Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@16:23:20 GMT

شرط انتصاب در بنیاد شهید و امور ایثارگران

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۵۱۶۲

شرط انتصاب در بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش فارس، طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت تکریم کارکنان در ایجاد انگیزه برای آنان بیان داشت: پس از برآورده شدن نیازهای اولیه معیشتی و رفاهی، تکریم و احترام تأثیر بسیار زیادی بر کارکنان می‌گذارد و یکی از راه‌های این تکریم باز کردن مسیر و فرایند ارتقای شغلی برای همکاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا باید این موضوع کاملاً شفاف باشد که برای به‌کارگیری نیروها عدالت، اصول و قواعدی حاکم است.

وی افزود: این حس و پیام زمانی به مجموعه منتقل می‌شود که کارکنان مصادیق آن را در انتصابات ببینند و برای آنان ملموس باشد. البته در انتصابات به‌خصوص در حوزه استانی بعضاً موارد مختلفی دخیل هستند، از جمله اینکه انتصاب در استان‌ها بر اساس آیین‌نامه باید با هماهنگی استاندار و در سطح شهرستان با هماهنگی فرماندار صورت پذیرد. همچنین تعامل با بعضی دیگر از حوزه‌ها نیز برای انتصابات لازم است و در مجموع باید گفت تمام اختیارات در حیطه دستگاه‌ها نیست، اما همین‌که بخش عمده انتصابات بر اساس فرایندهای عادلانه و مشخص صورت پذیرد، می‌توان گفت قطعاً یک دستگاه در ایجاد حس تکریم در کارکنان موفق بوده است.

موهبتی با اشاره به فراخوان مطرح‌شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ارتقای شغلی گفت: در این فراخوان چهارچوب‌هایی تدارک دیده شده است، هر فرد می‌تواند درخواست ارتقاء به یک پست بالاتر را داشته باشد و مثلاً رئیس یک اداره باید برای سمت معاون مدیرکل اقدام کند. همچنین رشته تحصیلی باید با سمت درخواستی مرتبط باشد و موارد دیگری از این‌ دست که بعضی از آن‌ها مصوبات دولت و بعضی نیز درون دستگاهی هستند.

ارتقای شغلی ۱۹۸۰ نفر در بنیاد شهید

وی ادامه داد: در مرحله نخست از فراخوانی که به‌ منظور ارتقای شغلی در بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح شد، ۳۱۰۰ نفر از طریق سامانه «شمسا» که به همین منظور طراحی شده ثبت‌نام و اطلاعات خود را وارد کردند که از این تعداد درخواست ثبت‌نام ۲۰۹۳ نفر که اطلاعات خود را به صورت کامل وارد کرده بودند به‌ صورت قطعی پذیرفته شد. همچنین حدود ۲۰۰ نفر از سوی اشخاص دیگر معرفی شده بودند که از طریق ارسال پیامک از ایشان خواسته شد در سامانه ثبت‌نام و در آزمون شرکت کنند. پس از بررسی درخواست‌های این ۲۰۹۳ نفر با فاکتورهایی مانند رعایت طبقه‌بندی مشاغل و مدرک مرتبط، در نهایت ۱۹۸۰ نفر تأیید شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری نخستین مرحله آزمون برای این افراد گفت: این آزمون در هفته گذشته و به مدت ۳ روز از طریق سامانه شمسا برگزار شد. مدل و سبک سؤالات آزمون به‌گونه‌ای نبود که بتوان از شخص دیگری برای پاسخ دادن به آن کمک گرفت و جواب‌ها بر اساس روحیات افراد به دست می‌آمد که منجر به کشف استعداد فرد می‌شد و نتیجه آن نیز به‌ صورت نمره و مردود و قبولی نبود. به‌ عنوان‌ مثال بر اساس سؤالات مشخص می‌شود که یک فرد دارای شخصیتی فعال و پر جنب‌وجوش است که می‌توان نتیجه گرفت این فرد برای نوعی از مشاغل که نیاز به فعالیت و به‌اصطلاح دوندگی دارند مناسب‌تر است.

وی گفت: مفاد این آزمون شامل آزمون رغبت شغلی با ۱۰۹ سؤال، آزمون شخصیت با ۲۵۸ سؤال و آزمون هوش هیجانی با ۹۲ سؤال بود. در مدت ۳ روز برگزاری این آزمون ۱۶۴۸ نفر در آن شرکت کردند که حدوداً ۶۹ درصد این افراد را آقایان و ۳۱ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. ۹۰ درصد افراد متقاضی از نیروهای داخل بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و ۱۰ درصد باقی‌مانده را افرادی تشکیل می‌دهند که کارمند دولت هستند و از سوی استانداری‌ها، نمایندگان مجلس و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی معرفی شده‌اند. اگر مقرر شود افرادی برای سمت‌های مدیریتی از خارج از سازمان نیز به مجموعه اضافه شوند، حتماً باید در این آزمون شرکت کنند.

انتصابات دربنیاد شهید از طریق سامانه «شمسا» انجام می‌شود

موهبتی با بیان اینکه اجرای این طرح منجر به تشکیل یک بانک جامع اطلاعاتی از افراد برای استفاده در سمت‌های مدیریتی می‌شود، تصریح کرد: تمام انتصابات سازمانی از داخل همین بانک اطلاعاتی انجام می‌شود. همچنین عزیزانی که در آزمون شرکت می‌کنند کارنامه و مدرکی را دال بر گذراندن این آزمون دریافت می‌کنند. در صورتی‌ که فرد شرایط مقبولی را کسب کرده باشد به «کانون ارزیابی» ارجاع می‌شود و در این کانون طی یک مصاحبه مدرکی را تحت عنوان «نیم‌رخ شایستگی» دریافت می‌کند که اعتبار آن ۲ سال است و اگر فرد در پستی گمارده شود این زمان به ۴ سال ارتقاء پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری مجدد آزمون مرحله نخست افزود: افرادی که شرایط احراز را در مرحله نخست کسب نکرده باشند می‌توانند تحت آموزش قرار گیرند و مجدداً در آزمون شرکت کنند. همچنین امکان شرکت در آزمون برای افرادی که پس از برگزاری نخستین مرحله از آزمون در سامانه ثبت‌نام کنند نیز وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه طبق دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرگونه انتصاب خارج از بانک اطلاعات مدیران شمسا در بنیاد شهید و امور ایثارگران ممنوع است، افزود: پس از انتخاب یک فرد برای انتصاب در سمت بالاتر سازوکاری برای آشنایی بیشتر با فضای آن پست در نظر گرفته شده که بر اساس آن فرد باید حداقل مدت ۲ هفته را در کنار فردی با سمت مشابه بگذراند تا از نزدیک با مقتضیات آن پست آشنا شود. همچنین آموزش‌های دیگری نیز در طول سال برای مدیران ارائه می‌شود تا نکات ضروری در حوزه‌های مدیریتی به مدیران آموزش داده شود.

وی ادامه داد: این فرایند شفاف انتصاب با تأکید شخص دکتر قاضی‌زاده هاشمی پیگیری و اجرا می‌شود و علاوه بر داخل بنیاد شهید و امور ایثارگران، در سازمان‌های تابعه نیز برقرار خواهد بود. البته باید توجه داشته باشیم که بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای ایثارگران، موضوع در اولویت قرار گرفتن ایثارگران معزز در انتصابات مدنظر قرار می‌گیرد. رویه این کار کاملاً علمی است و مشابه آن در بسیاری از سیستم‌های مدیریتی در دنیا اجرا می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران ارتقای شغلی آزمون شرکت ثبت نام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب معاون بین الملل بنیاد سعدی

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی حدادعادل رییس بنیاد سعدی با صدور حکمی سیدعلی موسوی زاده را به عنوان معاون جدید امور بین الملل این بنیاد منصوب کرد.

مشروح متن این حکم انتصاب در ادامه می آید:

جناب آقای سیدعلی موسوی زاده

با سلام و احترام؛

نظر به تعهد، تخصص و تجربه ارزنده‌ای که در مدیریت‌های فرهنگی و بین المللی دارید به سمت «معاون امور بین المل بنیاد سعدی» منصوب می‌شوید، امید است با استعانت از خداوند متعال و بکارگیری توان و بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای ارتقا بنیاد سعدی موفق و موید باشید.

توفیق روز افزون و سلامتی شما را از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نمایم.»

سیدعلی موسوی زاده که از سال گذشته به عنوان مشاور ریاست بنیاد سعدی و مدیر انتشارات بین المللی آزفا در این بنیاد حضور دارد، در کارنامه فعالیت‌های خود تجربیات و سوابقی همچون مدیرکل ارزیابی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قائم مقام انتشارات بین المللی الهدی، وابسته فرهنگی در کشورهای قطر، سوریه و روسیه و رایزن فرهنگی ایران در کشور عمان را نیز به همراه دارد.

کد خبر 6078044 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴ درصدی بودجه بنیاد شهید با هزینه‌هایش هماهنگ است؟
  • آئین تجلیل از همسران شهدای دشتی و تنگستان برگزار می شود
  • جشن تکلیف فرزندان کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در زاهدان
  • انتصاب معاون بین الملل بنیاد سعدی
  • حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران
  • تجمع پرشور مردم مشهد در حمایت از حمله سپاه + فیلم
  • تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی
  • مادر شهید «عبدالخالد ماجدی» به فرزند شهیدش پیوست
  • پیام تسلیت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در پی شهادت جانباز ۷۰ درصد بهرام ولیخانی
  • پیام تسلیت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در پی شهادت بهرام ولیخانی