Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@19:17:12 GMT

پیش‌بینی سودآوری گروه قطعات در بورس

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۵۹۸۱

پیش‌بینی سودآوری گروه قطعات در بورس

سیمه صفری، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحولات بورس به ایران اکونومیست گفت: شاخص در دومین ماه پاییز در حالی به کار خود پایان داد که سطح 1 میلیون و 400 واحد خود را از دست داد. در ماه آبان 1400همچنان شاهد معاملات کم‌رمق و کمبود نقدینگی در بازار بودیم. اگر بخواهیم به اتفاقات مهم آبان ماه اشاره کنیم، حذف ارز 4200 تومانی در بسیاری از شرکت‌های دارویی و همچنین شرکت های روغنی از بارزترین آن‌ها به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست-سیمه صفری، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحولات بورس به ایران اکونومیست گفت: شاخص در دومین ماه پاییز در حالی به کار خود پایان داد که سطح 1 میلیون و 400 واحد خود را از دست داد. در ماه آبان 1400همچنان شاهد معاملات کم‌رمق و کمبود نقدینگی در بازار بودیم. اگر بخواهیم به اتفاقات مهم آبان ماه اشاره کنیم، حذف ارز 4200 تومانی در بسیاری از شرکت‌های دارویی و همچنین شرکت های روغنی از بارزترین آن‌ها به شمار می آید.

وی افزود: در کنار آن خبر افزایش نرخ خودرویی‌ها بود که در ابتدا و با افشای خودروسازان اعلام شد و باعث ایجاد اشتیاق سهامداران به خرید سهام آن‌ها گردید و بلافاصله در بازه زمانی بسیار کوتاهی خبر افزایش قیمت لغو و بازار مجددا امید خود به جذب نقدینگی را از دست داد. اما آذرماه قدری بهتر شروع شد و نشانه هایی از رونق و امیدواری در بازار مشاهده می‌شود، به نظر می رسد در حال حاضر گروه خودرویی که در شرف تصمیم گیری مجدد پیرامون افزایش نرخ قرار دارند، می‌توانند گروه پیشرو بازار باشند و باعث ایجاد اشتیاق سهامداران به تزریق نقدینگی در بازار شوند.

عملکرد خوب گروه قطعات

وی افزود: در کنار گروه خودرو، گروه قطعات نیز از جذابیت بالایی برخوردار هستند. این دو گروه در گزارشات ماهانه خود نیز عملکرد مطلوبی داشته اند که بر روند سودآوری خوب این شرکت‌ها اشاره دارد.

 

پیش بینی سودآوری گروه انبوه سازی


وی در ارتباط با پتانسیل‌ رشد سایر گروه‌های بورسی بیان کرد: علاوه بر گروه خودرو، انتخاب سهامی از گروه هایی که ارز 4200 تومانی دریافت می‌کردند، نیز از جمله گزینه‌های مناسب سرمایه گذاری است. از این حیث می‌توان نیم نگاهی به گروه انبوه سازی به صورت میان مدت داشت، سودآوری در این بخش در صورتی محقق می‌شود که ساخت مسکن توسط دولت با جدیت بیشتری پیگیری شود.

 

محبوبه قرمزچشمه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد

علی محمدنژاد کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وضعیت تعادلی نوسانی و جدال تقاضا و عرضه امروز نیز ادامه داشت. با رنجی در نماد‌های خودرویی در میانه‌ بازار شاد هیجان گذرایی بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اکثر نماد‌های شاخص ساز و لیدر، در منفی به کار خود پایان دادند. این در حالی بود که با چرخش پول به شرکت‌های متوسط و کوچک، نماد‌های بیشتری از این دو گروه در مثبت و حتی صف خرید بودند.

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۱۰۶۴۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۶۸۳۱ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. خالص سفارشات با ورود ۱۶۱ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. 

محمدنژاد اظهار کرد: امروز ۴۴۳ نماد مثبت یعنی (%۵۵) بازار و ۳۶۵ نماد منفی (%۴۵) ، ۹۵ (%۱۲) نماد صف خرید و ۳۲ (%۴) نماد صف فروش به کار خود پایان داد. در نهایت شاخص کل با افزایش ۱۰۷۱ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • مدیران نگران چه هستند؟
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟