Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر عبدالرضا جانگران نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این گروه‌های پزشکی با حضور در مناطق محروم به طور رایگان بیماران را ویزیت و دارو در اختیارشان قرار دادند که معادل ریالی آن حدود ۴۰ میلیارد ریال بود. وی ادامه داد: همچنین بیمارانی که نیاز به عمل جراحی داشتند توسط پزشکان داوطلب به صورت رایگان جراحی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی خوزستان از اقشار تخصصی بسیج است که بخش سلامت استان را پوشش می دهد افزود: در جریان زلزله اخیر اندیکا نیز هفت گروه پزشکی اعزام کردیم و معادل ۸۰۰ میلیون ریال دارو به صورت رایگان در اختیار بیماران این مناطق قرار گرفت؛ همچنین حدود ۴۰ نفر از افراد زلزله زده که نیاز به کارهای تشخیصی و درمانی داشتند به بیمارستان مسجدسلیمان و اهواز اعزام شدند.

رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: همزمان با هفته بسیج، گروه‌های پزشکی ما روزانه در حال ارایه خدمات در مناطقی همچون عین دو، ملاشیه، قلعه چنعان، پردیس و ... هستند؛ همچنین قرار است فردا پنجشنبه گروه پزشکی ما در منطقه زوییه اهواز به بیماران خدمات ارایه دهد.

وی با بیان اینکه در مراکز سیار بسیج جامعه پزشکی خوزستان تاکنون ۱۸۰ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است ادامه داد: خدمات ارایه شده توسط بسیج جامعه پزشکی نسبت به مدت مشابه پارسال رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است به عنوان مثال در هفته دفاع مقدس اسمال به ۳۲ نقطه خوزستان گروه‌های جهادی اعزام کردیم.

جانگران نژاد گفت: روز به روز بر نیروهایی که در بخش بهداشت و درمان به صورت داوطلب خدمات ارایه می دهند افزوده می شود.

 وی با بیان اینکه سعی کردیم در طول سال تمام مناطق محروم و حاشیه‌ای مورد نظر را زیرپوشش قرار دهیم افزود: یکی از مشکلات ما حضور در مناطق سخت گذر است مثلا در زلزله اخیر اندیکا برای انتقال بیمار به بیمارستان با مشکل روبه رو بودیم و در مواردی به به بالگرد نیاز بود که امیدواریم این امکانات فراهم شود. بسیجیان در تمام بحران ها و تمام دوره هایی که نیاز به حضورشان بوده، مشتاقانه وارد عمل شده‌اند و همچنان این اقدامات ادامه دارد.

رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان بیان کرد:با گذشت حدود ۲۰ ماه از اپیدمی کرونا همواره در کنار دانشگاه های علوم پزشکی استان بوده و در مراحل مختلف کمک حال آنها بودیم. به واسطه طرح شهید سلیمانی ۴۵ هزار نیروی بسیجی در قالب تیم های رهگیری، نظارتی و حمایتی فعال و به آنها آموزش لازم داده شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط بسیج جامعه پزشکی خوزستان بین جامعه هدف توزیع شد افزود: در بحث واکسیناسیون، ۱۶ مرکز ثابت در سطح خوزستان توسط بسیج جامعه پزشکی راه اندازی شد و حدود ۷۰ تیم سیار به وسیله خودرو و موتور در مناطق حاشیه و محروم اقدام به تزریق واکسن کردند.

جانگران نژاد با اشاره به تجهیز بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی شفای اهواز برای بستری بیماران کرونایی توسط سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان بیان کرد: به دلیل نیاز دانشگاه علوم پزشکی اهواز این بیمارستان را آماده کردیم تا در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان های استان، بیماران در این مکان بستری شوند؛ همچنین ۲۵۵ نفر از کادر وظیفه در اختیار بهداشت و درمان خوزستان قرار گرفت تا از آنها در راستای مقابله با کرونا استفاده شود.

وی با تشکر و قدردانی از گروه‌های پزشکی بسیج جامعه پزشکی که در مناطق محروم خدمت می کنند و نیز همه بسیجیان در مقابله با کرونا افزود: اقداماتی خوبی در زمینه طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون در سطح خوزستان انجام شد که در کاهش موارد بیماری موثر بود البته از مردم استان خواهش می کنم در انجام واکسیناسیون همکاری کرده و برای مهار بیماری، ۲ مرحله واکسن خود را دریافت کنند.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۲۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

برچسب‌ها سازمان بسیج جامعه پزشکی خوزستان اهواز بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج جامعه پزشکی خوزستان اهواز سازمان بسیج جامعه پزشکی خوزستان اهواز بهداشت و سلامت بسیج جامعه پزشکی خوزستان مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مرکز مستقل بسیج اروندکنار امروز در آیینی آغاز به کار کرد و نخستین فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار با حضور سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان معرفی شد. 
اروندکنار پیش از این پایگاه بسیج داشت.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان با بیان اینکه اقدام به موقع و رشادتمندانه نیرو‌های مسلح به ویژه هوافضای سپاه پاسداران موجب خرسندی ملت ایران شد گفت: امروز دغدغه‌ی بسیاری از مردم در گوشه و کنار دنیا اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین است که در عصر کنونی و دنیای مدعی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
سردار حسن شاهوارپور با اشاره به اینکه ریاکاران اروپایی و آمریکایی مسبب اصلی جنایات بر علیه مردم غزه هستند افزود: ۶ ماه است که ملت فلسطین زیر بمب و خمپاره به شهادت می‌رسند و هیچ کدام از دولت‌های اروپایی آن را محکوم نکرده اند.
وی  با بیان اینکه رژیم جعلی و صهیونیستی بلاخره نابود می شود و محکوم به فروپاشی است ادامه داد: مردم فلسطین سالهاست که مقاومت می کنند و پیروز میدان خواهند بود.
فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان همچنین به نگرانی مسلمان و غیر مسلمانان و حمایت آنان از مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز همه آزادی خواهان دنیا طرفدار مظلومیت فلسطین هستند چرا که مردم مظلوم نوار غزه سالهاست برای احقاق حقوق خود در حال مقاومت هستند.
او افزود: ما در جبهه مقاومت همچنان در مقابل تجاوزات اسکتبار جهانی ایستاده ایم همانگونه که ۸ سال دفاع مقدس مقابل بعثی‌ها ایستادگی کردیم چرا که مردم نیز پشتیبان نیرو‌های مسلح هستند.
سردار شاهوار پور در ادامه اروندکنار را پیشانی مرز‌های آبی و خشکی کشور دانست و گفت: اروندکنار آخرین پایگاه زمینی ما در منطقه جنوب غرب هست که مردمی مرزدار و ولایتمدار دارد و ما باید به این منطقه رونق دهیم و فضای اشتغال بیشتری فراهم شود، اینجا منطقه ای پر از نعمت‌های خدادادی است که باید سازوکار حاکمیتی در این منطقه فعال شود تا شاهد مهاجرت مردم نباشیم.
در پایان این مراسم سروان سید محمدحسین معمر، به عنوان فرمانده مرکز بسیج اروندکنار معرفی شد.
او سابقه ۲۰ ساله در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد و پیش از این جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شادگان بوده است.

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • اعزام ۶ گروه عملیاتی «آبفا» به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»