Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قوه قضاییه، با تقاضای قصاص و عدم گذشت خانواده‌ی غزاله شکور، حکم قصاص آرمان عبدالعالی که از سال ۹۲ در زندان به سر می‌برد، صبح امروز چهارشنبه ۳ آذرماه در زندان رجایی شهر اجرا شد.

طی سال‌های گذشته جلسات متعددی در دادستانی تهران با حضور قضات و اعضای کمیته صلح و سازش و همچنین جلساتی با حضور فعالین و چهره‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص برای گرفتن رضایت از خانواده غزاله شکور برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته از سوی چهره‌های مختلف، اما خانواده شکور در طی سالیان گذشته همواره بر اجرای حق قانونی خود تاکید داشتند.

از روز گذشته نیز تلاش‌های مجدد دادستانی تهران، کمیته صلح و سازش و برخی از مقامات قضائی دیگر برای متقاعد کردن خانواده شکور به منظور گذشت از اجرای حکم قصاص قاتل فرزندشان، مجددا شدت گرفته بود تا اینکه بر اساس قانون هر دو خانواده برای اجرای حکم به زندان رجایی شهر دعوت شدند.

این تلاش‌ها تا جایی ادامه داشت که قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی از ساعت ۴ صبح به همراه تیمی از قضات اجرای احکام و کمیته صلح و سازش که سابقه طولانی در رضایت گیری برای پرونده‌های مختلف قتل دارند وارد سالن جلسات زندان رجایی شهر شدند.

در ابتدای حضور قاضی شهریاری در این اتاق، وی و دیگر اعضای کمیته صلح و سازش تمام تلاش خود را برای کسب رضایت خانواده شکور انجام دادند که این تلاش‌ها باز هم به نتیجه‌ای نرسید و اولیای دم بر اجرای حق قانونی و شرعی خود اصرار داشتند.

در جلسه فوق، علاوه بر تلاش افراد با سابقه در گرفتن رضایت برای پرونده‌های قصاص به خانواده عبدالعالی نیز فرصت داده شد تا برای گرفتن رضایت با خانواده شکور دیدار داشته باشند.

در انتهای جلسه قاضی شهریاری یک بار دیگر از خانواده شکور درخواست کرد در فضایی آرام و به دور از حضور افراد برای سرنوشت پرونده‌ی قتل دخترشان تصمیم گیری کنند.

پیش از اعزام آرمان عبدالعالی به سالن اجرای حکم، خدام حرم مطهر امام رضا (ع) نیز با همراه داشتن پرچم متبرک گنبد حضرت امام رضا علیه السلام، ملاقاتی با خانواده شکور داشتند، اما تلاش‌های آن‌ها نیز برای گرفتن رضایت بی نتیجه ماند و آرمان عبدالعالی علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته در طول هشت سال گذشته به سمت سالن اجرای حکم رفت و حکم قصاص در مورد او به اجرا در آمد.

گفتنی است پیش‌تر مادر غزاله شکور در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود اگر آرمان، محل جسد دخترم را بگوید او را می‌بخشم، اما محتویات پرونده و اقاریر آرمان حکایت از آن داشت که او پس از قتل غزاله شکور، جسد وی را داخل سطل زباله انداخته است.

منبع: الف

کلیدواژه: کمیته صلح و سازش خانواده شکور گرفتن رضایت غزاله شکور اجرای حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۱ اهدای کلیه از افراد زنده در سال ۱۴۰۲ در اصفهان ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، مریم خلیفه‌سلطانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پارسال ۱۰۲ عضو شامل کلیه، کبد، قلب و پانکراس ۴۱ فرد دچار مرگ مغزی با رضایت خانواده آنها به بیماران نیازمند عضو اهدا شد و شاخص اهدای عضو در این مدت به افزایش ۳۲ درصدی رسید.

وی افزود: اعضای برداشت شده از افراد مرگ مغزی در سال گذشته شامل ۵۹ کلیه، ۳۶ کبد، پنج قلب و ۲ لوزالمعده (پانکراس) بوده است.

وی با بیان اینکه چهار قلب اهدا شده در اصفهان و یکی در تهران به بیماران پیوند زده شد، گفت: همه کبدهای مناسب اهدا نیز به شیراز ارسال شد.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) با بیان اینکه ۳۱ مورد از پرونده‌های مرگ مغزی به‌دلیل عدم رضایت خانواده‌ها به اهدای عضو منجر نشد، ادامه داد: اگر این موارد به اهدای عضو منجر شده بود، حداقل جان ۶۰ بیمار نجات می‌یافت.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۴۱ مورد اهدای کلیه از افراد زنده در سال ۱۴۰۲ در استان ثبت شده است، گفت: حدود ۵۰۰ نفر در فهرست انتظار برای پیوند عضو در اصفهان هستند.

خلیفه‌سلطانی مهمترین موضوع در اهدای عضو از افراد دچار مرگ مغزی را اخذ رضایت از خانواده‌ها دانست و گفت: هنوز برخی از خانواده‌ها، اطلاعات و آگاهی چندانی درباره تفاوت مرگ مغزی و «کُما» ندارند که لازم است آموزش‌های بیشتری در این زمینه در جامعه ارائه شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، با رضایت خانواده‌ها ۷۲ عضو ۳۱ فرد مرگ مغزی در اصفهان برداشت و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

به گزارش مهر، سالانه حدود سه هزار مرگ مغزی قابل اهدا در کشور رُخ می‌دهد، که از این تعداد تنها هزار مرگ مغزی به مرحله اهدا رسیده و اعضای قابل اهدای ۲ هزار بیمار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.

کد خبر 6083495

دیگر خبرها

  • آرمان بنفشی برای نجات ۴ نفر گرفتار در چاه قربانی شد
  • آرمان اکوان: جنگ ما و سپاهان نا برابر بود
  • جوان کردستانی جان خود را فدای نجات چهار نفر دیگر کرد
  • «آرمان» جان خود را فدای نجات ۴ نفر کرد
  • جوان سنندجی جان خود را فدای نجات چهار نفر کرد
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت
  • جوان سنندجی جانش را فدای نجات همشهریان خود کرد
  • ۱۴۱ اهدای کلیه از افراد زنده در سال ۱۴۰۲ در اصفهان ثبت شد
  • دختربچه ۱۱ ساله شیرازی مرتکب یا قربانی؟