Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@11:24:59 GMT

تذکرات امامان جمعه، نوعی بیدارباش است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۸۳۲۳

تذکرات امامان جمعه، نوعی بیدارباش است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی‌فقیه خراسان شمالی  در مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه جاجرم، با اشاره به جایگاه و رسالت ائمه جمعه، اظهارکرد: مردم و مسئولان به تریبون نماز جمعه به‌عنوان مکانی امن برای بیان مطالبه و خواسته‌هایشان می‌نگرند و امام‌جمعه نیز باید به این مطالبه‌ها به‌صورت کارشناسی و منطقی پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امام‌جمعه جایگاه معنوی و پدرانه دارد و گاهی لازم است در این جایگاه تذکراتی هم به برخی از جریان‌ها و مسئولان بدهد که این نقدها جناحی و جریانی نیست بلکه تنها از روی دلسوزی است.

وی اضافه کرد: تذکرات و نقدهای امامان جمعه نوعی بیدارباش است؛ زیرا امامان جمعه منتسب به هیچ حزب و گروهی نبوده و نسبت به همه احساس مسئولیت می‌کنند.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: زمانی که بخشی از جامعه با مشکلی مواجه می‌شود باید تذکر داد و مسئولان نیز باید این تذکر را با جان و دل بخرند و در راستای حل مشکلات و برطرف کردن نیازهای مردم گام بردارند.

وی با بیان اینکه امامان جمعه باید اشراف کاملی به مسائل حوزه جغرافیایی خود داشته باشد، افزود: هر مسئولی تنها به حوزه کاری خود رسیدگی می‌کند؛ ولی گستردگی فعالیت امامان جمعه فراتر از یک نهاد و دستگاه دولتی است؛ ازاین‌رو امام‌جمعه باید تمامی مسائل ریز و درشت منطقه را بررسی و نظارت کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه و خطبه‌های عبادی سیاسی، تصریح کرد: خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی نیست؛ بلکه دارای آیین و اصول تربیتی خاص است که باید با دقت و متفاوت از سخنرانی بیان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: نماز جمعه تریبون انقلاب، ولایت دین و امامت است و باید حرف‌های نظام را از نماز جمعه شنید.

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه نماینده ولی فقیه نماز جمعه خراسان شمالی امامان جمعه امام جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه  اعلام کرد میز‌های خدمت این هفته   31 فروردین ماه 1403با حضور  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان  -مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران- حفاظت محیط زیست - آموزش و پرورش و   شهردار منطقه 1  ارومیه  برگزار می شود.

نمازگزاران از ساعت ۱۱ تا ۱۲ می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با مسئولان در میان گذارند.

 

دیگر خبرها

  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود /عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • دیدار جمعی از شعرای استان البرز با امام جمعه کرج
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود