Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،بهروز مرادپور،مدیرکل هواشناسی لرستان اعلام کرد: میزان این بارش‌ها در خرم آباد ۲۷ میلی متر، بروجرد ۱۴ میلی متر، الیگودرز ۲۴ میلی متر، کوهدشت ۲۸ میلی متر و پلدختر ۲۸ میلی متر بوده است.

وی افزود: همچنین میزان بارندگی‌ها در دورود ۳۸ میلی متر، الشتر ۱۵ میلی متر، نورآباد ۱۶ میلی متر، ازنا ۳۴ میلی متر، رومشکان ۲۶ میلی متر، ایمان آباد ۳۹ میلی متر، سیلاخور ۲۶ میلی متر، ریمله ۲۸ میلی متر و شول آباد را ۳۵ میلی متر ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارش‌ها در لرستان ۲۹ میلی متر بوده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی لرستان بارندگی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، احد وظیفه عصر سه‌شنبه در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی دانش سنتی در دانشگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران با اشاره به بروز خشکسالی در چند دهه گذشته در کشور گفت: آمایش سرزمینی هم در سطح ملی باید تدوین و از سوی همه بخش‌های دولتی و مردمی نیز باید اجرایی شود.

به گفته وی، هم‌اکنون کشاورزی یکی از منابع مهم استفاده از آب است و نیاز است که کشاورزی با استفاده از هوشمندی بیشتری نسبت به گذشته پیش برود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت سیل و خشکسالی در کشور پرداخت شد، گفت: نزدیک به سه چهارم این مبلغ مربوط به خسارت خشکسالی بود.

وظیفه افزود: برای کاهش خسارت خشکسالی و اثرات آن باید به روش‌های بازدارنده به‌ویژه در بخش کشاورزی توجه ویژه شود و در جانمایی جمعیت و جانمایی صنعت بازنگری شود و توان اقلیمی هر سرزمین مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، خشکسالی یک پدیده همواره فراگیر در کشور است و در چند دهه اخیر استانی نیست که درگیر پدیده خشکسالی نشده باشد در حالی که خشکسالی و میزان آن در مناطق مختلف متفاوت است.

به گفته وی، در دهه‌های گذشته در پی وقوع گرمایش زمین و تغییر اقلیم، الگوهای جوی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و در پنج دهه گذشته بر اساس داده‌های ایستگاهی ثبت شده روند نزولی بارندگی و افزایش دما گزارش شده که این وضع نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید زندگی ما با روش‌های جدید تطبیق داده شود تا کمترین آسیب را شاهد باشیم، گفت: تغییر رویکرد و تطبیق زندگی با وضعیت جدید یک رویکرد جهانی است تا سطح آسیب‌ها کاهش داده شود.

وظیفه در پایان با اشاره به برپایی نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری گفت: در استان مباحث محیط زیست برای مسوولان استان بسیار مهم است.

گفتنی است، همایش دو روزه دانش سنتی محیط زیست به مدت در دانشگاه شهرکرد در حال اجراست.

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • ثبت بیشترین بارندگی در دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • بارش ۴۶ میلی‌متری باران در مردهک جیرفت
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد