Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران ضمن اعلام مصوبات جلسه از توقف فعالیت واحدهای صنعتی در دو روز آینده خبر داد.

سعید محمودی با اشاره به وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده گفت: تا شنبه (۶ آذرماه) وضعیت جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود. ممکن است در این روز باد موقت بوزد، اما از یکشنبه تا سه شنبه (۷ تا ۹ آذرماه) دوباره پایداری جوی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره علل اصلی آلودگی هوای پایتخت خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، تردد کامیون‌ها در شب است همچنین فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه نیز سهم زیادی در تشدید آلودگی هوای شهر تهران دارد.

وی با اشاره به لزوم توقف فعالیت کامیون‌ها حتی به صورت مقطعی ادامه داد: سوال اصلی اینجاست که چرا سیاست‌های کنترل آلودگی هوا برای خودروهای شخصی اجرا می‌شود، اما زمانی که نوبت به کامیون‌ها و موتور سیکلت‌ها می‌رسد، سیاست‌های نظارتی تغییر می‌کند. این موضوع مسئله‌ای است که خارج از توان نهادهای زیست‌محیطی است و پلیس و دیگر نهادهای مربوط باید این مشکل را مدیریت کنند. وقتی قانونی درباره این مشکل تصویب می‌شود، باید اجرا شود. در غیر این صورت بود و نبود آن تفاوتی ندارد البته در سال‌های گذشته همکاری مناسبی میان پلیس و کارگروه اضطرار آلودگی هوا وجود داشته است که امیدواریم امسال هم ادامه پیدا کند.

محمودی با بیان مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی پایداری هوا در روزهای آینده، محدودیت‌هایی برای مدیریت وضعیت فعلی اجرا می‌شود.

وی افزود: جلوگیری از تردد شبانه کامیون‌ها و تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا یکی از محدودیت‌هایی است که در دو روز آینده اعمال می‌شود. کامیون‌ها با مصرف سوخت گازوئیل که منشا اصلی تولید ریزآلاینده‌های کمتر از ۲.۵ میکرون است، از مهم‌ترین منابع آلودگی متحرک هستند.

محمودی با تاکید بر لزوم توقف فعالیت‌های صنعتی آلاینده اظهارکرد: توقف کلیه واحدهای عمرانی که باعث تشدید الودگی می‌شوند به‌خصوص واحدهای صنعتی ماسه و بتن در دستور کار قرار می‌گیرد. بر اساس مصوبات جلسه امروز فعالیت واحدهای شن و ماسه در دو روز آینده متوقف خواهد شد همچنین استقرار پایگاه سیار پزشکی هم جزو مصوبات امروز جلسه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به استفاده مکرر از سوخت مایع که سبب ایجاد آلودگی هوا می‌شود، گفت: ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها یکی از اصلی‌ترین مصوبات جلسه امروز است. در سال‌های گذشته همواره شایعات مصرف مازوت در کشور به گوش می‌رسید این در حالیست که میزان مصرف مازوت در کشور تنها سه درصد اعلام می‌شود. اگر این رقم صحت داشته باشد همین ۳ درصد نیز در روزهایی مصرف می‌شود که هوا پایدار است و آلودگی بیشتر و شدیدتر خواهد شد.

محمودی در پایان با اشاره به مدت اجرای این مصوبات گفت: مصوبات جلسه امروز تا روز شنبه (۶ آذرماه) است و بسته به شرایط تغییر خواهد کرد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران علل اصلی آلودگی سعید محمودی زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه مصوبات جلسه توقف فعالیت آلودگی هوا کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ان‌شاءالله با تمهیدات و برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط نمایشگاه‌ کتاب در سال آینده در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه با دعوت مهدی چمران و با حضور اکثریت اعضا صبح امروز برگزار شد.

وی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: موضوعات داخلی در جلسه امروز مطرح شد و درباره کلیات برنامه‌ها و اقدامات شورا تا یک سال و نیم عمر این شورا نکاتی مطرح شد تا بتوانیم بر مبنای همدلی، همبستگی اقدامات را پیگیری و دنبال کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره شکایت دیوان عدالت اداری از شورای شهر تهران در رابطه با یکی از مصوبات شورا تصریح کرد: جزئیات این موضوع را نمی‌دانم و از ریاست شورای شهر تهران پیگیری بکند.

نادعلی در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال جاری تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به اعلام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال در مصلی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود گفت: تاکید شورا بر این است که چنین نمایشگاه‌هایی در محل شهر آفتاب برگزار شود اما مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال نیز در محل مصلی برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب اعلام کردند که مشکلی برای تامین مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ندارند گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد ملی و بین‌المللی است و قاعدتا در برگزاری این نمایشگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و همچنین در نهایت در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرد و امیدواریم انشاءالله سال آینده، سال آخر این دوره از مدیریت شهری، سرانجام نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق