Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون اداری‌مالی و منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:جامعه آموزش عالی کشور در حوزه امنیت سلامت در دوران کرونا نقش مؤثری داشته است. - اخبار استانها -

علی خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درایلام، با گرامی‌داشت هفته بسیج اظهار داشت: جامعه آموزش عالی کشور در حوزه امنیت سلامت در دوران کرونا نقش مؤثری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداری‌مالی و منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این‌که باید تلاش شود نگاه سنتی به دانشگاه‌ها تغییر کند و دانشگاه‌ها وارد نسل سوم و چهارم شوند خاطرنشان کرد: وابستگی دانشگاه‌ها در سال 1395 به بودجه کشور 72 درصد بوده اما در سال 1400 به 82 رسیده‌است و باید تلاش شود وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه دولتی کاهش یابد.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه‌ها مسئولیت اجتماعی دارند و در خصوص اشتغال‌زایی به مردم بدهکار هستند افزود: دانشگاه‌ها باید وارد اقدامات ثروت آفرینی شوند و همچنین جهت اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی اقدام نمایند.

وی به فشار فزاینده بیکاران تحصیل‌کرده اشاره کرد و گفت: آمار بیکاری بویژه بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در استان ایلام بالاست، در حالی که استان ایلام در حوزه کشاورزی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد.

خطیبی با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید آموزش‌های لازم در حوزه کشاورزی، روش‌های نوین آبیاری و غیره را ارائه دهند.

سرمایه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد به 200 میلیارد تومان رسیدبرخی دانشگاهها و اساتید نخبگان را تشویق به رفتن می کنندستاد "تعامل دانشجو با خانواده" در دانشگاه آزاد گیلان آغاز به‌کار کرد

وی در پایان با بیان اینکه باید از ظرفیت نزدیکی به کشور عراق و حضور دانشجویان این کشور در دانشگاه ایلام استفاده کرد، افزود: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها جهت اشتغال‌زایی و همچنین رفع مشکلات استان استفاده شود.

انتهای پیام/180/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، افزود: تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیرخانه جهت گزارش به رئیس جمهور ارسال نمایند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تأمین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم است.

کد خبر 6088255 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!