Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون حدود هزار و ۱۵۰ تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده است، گفت: نیروهای یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان به کلیه این موارد برای جلوگیری از ادامه عملیات اخطار داده است.

سرهنگ جواد کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر نقش خاک در امنیت غذایی کشور، بیان کرد: نقش خاک تا حدی مهم است که با تغییر کاربری هر هکتار از اراضی، امنیت غذایی ۲۰ نفر به خطر می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درباره چند مورد از این تعداد، توقف عملیات صورت گرفته است، افزود: ادامه تغییرات، تخریب یا بازگشت به حالت اولیه موارد فوق با مراجعه به امور اراضی شهرستان مربوطه و پس از طی عملیات قانونی مشخص می‌شود.

کرمی در ادامه اظهار کرد: همچنین حدود ۱۸۵ مورد منجر به تخریب و قلع و قمع و ساخت و سازهای غیرمجاز شد که همدان، ملایر و بهار با توجه به وسعت و تراکم جمعیت و افزایش ساخت و ساز با اختلافی نزدیک، بیشترین آمار تخریب و قلع و قمع را به خود اختصاص داده‌اند، علاوه بر این تخریب و قلع و قمع‌های صورت گرفته با همکاری عوامل انتظامی و راهداری شهرستان‌ها صورت انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه هم استانی‌ها می‌توانند با تماس با سامانه هوشمند ۱۳۱ موارد تغییر کاربری غیرمجاز را اطلاع دهند و در حفظ اراضی سهیم باشند، گفت: طی ۸ ماهه اول سالجاری حدود ۱۱۵۰ مورد اخبار ساخت و ساز غیرمجاز به سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت امور اراضی گزارش شده است.

وی همچنین از برخورد قاطع یگان حفاظت اراضی کشاورزی با متخلفان خبرداد و اضافه کرد: از این تعداد حدود ۳۵۰ مورد از طریق تماس تلفنی مردم با سامانه ۱۳۱ بوده و باقی موارد توسط مامورین گشت ویژه ۱۳۱ یگان حفاظت شهرستان‌ها، حین گشت‌زنی شناسایی و برابر مقررات اقدامات قانونی صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی تغيير كاربري یگان حفاظت اراضی کشاورزی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در فروردین‌ماه سال جاری جلوگیری شد.

وی افزود: در این راستا ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که خرم‌آباد با ۷۴ مورد بیشترین تغییر کاربری را به خود اختصاص داده است.

فرمانده یگان حفاظت جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خریدوفروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند، تأکید کرد: این در حالی است که بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد
شد.

سرهنگ مویدی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش‌های مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه با آدرس https://cms laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

کد خبر 6085621

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود