Web Analytics Made Easy - Statcounter

  باحضورسید کاظم دلخوش، عضو فراکسیون ورزش مجلس؛  اولین نشست تخصصی انجمن علمی مدیریت  ورزشی استان گیلان به میزبانی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  در این جلسه که با حضور سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا، روسای هیات ها و سبک های ورزشی، اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مدیریت ورزشی از دانشگاه های استان گیلان همراه بود، ابتدا پروفسور ارسلان دمیرچی رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان ضمن خیر مقدم به میهمانان و مدعوین حاضر در خصوص چالش های ورزش گیلان گفت: لزوما بکار بردن واژه چالش به مفهوم مشکل نیست بلکه مکانیسم های اجرایی حل مسایل و مدیریت کردن پروژه ها را به نوعی چالش می نامیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع مدیریت با برنامه و داشتن استراتژی که خروجی خوبی داشته باشد می تواند چالش را رفع کند.

وی افزود: هدف از این نشست طرح نقاط ضعف و یا بیان مشکلات اجرایی نیست بلکه تحلیلی از مسایلی است که جامعه ورزش با آن روبرو می باشد و احیاناً از نگاه مدیریت ورزشی می خواهیم به آن ها پرداخته و مسیرهای درست و روش های مناسب حل آن ها را انتخاب کنیم.

دکتر دمیرچی اضافه کرد: استان گیلان به لحاظ دارا بودن ویژگی ها، منابع و سرمایه های بالقوه انسانی که در اختیار دارد انتظار زیادی از آن می رود و از آنجایی که گیلان در گذشته در اکثر رشته های ورزشی در صف اول قرار داشته این انتظار می رود که همچنان در همین راستا گام برداریم.

رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان اظهار داشت: متاسفانه امکانات و زیر ساخت های ورزش گیلان در حال حاضر چندان مدرن و توسعه یافته نیست و البته نیازمند طراحی فضاهای جدید ورزشی بوده و در این راستا حمایت های مادی و سیاست گذاری و میزان نفوذ ما در سیستم کلان ورزش بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه آینده نگری در ورزش خیلی مهم است یادآور شد: اینکه شرایط و امکانات ورزش استان را پررنگ کنیم به نوعی وظیفه همه ماست و باید از همین نشست ها و جلسات خروجی مطلوبی داشته باشیم متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم حق ورزش گیلان را از ورزش کشور بگیریم.

در ادامه نیز دکتر سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا و عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: مقوله ورزش بسیار مهم و حیاتی بوده و همه وظیفه داریم در راستای توسعه و ترویج ورزش گام های محکم و اساسی برداریم که البته در این زمینه دانشگاهیان و اساتید ورزش می توانند با مشارکت در قانون نویسی به مجلس کمک نمایند.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر با فعالیت ها و اقداماتی که  در شهرستان صومعه سرا انجام شده است سرانه فضای ورزشی این شهرستان را بالاتر از کشورهای اروپا رسانده ایم و با ساخت 34 سالن ورزشی و در کنار آن احداث تعداد زیادی زمین های ورزشی با چمن مصنوعی و چمن طبیعی برای جوانان و علاقمندان فضای ورزشی مطلوبی در دسترس آنها قرار دادیم.

نماینده مردم صومعه سرا اضافه کرد: از آنجایی که علاقمند به حمایت از ورزش و ورزشکار هستم با عضویت در هیات رییسه فراکسیون ورزش هم اکنون چهار دوره در آن انجام وظیفه می کنم. فراکسیون ورزش یکی از مهمترین و پرکارترین فراکسیون های مجلس است که تاکنون کارها و اقدامات مهمی انجام داده و کاری که ما در مجلس طی این چند دوره  برای ورزش کشور انجام داده ایم در طول تاریخ ورزش ایران بی نظیر است.

دلخوش خاطر نشان کرد: بودجه ورزش خوشبختانه رشد خوبی داشته و صد در صد نیز تخصیص می یابد و بودجه ورزش سال 1400 هم نسبت به گذشته شرایط بهتری یافته که مجلس در تخصیص و هزینه کرد آن نظارت خوبی دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان همچنین گفت: قانون بودجه یکساله است و ما برای یکسال برنامه ریزی می کنیم ولی آن برنامه 5 ساله است و ما می توانیم در قانون برنامه اهدافی را که داریم دنبال نماییم؛ در قانون برنامه پنجم اشاره شده است که پیمانکاران و سرمایه گذارانی که به ورزش کمک می کنند می توانند از مزیت آن استفاده نموده و هر کمکی که کرده اند به عنوان هزینه قطعی مالیات آن ها تلقی می شود و با نامه وزارت ورزش از پرداخت مالیات معاف می شوند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در خاتمه اظهار داشت: مجلس و نمایندگان برای توسعه ورزش و حمایت از ورزشکاران همیشه آماده بوده و بنده نیز در خدمت ورزش استان خواهم بود و مدام پیگیر مشکلات ادارات ورزش و هیات های ورزشی هستم.

   در این نشست همچنین پروفسور رحیم رمضانی نژاد، استاد دانشگاه گیلان با موضوع تحلیل محورهای توسعه ورزش، دکتر مرتضی رضایی صوفی، دانشیار دانشگاه پیام نور با موضوع چالش های اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در ورزش، دکتر حمیدرضا گوهر رستمی، استادیار دانشگاه گیلان با موضوع مدیریت عملکرد در ورزش قهرمانی و دکتر سیاوش خداپرست، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع نقش گردشگری ورزشی در توسعه پایدار به ایراد سخنرانی پرداختند.

   گفتنی است در این نشست دکتر سید رضا رحیمی مقدم مدیر پایگاه قهرمانی استان، خورسندی مدیر مسئول روزنامه سوال جواب، گسگری رئیس هیات تیروکمان استان، علیپور رئیس هیات ورزش های رزمی گیلان، خاتمی رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان، کاویانی رئیس کمیته اسپوکس بسیج ورزشکاران استان، رفیعی پور رئیس کمیته بازرسی هاپکیدو کشور نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم احکام اعضای انجمن علمی مدیریت ورزشی استان گیلان اعطا شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا نماینده مردم تحصیلات تکمیلی استان گیلان مشکلات جامعه سرمایه رشته های ورزشی مجلس شورای اسلامی قانون مجلس زمین ایران بودجه رشد مالیات وزارت ورزش استاد دانشگاه دانشگاه پیام نور دانشگاه آزاد اسلامی گردشگری توسعه پایدار بسیج انجمن علمی کاظم دلخوش ورزش فراکسیون ورزش مجلس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران

مردم‌داری و توجه به مشکلات رایج خانواده‌ها خصوصا مادران، کتاب "دکتر: نوزاد من" را به ارمغان آورد که به مشکلات بسیار معمول خانواده‌ها مروری هوشمندانه داشت. مواردی که برای همه حتی افراد تحصیل‌کرده که دارای فرزند، خصوصاٌ فرزند اول شده، بسیار آموزنده می باشد.

احاطه ایشان در حافظ‌شناسی منجر به نوشتن کتاب "طبیبانه‌های حافظ" گردید. بیان و مرور ابیات جناب حافظ توسط این استاد فرزانه در حیطه‌های مختلف همانند طبابت و پزشکی، تغذیه و شیر مادر، تربیت کودک، بیماری و تب کودک و ...، همگی نشان از تبحر و احاطه این استاد به ابیات خواجه شیراز دارد.

فعالیت ایشان در مجله "گل آقا" و زبان طنز و مزاح این استاد در گروه آبدارخانه شاغلام را شاید بسیاری اطلاعی نداشته، اما استاد احمد مدنی در حیطه طنز هم بسیار چیره‌دست و از نویسندگان این مجله با عنوان "جوجه دکتر" بود.

هر چند که قلم ایشان در نثر قدیم هم گاه آدم را به اشتباه می انداخت که گویا نوشته ای از قرون قبل را می خواند، برای مثال آنگاه که در دهه نود در همایشی علمی در کیش، تاریخ این جزیره را به زیبایی با زبانی فاخر بیان نمودند.

اشعار ایشان که گاه فی‌البداهه هم بیان می شد بسیار لطیف و جذاب بودند، چه در مورد نوزاد، رایانه و یا روند ارتقا اعضا هیئت علمی.

علاوه بر پایه‌گذاری و راه‌اندازی بخش‌های ویژه نوزادان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تربیت صدها پزشک، متخصص کودکان، فوق‌تخصص نوزادان که در ارتقا سلامت کودکان و نوزادان این مرز و بوم نقش بسزایی داشته‌اند، از دیگر ثمرات عمر باعزت ایشان بود. ‌علاوه بر نکات ذکر شده، ایشان از نخستین اعضا و پایه‌گذاران هیئت رئیسه انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران بودند.

حقیر این سعادت را داشته‌ام که در چندین دوره به نوعی در خدمت این استاد بزرگوار بوده و از محضر ایشان بهره‌ها ببرم .

در اولین مرحله، در دوره دانشجویی و بعد سال اول دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز که نه تنها از ایشان علم و مراقبت از کودک بیمار و حرمت‌گذاری به خانواده و بیمار حتی نوزاد را آموختم، بلکه روی بشاش و سخن گفتن سلیس و محترمانه با خانواده بیماران و همکاران را به همراه مرور تجربیات آموزنده را نیز یاد گرفتم. لازم به ذکر است که داشتن آراستگی ظاهر و پوشش مرتب ایشان هم از نکات بارز همیشگی استاد بود.

در دومین مرحله، سال‌ها بعد آن هم در قالب همکاری با هیئت ریئسه انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران و تهیه مجله "نوزادگان" با این استاد بزرگوار همراه شدم و از قلم زیبای استاد بهره‌ها بردم. مجله نوزادگان که چند سال به صورت ماه‌نامه منتشر می شد، در زمان خود با توجه به برخی کمبودها کاری ویژه بود.

در سومین مرحله در کمیته آموزش مجازی انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران سعادت حضور در خدمت استاد نصیبم شد و در چند برنامه که در خدمت این استاد گرانقدر داشتیم ایشان چه قرائت ابیات بهارانه سروده شده توسط خود و یا ارائه استادانه جایگاه شیرمادر در نثر و ‌ادب فارسی، و یا با بیان خاطرات خود از راه‌اندازی دوره فوق‌تخصصی طب نوزادان در خطه فارس به شیوایی؛ از میهمانان ارزشمندی چون استاد محمدرضا شفیعی‌کدکنی که او را همراهی کرده بودند؛ همه و همه نشان از بزرگی ایشان می داد و ما را مسرور می ساخت.

در کنار تمامی موارد یادشده، مهر و محبت، فروتنی و مسئولیت پذیری، دقت و گشاده رویی استاد احمد مدنی بی بدیل و یگانه بود.

آخرین پیام استاد در تبریک سال نو، ابراز امیدواری برای "پیوسته پر از شمعدانی بودن تاقچه زندگی بود".

او شریف و زیبا زیست و با عزت راهی دیار دوست شد.

استاد از اصفهان بود، بنابراین کلام را با این سروده محمد خاقانی اصفهانی به پایان می‌برم که که برای استادش می‌سراید که:

چهره‌ای از چهره‌های ماندگار

چهره را چرخاند سوی کردگار

جمع شاگردان او در انجمن

بر تو ای استاد استادان درود

*استاد سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896840

دیگر خبرها

  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • به دنبال حرکت جدیدی در دانشگاه گیلان هستم