Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: همان طور که انتظار داشتیم شب گذشته بارش‌های نسبتا خوبی برای مناطق شمال شرقی استان رخ داد.

او با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش گزارش داده شده مربوط به ایستگاه کریمو سرایان با ۱۲ میلی متر بوده است افزود: همچنین در این مدت ایستگاه فردوس ۱۱ میلی متر، ایستگاه سرایان ۶ میلی متر، ایستگاه طبس ۵ میلی متر، ایستگاه‌های قاین و بشرویه ۴ میلی متر و ایستگاه زیرکوه کمتر از یک میلی متر بارش باران را گزارش کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخعی اظهار کرد: مطابق با آخرین الگوی نقشه‌های پیش یابی به تدریج از اواخر امشب با نفوذ توده هوای ناپدار به جو استان برای مناطق مرکزی، شرقی و نیمه شمالی استان طی امشب و فردا بارش باران همراه با رعد و برق قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: در برخی نقاط استان احتمال وقوع روان آب موقتی وجود دارد.

او با اشاره به اینکه به لحاظ شرایط دمایی طی فردا تا پایان هفته روند تغییرات دما کاهشی خواهد بود ادامه داد: امشب کاهش دما بیشتر در مناطق شمال غربی استان قابل پیش بینی است.

نخعی بیان کرد: برای صبح روز پنج شنبه و جمعه سرما و یخبندان شبانه برای مناطق کوهستانی، مرکزی و شمال شرق استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا بارش باران میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارش‌زا جدید بهاری طی هفته آینده در استان خبر داد و گفت:بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه نواحی شرقی و شمالی استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار طی امروز بر روی استان است که به تدریج خارج خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس تا اواسط هفته آینده جوی پایدار بر روی استان حاکم خواهد بود، از این‌رو نحوه فعالیت سامانه امروز به صورت ابرناکی، گاهی مه آلود، وزش تندباد لحظه‌ای، بارش باران، رگبار بهار و احتمال رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و تنش دمایی است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: اوج فعالیت سامانه تا بعدازظهر و در مناطق شمال و شرق و تا حدودی جنوب استان است، مخاطرات این سامانه همراه با آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب‌های محلی و طغیان رودخانه فصلی به ویژه در نواحی شمال و شرق استان است.

وی درباره صدور هشدار سطح نارنجی با ورود سامانه همرفتی، بارش، باد و رعدوبرق از بعدازظهر روز دوشنبه تا پایان وقت امروز در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با رگبار، رعدوبرق، تگرگ، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای، کاهش نسبی دما همراه خواهد بود.

امینی با اشاره به فعالیت سامانه مذکور در تمام مناطق استان به ویژه اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خوروبیابانک، دهاقان، فلاورجان، شهرضا، لنجان (زرین‌شهر)، نائین، نطنز، ورزنه و اصفهان، گفت: جاری شدن روان آب و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی و جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، تنش دمایی در سالن دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها، باغات و مزارع، احتمال سقوط از ارتفاع، اشیا و سقوط درختان کهن از مخاطرات این سامانه است.

وی اظهار کرد: تحکیم انواع سازه‌ها، نداشتن صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، نداشتن توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، اقدامات لازم توسط مسئولان جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با ورود سامانه همرفتی، بارش، باد و رعدوبرق از بعدازظهر روز دوشنبه تا پایان امروز در استان، افزود: تمام مناطق استان به ویژه اصفهان، اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، زواره، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، فولاد مبارکه، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نطنز، نجف‌آباد، نطنز، ورزنه تحت تأثیر این سامانه است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه کویری خوروبیابانک و شهر زواره با ۲۷ میلی‌متر ثبت شده است، تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های دهاقان با ۲۲ میلی‌متر، بادرود و خوانسار با ۲۱ میلی‌متر، اردستان و گلپایگان با ۲۰ میلی‌متر، چادگان با ۱۸ میلی‌متر، کاشان و مهاباد با ۱۴ میلی‌متر، نطنز با ۱۳ میلی‌متر و فریدونشهر با ۱۱ میلی‌متر به ترتیب بیشترین بارندگی را ثبت کردند.

امینی با اشاره به وقوع چند مورد سیل در راه‌های اصلی خوروبیابانک، زواره، خوانسار، نائین، اردستان و مناطق شرقی و شمالی استان طی بارندگی‌های اخیر، گفت: با خروج تدریجی این سامانه از استان دمای هوا کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه نواحی شرقی و شمالی استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارش‌زا جدید بهاری طی هفته آینده در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و خوانسار با دمای چهار درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 747569

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران