Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،مهدی یک‌پسر در نشست محتوایی و تبیین رویکرد و بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد اظهار کرد: جشنواره امسال در ۲ بخش رویداد نوروزگان و مسابقه بین‌المللی برگزار خواهد شد. شرکت در مسابقه بین‌المللی برای تمام علاقه‌مندانی که بر اساس فراخوان قابلیت حضور دارند، امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به این ترتیب رویکرد تولید آثار امسال در بخش نوروزگان با نگاهی کیفی و فاصله گرفتن از رویکردهای کمی سال‌های گذشته خواهد بود؛ به گونه‌ای که لایه‌ها و مراحل مختلفی برای آن پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: لایه عمومی و فراگیر در ارتباط با تزئینات و آذین‌بندی‌های شهری است که شامل سازه‌های سبک و الحاقات شهری خواهد بود تا از این طریق ظرفیت موجود عناصر شهری را مورد استفاده قرار داده و هویت و ماهیت تصویری آن‌ را تغییر دهیم.
دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد تصریح کرد: رویکرد دیگر ما سوق دادن نازیبایی‌های شهری به سمت زیبایی‌هاست تا به واسطه هنر، عناصر شهری بلااستفاده و نازیبا به محصولی ارزشمند و دیدنی مبدل شود. در واقع برگزارکنندگان جشنواره از هنرمندان انتظار دارند که با توجه به بخش‌های مختلف شهر چنین اماکن و عناصری را پیدا کنند.
یک‌پسر ادامه داد: همچنین با توجه به این که این روزها با ماه‌های شعبان و رمضان همزمان است، در صورت مناسب بودن شرایط شیوع ویروس کرونا زائران فراوانی در مشهد حضور خواهند داشت؛ لذا محتوای فرهنگی نیز به عنوان یکی از آیتم‌های تلاقی بهار طبیعت و بهار قرآن برای این ایام در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به اینکه هنر تعاملی یکی از شعارهای اصلی جشنواره امسال است، انتظار می‌رود که آثار صامت نباشد و میان آن و مردم ارتباط برقرار شود؛ به شکلی که مردم تکمیل‌کننده آثار باشند یا اثری بر آن آثار بر جای بگذارند و قطعه‌ای از آن‌ را به یادگار بردارند تا به تعبیری تعاملی میان مخاطبان و اثرها ایجاد شود.
وی اضافه کرد: نقاشی‌های دیواری بخش دیگری است که در سال‌های اخیر با قوت بیشتری با استفاده از آن تولید محتوا صورت گرفته است. بر این اساس تعداد محدودی دیوار سطح یک در نظر گرفته شده که هنرمندان بر اساس رزومه خود یکی از آن را انتخاب خواهند کرد. همچنین بخش نقش‌ برجسته و نقاشی‌های دیواری محدود همانند بخش آذین‌های شهری در فضایی آزاد و بدون دریافت رزومه، برگرفته از نقوش حرم مطهر و نقوش تاریخی خراسان روی دیوارهای ممتد انجام خواهد شد.
دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد افزود: رویکرد جشنواره در بخش هنرهای نمایشی و یادمان‌های نوروزی به این شکل است که در ابتدا جانمایی‌ها مشخص خواهد شد و سپس آثار و یادمانی متناسب با فضا در آن پیاده می‌شود. به این ترتیب گروه‌هایی چند برابر تعداد نقاط مشخص شده بر اساس رزومه فعال در این ۲ بخش دعوت شده و آثار آنان مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرد و سپس محتوای نهایی اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در جشنواره امسال مکان‌رویداد نیز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در واقع المان ساخته‌ شده در این نقاط به عنوان محور یک داستان خواهد بود تا بر اساس این داستان المان طراحی و ساخته شود و پیرامون المان و طبق همین داستان، نمایش، سرود و برنامه‌های فرهنگی دیگر آماده خواهد شد. 
تک‌پسر گفت: مسابقه بین‌المللی در زمینه طراحی پاویون‌های باز، بسته و کشیده قصه‌گو است که در فضای بیرونی با مفهومی محتوایی، قصه و داستانی را روایت می‌کند و در فضای داخلی آن‌ها این داستان‌ها با ابزارهایی ارائه و بیان خواهد شد. بنابراین نقاطی در شهر انتخاب خواهد شد تا افراد از این پاوین‌ها بازدید کنند و با قصه‌ها مواجه شوند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جشنواره هنرهای شهری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه از ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور پررنگ سینمای ایران در بخش‌های مختلف آن، در حال برگزاری است. این رویداد با مشارکت ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور جهان دارای بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی است.

در مراسم افتتاحیه این رویداد که جمعه ۳۱ فروردین برگزار شد، حضار به یاد قربانیان حادثه تروریستی اخیر در تالار شهر مسکو، یک دقیقه سکوت کردند و در ادامه الگا لوبیماوا وزیر فرهنگ روسیه پیام رییس‌جمهور این کشور را قرایئت کرد و گفت: ما مفتخریم که مهمانان ارجمندی از کشورهای مختلف جهان در این جشنواره شرکت دارند و برای ما بسیار مهم است که فیلمسازان بزرگ، اثر خود را به جشنواره ما سپرده‌اند.

برنامه‌های این جشنواره شامل بخش‌های رقابتی، غیررقابتی، شات‌ست، گذشته‌نگر و فیلم‌های اعضای بریکس است.

آثار مختلفی از سینمای ایران در بخش‌های رقابتی، غیررقابتی، شات ست، مرور آثار گذشته‌نگر و فیلم‌های مربوط به کشورهای عضو بریکس حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم جهان پس از ونیز محسوب می‌شود و اولین بار در سال ۱۹۳۵ برگزار شد. در این جشنواره طی سالیان متمادی آثار شاخص سینمایی از کشورهای مختلف شرکت داشته و فیلمسازان مختلف از سراسر جهان در بخش هیات داوران آن به قضاوت آثار پرداخته‌اند.

این رویداد که ریاست آن را نیکیتا میخالکوف کارگردان مشهور روس و رییس اتحادیه سینماگران این کشور بر عهده دارد، طی ۲۰ سال اخیر به ویژه، به یکی از رویدادهای مهم صنعت سینما برای سازماندهی اولین نمایش‌های جهانی معتبر تبدیل شده است.

کد خبر 6084608

دیگر خبرها

  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی