Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:35:46 GMT

ارتش سوریه مانع از عبور اشغالگران آمریکایی شد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۹۷۸۵

ارتش سوریه مانع از عبور اشغالگران آمریکایی شد

به گزارش ایرنا، منابع محلی در جنوب شرق شهر قامشلی در استان الحسکه به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که ارتش این کشور مانع عبور یک کاروان آمریکایی در این منطقه شدند.

به گفته این منابع، نیروهای سوری اجازه ندادند کاروان آمریکایی از نزدیکی روستای «عاکوله» عبور کرده و به سمت قامشلی حرکت کند.

منابع مذکور تأکید کردند، این کاروان شامل پنج خودروی زرهی بود و به هنگام مواجه با مقاومت ارتش سوریه مجبور به عقب‌نشینی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارشنبه شب گذشته نیز ساکنان روستای تل‌ذهب در حومه جنوبی قامشلی در سوریه ضمن مقابله با خودروهای نظامی اشغالگران آمریکایی، مانع از عبور آن‌ها از این روستا به سمت قامشلی شده بودند.

این اقدام ساکنان مناطق شرقی سوریه یک هفته پس از آن صورت می گیرد که ارتش سوریه پنجشنبه گذشته مانع ورود یک کاروان نظامی آمریکا به شهر القامشلی شد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.    

طی سال های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.

در دو سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به سرقت بیشتر نفت مردم این کشور شده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

آمریکا مرداد ماه گذشته برای همین منظور یک قرارداد با گروه های کرد شمال سوریه امضاء کرد.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش ایالات متحده آمریکا گروه تروریستی داعش ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد

جنبش جهاد اسلامی تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر کمک ده‌ها میلیارد دلاری به رژیم اشغالگر صهیونیستی همراه با مقادیر زیادی سلاح و مهمات مرگبار برای ادامه جنگ نسل‌کشی و جنایات جنگی علیه مردم فلسطین در نوار غزه را به شدت محکوم کرد. 

این جنبش همچنین اظهارات دولت آمریکا را در مورد ادعاهایش مبنی بر اطلاع از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یورش به شهر رفح، گونه‌ای که یک شبکه حفاظتی برای این رژیم در برابر نیرو‌های امنیتی ایجاد کند، به شدت محکوم کرد.

جهاد اسلامی در بیانیه‌ای دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را مسئول کامل جنایات نازی-صهیونیست‌ها در سراسر فلسطین و نوار غزه، چه جنایاتی که او مرتکب شده باشد و چه جنایاتی که آماده ارتکاب است، می‌داند.

این جنبش تاکید کرد که بودجه دولت آمریکا به این رژیم و ارائه انواع حمایت‌های مالی، لجستیکی و سیاسی از آن، ثابت می‌کند که دولت بایدن کسی است که جنگ نابودی علیه مردم فلسطین را مدیریت می‌کند. 

 این جنبش در پایان بیانیه خود به ملت فلسطین متعهد شد که در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به جلو حرکت کنند.

 این امر پس از آن صورت گرفت که سنای آمریکا دیروز چهارشنبه به لایحه کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان به ارزش ۹۵ میلیارد دلار رأی مثبت داد.

 مجلس سنا با اکثریت قاطع پیش نویس لایحه کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را به منظور آماده سازی برای ارسال آن به جو بایدن برای امضای وی به عنوان قانون تصویب کرد.

جنبش حماس نیز این تصمیم آمریکا را محکوم کرد و خاطرنشان کرد که این اقدام تأیید همدستی و مشارکت رسمی آمریکا در جنگ نابودی ارتش اشغالگر فاشیست علیه نوار غزه است.

این جنبش همچنین دولت آمریکا و رئیس جمهور آن جو بایدن را شخصاً از نظر سیاسی، حقوقی و اخلاقی مسئول جنایات جنگی اسرائیل دانست و خاطرنشان کرد که حمایت آمریکا مجوز و چراغ سبزی برای دولت افراطی صهیونیستی برای ادامه تجاوزات وحشیانه و آشکار است. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • انتشار تصاویر ماهواره‌ای از آمادگی اشغالگران برای عملیات رفح
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!
  • موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند! + فیلم