Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباسعلی رضایی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه پارک دوستدار کودک که در بوستان ملل برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج یاد و خاطر امام راحل، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار کرد: با خدمت صادقانه به مردم باید انقلاب را با آرمان‌ها امام شهدا و رهبری به سرانجام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید براینکه شهرداری باید در تمام فعالیت‌های عمرانی پیوست فرهنگی را لحاظ کند، افزود: برای رسیدن به توسعه همه جانبه باید به فعالیت‌های فرهنگی توجه ویژه شود.

فرماندار ساری پارک ترافیکی را گام موثر در آموزش راهنمایی و رانندگی دانست، گفت: برای کاهش تصادفات درون و برون شهری لازم است آموزش پیوسته از دوران کودکی تا بزرگسالی انجام شود.

* ایران پنجمین کشور در حوادث رانندگی است
 رحیم باقری، جانشین پلیس راهور مازندران نیز با بیان اینکه حوادث رانندگی در کشور زیاد است، اظهار کرد: ایران از پنج کشوری است که با حوادث رانندگی بالا مواجه است که هر ساله حدود 16 هزار فوتی ناشی از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است.

وی دومین مرگ و میر کشور را ناشی از حوادث رانندگی دانست، افزود: کشور در سال‌های اخیر برای کاهش تصادفات ناشی از رانندگی فعالیت‌های فرهنگی را در برنامه‌ها خود گنجانده است.

باقری آموزش در فضای مجازی را برای بزرگسالان و ایجاد پارک ترافیکی برای کودکان را از برنامه‌های پلیس راهور مازندران در کاهش حوادث رانندگی اعلام کرد و افزود: در ساری به لحاظ وسعت و جمعیت باید چهار پارک ترافیکی کودک ایجاد شود.

باقری خواستار شد تا شهرداری ساری سهم عبور را در گذرگاه‌های شهری برای راهنمایی و رانندگی مشخص کند.

 

* تخصیص حقوق شهروندی
علی عاشقان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری نیز اظهار کرد: رشد کودک در شهر وابسته به حضور آنها در محیط بیرون از خانه یعنی مهد کودک و مدرسه، محله و خیابان، پارک و فضای همگانی شهر است.

وی افزود: نحوه ارتباط کودکان با محیط و ارتقای گسترده توانایی‌های او، بر لزوم توجه به نیازهایش در محیط شهری و مناسب سازی فضا تاثیرگذار است.

این عضو شورای شهر ساری یادآور شد: در راستای تخصیص حق شهروندی به بچه‌ها، رسیدگی به خواسته‌ها و نیازهای آنها پروژه شهر دوستدار کودک برای اولین بار در ساری رقم خورد.

عاشقان با بیان اینکه پروژه شهر دوستدار کودک در بوستان ملل فرصتی برای کودکان در راستای شکل دادن و یا تغییر محیط پیرامونشان است، گفت: شهر دوستدار کودک در بستر بهبود محیط کالبدی شهر از حیث بهداشت، امنیت محیطی، ایمنی، دسترسی و تنوع شکل می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری، پارک ترافیک کودک را یکی از مصادیق مناسب سازی شهر برای کودکان دانست و گفت: آموزش ایمنی ترافیکی بدون شک یکی از موثرترین و کارآمدترین روش تغییر الگوهای رفتاری کودکان و نوجوانان در برخورد با مسائل ترافیک به شمار می‌رود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: آموزش کودک به عنوان رکن اساسی اصلاح فرهنگ ترافیک، نقش بارزی  در تغییر، نگرش و باورهای رفتاری، تردد و استفاده از معابر دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این پارک کودکان در محیطی کاملا ایمن به بازی می‌پردازند و ضمن بازی، با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار ساری پارک دوستدار کودک بوستان ملل جانشین پلیس راهور مازندران شهرداری ساری حوادث رانندگی دوستدار کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، لیلی احمدی گفت؛ کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت‌های روانی اجتماعی با اجرای برنامه تیم سحر و بازی‌های هدفمند و ایجاد شور و نشاط در کودکان و نوجوانان از اهداف این برنامه است.

 با اشاره به تاثیر گذاری مثبت این برنامه در کودکان و نوجوانان عنوان کرد؛ جوانان بشردوست هلال‌احمر که در رشته‌های روانشناسی و دیگر رشته‌های مرتبط عضو تیم سحر می‌باشند نقش بسزایی در شناسایی افراد آسیب پذیرخصوصا کودکان داشته که با ارائه راهکار‌های مفید و موثر نسبت به تاب آوری مردم جامعه فعالیت می‌نمایند.

 معاون امورجوانان مازندران گفت؛ برنامه فوق با مشارکت ۱۵نفر از فرماندهان و اعضای تیم سحر همراه با برپایی ایستگاه‌های آموزشی، شور و نشاط، بازی‌های تمرکزی، مسابقات و ... برای ۲۷۰ دانش آموز دختر و ۲۵۰ دانش آموز پسر اجرا و در پایان تعداد۵۵۰ بسته فرهنگی به نونهالان اهدا شد.

 احمدی افزود؛ امید است با استفاده از ظرفیت اعضای تیم سحر شاهد کاهش بحران‌های روحی روانی در حوادث و در محلات کم برخوردار باشیم.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • اتاق های مادر و کودک در مترو دوباره باز می شوند | صدور مجوز به واحدهای تجاری و مراکز خرید به شرط ایجاد این اتاق