واکنشی در این زمینه نشان نداده است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» یکشنبه نوشت، پس از تجزیه و تحلیل وضعیت دشوار اوکراین در میدان جنگ با روسیه و پیشرفت‌های اخیراً نیرو‌های مسلح روسیه این کشور بعید است که کمک ۶۱ میلیادر دلاری آمریکا به کی‌یف، مواضع نظامی این کشور را در میدان جنگ با روسیه را تغییر دهد.

به نوشته این روزنامه، بسته جدید کمک‌های آمریکا تنها به نیرو‌های مسلح اوکراین کمک می‌کند تا از حمله ارتش روسیه جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • ببینید | حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی «خارکی یف»
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین