Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود گرشاسبی روز چهارشنبه در دیدار رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوولین کتابخانه های عمومی شهرستان با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: مطالعه در زمینه های مختلف باعث می شود جامعه را به جای آزمون و خطا، بر اساس قدرت تجزیه و تحلیل مدیریت کنیم.

وی افزود: محتوای کتاب ها باید متناسب با علم روز باشد و هنگام مطرح کردن موضوعات مختلف به خصوص برای کودکان و نوجوانان، آن موضوعات را در قالب داستان های جذاب بیان کنیم زیرا که اگر در گذشته بمانیم برای جامعه مشکل پیش خواهد آمد و فضاهای مجازی مخاطبان را از ما خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مرند از کتابداران و مسوولین کتابخانه ها خواست با ایجاد نوآوری و خلاقیت در امور کتابخانه، نسبت به جذب مخاطبین اهتمام ورزند و توجه خود را معطوف جذب کتب پر محتوا از نهاد کتابخانه ها و خیرین نمایند.

وی همچنین ضمن تقدیر از همکاری شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد کتابخانه ها، خواستار همکاری هر چه بیشتر آنها در امور فرهنگی و مخصوصا حل مشکل کتابخانه ها شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه های کتاب، با اجرای طرح های فروش فصلی کتاب، این نمایشگاه ها را به متن جامعه انتقال داده ایم و مردم شهرستان مرند از این طرح ها استقبال خوبی نموده اند به طوری‌که شهرستان مرند دومین شهر در استان هست که بیشترین فروش را در این زمینه داشته است.

سعید سلطان پور اظهار امیدواری کرد با حمایت های فرماندار ویژه شهرستان مرند و دیگر ادارات شاهد گسترش روز افزون مطالعه در این شهرستان باشیم.

 رییس کتابخانه های عمومی شهرستان مرند نیز گفت: در این شهرستان تعداد ۱۰ کتابخانه نهادی و چهار کتابخانه مشارکتی وجود دارد که در مجموع حدود ۲۰۰ هزار نسخه کتاب دارند.

نوروز پورعلی افزود: حدود پنج هزار عضو فعال از این مجموعه ها استفاده می کنند که در شرایط کرونا نیز سعی شده است که این فعالیت ادامه یابد.

وی همچنین از اجرای بیش از ۲۸۰۰ برنامه از جمله قصه گویی و نقاشی و موضوعات دیگر در یک سال اخیر در این کتابخانه ها خبر داد و گفت: حدود پنج هزار نفر از شهرستان مرند در جشنواره رضوی شرکت کرده اند که بعد از شهرستان تبریز در رتبه دوم قرار داریم.

به گزارش ایرنا، در پایان جلسه با اهدای لوح از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی قدردانی شد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مرند کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مرند کتاب آذربایجان شرقی مرند کتاب شهرستان مرند کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش و محمدمنان رئیسی، نمایندگان منتخب مردم قم، جعفرآباد و کهک در مجلس شورای اسلامی با همراهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از بخش‌های مختلف و خدمات و فعالیت‌های کتابخانه مرکزی قم بازدید کردند.

محمدمنان رییسی با اشاره به آمار‌های ارائه شده و استاندارد‌های کتابخانه‌های عمومی کشور، فقر سرانه کتابخانه‌های در استان قم شدید عنوان کرد و افزود: متاسفانه کتابخانه‌های زیادی اعم از حوزوی، دانشگاهی و غیره در استان وجود دارد که به عموم مردم خدمات ارائه نمی‌کنند.

وی افزود: خواهشی که از مسئولین محترم این مراکز و کتابخانه‌ها دارم این است که با دراختیار قراردادن این کتابخانه‌ها در جهت استفاده عموم مردم، وضعیت فرهنگی استان را بهبود بخشیده و در نهایت مسیر را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هموار کنند.

حجت الاسلام قاسم روانبخش نیز با بیان اینکه جهش تولید، صرفا در صنعت نیست گفت: عرصه مهم فرهنگ و کتاب نیز باید با تولید کتاب‌های خوب اعم از الکترونیکی، چاپی و صوتی با مشارکت مردم با جهش همراه شود و کتاب خوب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: یکی از برکات سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم و بسیاری از کتابخانه ها، ایجاد کتابخانه‌های عمومی بود و امیدواریم نقص‌های این کتابخانه نیز به زودی به همت مسئولین برطرف شده و این کتابخانه به عنوان یکی از برترین کتابخانه‌های عمومی کشور به مردم فرهنگ دوست قم ارائه خدمت کند.

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم
  • ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم