Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی در نشستی با علمای اهل سنت ایران، ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: بدون تردید این نوع نشستها می تواند در راستای وحدت بین امت اسلامی بسیار سودمند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: طی این چهل و اندی سال،  ما در همه زمانها در مورد وحدت صحبت کرده ایم، اصول و چارچوبهای آن را می دانیم و آیات و روایات آن را حفظ هستیم و همه بزرگان بارها در مورد آن سخن گفته اند، اما در عین حال ما طی دوسال گذشته وقت قابل ملاحظه ای گذاشته ایم تا تمام اجزاء و مباحث مربوط به وحدت را تنظیم کنیم.

دکتر شهریاری با بیان این مطلب افزود: یک کلمه قرآنی وجود دارد و آن امت واحده اسلامی است؛ بر این اساس ما نباید کسی را به خاطر مذهب از حقی محروم کنیم؛ باید در مجالس خصوصی بنشینیم و مشکلات خود را حل کنیم و پیام جهانی برای دنیا بفرستیم که همه ما برادریم.

وی تـأکید کرد که ما باید عملیاتی کار کنیم و فقط پشت تریبون حرف نزنیم، جوری زندگی کنیم تا به فرض مثال جوانی که از سیستان و بلوچستان بیرون می آید جوان انقلابی شود، نه جوانی بشود که داعش او را به عنوان عضو خود بگیرد که اگر اینگونه شود، معلوم است ما در زمینه شیعه و اهل سنت خوب عمل نکرده ایم و در آن دنیا در خصوص این جور مسائل مورد بازخواست، قرار می گیریم.

دبیرکل مجمع تقریب گفت: ما به معنی کلمه برادر هستیم و باید تلاش کنیم در مورد مشکلات گفتگو و آنها را با کمک یکدیگر برطرف کنیم؛ نباید وقتی یک گروه خارجی را به ایران می آوریم حرفهایی با آنها زده شود که منجر به امنیتی شدن جو شود، زیرا موانع موجود در مسیر ما را بیشتر می کند.

وی افزود: ما با هم برادر هستیم و باید در صحنه عمل کارهای عملیاتی کنیم؛ تلاش کنیم در استانهای محروم جوانان ما شغل پیدا کنند؛ تبعیضها برداشته شود، به کسی ظلم نشود و حقوق اقلیتها فروکاسته نشود؛ اگر هم مشکلی داریم نباید آن را به گوش رسانه های بیگانه برسانیم، بلکه باید در داخل کشور آن را حل کنیم.

دکتر شهریاری تأکید کرد: باید برادری کنیم و مراقب تربیت نسل جوان باشیم.مراقب صوتی که بر تریبونها ایراد می شود باشیم.چرا که ممکن است علیه ما به کار گرفته شود. اینجا خانه ماست و نباید خارجی که به اینجا می آید حرفی بزند که دشمن شاد کن شود و دستاویزی برای بیگانگان باشد.

وی ادامه داد: جوری حرف بزنیم و حرکت کنیم تا فردای قیامت مورد بازخواست قرار نگیرم.رفاقتمان را حفظ کنیم و پیام جهانی به دنیا بدهیم که نظامی مثل جمهوری اسلامی درست کرده ایم  و 42 سال است در مقابل استکبار ایستاده ایم.مشکلاتی هم داریم که در حال رفع آن هستیم اما در عین حال در مقابل استکبار ایستاده ایم.همه ما باید به مسئولیت خود عمل کنیم و پیام واحد تقابل با استکبار را به جهان مخابره کنیم.اینها آموزه های قرآنی است که «اشداء علی الکفار رحماء بینهم»؛ لذا باید به دنیا بگوییم که انقلاب ما جهانی است و استیفای حقوق تمام قومیتها را دنبال می کنیم.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: دبیرکل مجمع کنفرانس1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی گفت: معماران سازنده آثار تمدنی جمهوری اسلامی برای نسل‌ های آینده هستند که بی شک روح معنوی و بلند اسلام و شریعت در بناها و یادگارهای آن بروز و ظهور خواهد یافت.   یعقوبعلی نظری امروز در پیامی به مناسبت روز معمار اظهار کرد: بدون تردید معماری یکی از اساسی ترین مظاهر تمدن بشر است که برآیند ایده‌ های مهندسان معمار است.   وی افزود: روز بزرگداشت شیخ بهایی روز بزرگ مردی است که پس از گذشت قرن‌ ها، هنوز آثارش دستمایه تحقیق و پژوهش مهندسان و معماران این مرز و بوم است و در پرونده خود ایفای ارادت در این حوزه به حرم مطهر امام رضا (ع) را دارا می‌ باشد.   استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تاریخ پرافتخار ایران اسلامی مدیون دانشمندان و مهندسان فرهیخته و خردمندی است که تمدن بزرگ اسلامی را بنا نهاده و پایه گذار مکتبی هستند که اصول و مبانی معماری در تمام دنیا از آن به عنوان الگوی خود یاد می‌ کنند.   او در این پیام آورده است: روز معمار، فرصتی است برای نگاهی ژرف به آثار و جایگاهی که در معماری گذشته داشته‌ ایم و تلاش برای موقعیتی که در معماری معاصر باید به آن دست‌ یابیم‌.   نظری اظهار کرد: اینجانب روز معمار را به همه مهندسان، فعالان و هنرمندان خلاق این عرصه علم و صنعت در استان خراسان رضوی و کشور عزیزمان، تبریک عرض نموده و از تلاش‌ های این انسان‌ های اندیشمند در پاسداشت فرهنگ و هنر سرزمین مان تجلیل می‌ کنم.   سوم اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت شیخ محمد بهائی در تقویم رسمی کشور به نام روز معمار و معماری ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • ۴۴ سال ناکامی و شکست برای استکبار جهانی
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • (ویدئو) ماجرای احضار سفیر سوئیس به سپاه چه بود؟
  • سفر رئیسی به پاکستان حامل پیام وحدت برای منطقه و جهان اسلام است
  • سپاه دژ مستحکمی در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی
  • پیام تبریک نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • اگر اسرائیل تصمیم اشتباه دیگری بگیرد، نامی از او باقی نخواهد ماند