Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین جلسه از سلسله نشست های تخصصی دیوان محاسبات و وزرای دولت سیزدهم با حضور دکتر مهرداد بذرپاش، علی کامیار و سایر مقامات این سازمان، نمایندگان دیگر دستگاه‌های نظارتی و همچنین وزیر نفت و معاونین این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش برنا، به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، دومین جلسه از سلسله نشست های تخصصی دیوان محاسبات و وزرای دولت سیزدهم با حضور دکتر مهرداد بذرپاش، علی کامیار و سایر مقامات این سازمان، نمایندگان دیگر دستگاه‌های نظارتی و همچنین وزیر نفت و معاونین این وزارتخانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور در این نشست با اشاره به کاهش محسوس سهم نفت و سرمایه گذاری های آن حوزه در اقتصاد کشور، خواستار برنامه ریزی لازم جهت تحقق اهداف و تکالیف قانونی این وزارتخانه شد. 

بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها)، کاهش تلفات انرژی در بخش ساختمان، ایجاد ظرفیت پالایش به مقدار 2 میلیون و 700 هزار بشکه در روز ، افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به میزان 100 میلیون تُن، احداث تأسیسات و خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها و توسعه و تجهیز مدارس از مهمترین توصیه ‌های ارائه شده به وزارت نفت در این جلسه بود.

گفتنی است دیوان محاسبات کشور، پیرامون توسعه در بخش نفت و گاز همسو با تحقق برنامه‌های وزیر نفت پیشنهادهای زیر را به عنوان اقدامات اولویت‌دار ارائه نمود:

•    گازرسانی به  مشترکین روستایی و شهرهای کوچک و مرزی

•    انتقال و توسعه فناوری در بخش بالادستی

•    افزایش سطح تولید در میادین مشترک گازی

•    راه اندازی مجتمع های بزرگ پتروشیمی با سرمایه گذاری غیردولتی

•    افزایش ظرفیت تولید نفت خام میادین مشترک نفتی

•    اجرای خط گازرسانی سراسری و صادرات گاز به کشورهای همسایه

•    توسعه پالایشگاه ها همچون ستاره خلیج فارس و افزایش ظرفیت پالایشی با رفع تنگناهای عملیاتی

•    کمک به پروژه‌های عام‌المنفعه نفت و گاز در مناطق محروم کشور

•    کاهش هدر رفت گاز طبیعی 

در ادامه این نشست، نمایندگان سایر دستگاه های نظارتی به تخلفات، انحرافات، ترک فعل ها، چالش های مستمر و نقاط ضعف و قوت وزارت نفت و دستگاه های تابعه از قبیل ضعف در تدوین و اعمال ساختار حاکمیتی و بودجه ریزی در وزارت نفت، ناکارآمدی در پیشبرد طرح های فناورانه صنعت نفت و رعایت ننمودن قوانین حاکم بر خصوصی سازی و واگذاری بنگاه های اقتصادی و اجرا نکردن قوانین و مقررات مرتبط یا تعلل و تاخیر در اجرای آنها و فقدان برنامه ریزی جامع نیز اشاره کردند.

در بخش دیگری از این نشست، جواد اوجی از اقدامات دیوان محاسبات کشور در تهیه و ارائه پیشنهادهای کاربردی و نگاه فناورانه و مردم پایه تقدیر و تشکر کرد. در عین حال، وزیر نفت خواستار همراهی دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی جهت پیشبرد هرچه بیشتر اقدامات و پشت سر گذاشتن مشکلات معیشتی و موانع اقتصادی، جهت خدمت بیشتر به مردم شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات دولت نفت وزارتخانه مهرداد بذرپاش سرمایه گذاری اقتصاد کشتی انرژی پالایش پتروشیمی وزارت نفت نفت و گاز سرمایه گاز خلیج فارس بودجه صنعت نفت خصوصی سازی قوانین و مقررات مشکلات دیوان محاسبات کشور دیوان محاسبات کشور دستگاه های نظارتی وزارت نفت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، تأمین بازار کالاهای اساسی با کمترین نوسان قیمتی ضامن امنیت غذایی است. پس از برخی سیاست گذاری‌های انجام شده در دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۸ سبب شد تا بستر نا به‌سامانی بازار گوشت قرمز رقم بخورد. این امر با حذف ارز ترجیحی از نهاده‌های دامی در اردیبهشت ۱۴۰۱ بیشتر خودش را نشان داد از این رو شاهد جهش نجومی قیمت گوشت قرمز در ماه‌های خرداد و تیر ۱۴۰۲ بودیم. در ادامه این امر دوباره در نیمه دوم سال نیز تکرار شد.

با تدابیر اندیشیده شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی واردات دام و گوشت انجام شد و اگر چه توزیع آن با صف طولانی همراه بود اما تا حدودی کمک به تأمین بازار کرد.

پیش از آغاز سال جدید، قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار درباره واردات گوشت قرمز به مهر گفته بود، با توجه به نیاز بازار روزانه به طور میانگین ۲۰۰ تن گوشت گرم وارد کشور می‌شود.

برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای امسال در حوزه تأمین کمبود بازار داخل و مدیریت نرخ این کالای پروتئینی چیست؟ علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه بودجه ارز واردات گوشت قرمز اختصاص داده شده است، اعلام کرده، تا پایان سال ارز مورد نیاز گوشت قرمز تأمین شده و تمام کمبود تولید گوشت قرمز از محل واردات جبران می‌شود.

وی یادآور شده، سال گذشته ۱۰۰ هزار تن گوشت منجمد و ۳۰ هزار تن گوشت گرم وارد شد اما برای امسال میزان واردات گوشت منجمد ۱۴۰ هزار تن افزایش می‌یابد و حجم واردات گوشت گرم ثابت باقی خواهد ماند.

پیمان پاک با بیان اینکه افزایش واردات گوشت قرمز برای تأمین و تنظیم بازار است، یادآور شده، عمده واردات گوشت گوساله بوده که ۸۰ درصد پیش بینی شده و باقی گوشت گوسفندی است. ‌

کد خبر 6082657 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • گزارش‌های جدید دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند