Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرحناز محمدی» روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی با دستگاه‌های اجرایی به مناسبت روز جهانی "معلولان" در سرسرای اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه؛ اجرای این قانون را مطالبه به حق و اصلی جامعه معلولان کشور دانست و افزود: اجرای این قانون در راستای بند ۲۰ و ۲۹ قانون اساسی کشور است.

قانون حمایت از حقوق معلولان؛ به مسائلی مانند خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی، مناسب سازی، دسترس پذیری و تردد و تحرک، کارآفرینی و اشتغال، مسکن، امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی‌های عمومی، حمایت‌های قضایی و تسهیلات مالیاتی، معیشت و حمایت‌های اداری و استخدامی و برنامه‌ریزی، نظارت و منابع مالی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی در ادامه با بیان اینکه؛ اکنون ۴۴هزار معلول جسمی، حرکتی، اعصاب و روان زیرپوشش سازمان بهزیستی استان کرمانشاه است، یکی از مطالبه های اصلی جامعه معلولان را مناسب سازی معابر، خیابان ها و محیط ادارات برای تردد و رفت آمد معلولان حرکتی عنوان کرد.

او با انتقاد از عدم حضور نماینده شهرداری در این جلسه گفت: متاسفانه شهرداری ها به عنوان یکی از ارگان های اصلی ذی ربط نسبت به اجرایی مناسب سازی معابر و خیابان های سطح شهرها اقدامات کمی انجام داده اند.

محمدی همچنین از ادارات خواست، محیط اداری را برای مراجعه، تردد و رفت و آمد معلولان جسمی – حرکتی همسطح سازی کنند و یا آسانسور نصب کنند زیرا همین کارهای کوچک کمک بسیار بزرگی برای آنها است.

وی همچنین از صدا و سیما استان خواست برنامه هایی را در راستای پیشگیری از به دنیا آمدن افراد معلولان ذهنی و جسمی، غربال گری افراد باردار و همچنین در معرفی توانمندهای افراد کارآفرین و موفق معلول و مطالبه های آنان تدوین و پخش کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود گفت: به مناسبت روز جهانی معلولان یک برنامه گردهمایی در راستای تقدیر و تجلیل از قهرمانان، کارآفرینان، دانش آموزان معلول و همچنین مددکاران آنها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با مشارکت دیگر ارگان ها و  دستگاه ها برگزار می شود.

دانش آموزان استثنایی زیربار مسئولیت های بی شمار آموزش و پرورش فراموش شدند

مدیرکل آموزش و پرورش مدارس استثنایی کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به حجم بالای کار در آموزش و پرورش گفت: این گستردگی کار آموزش و پرورش باعث شده توجه به مدارس استثنایی فراموش شود و حتی جامعه نیز به مشکلات این قشر کم اطلاع باشند.

«محمد بیگی» در ادامه با بیان اینکه اکنون هزار و ۵۷۲ دانش آموز استثنایی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: در سطح استان ۳۷ مدرسه استثنایی برای هفت گروه از معلولان داریم.

او همچنین بیان داشت: ۶۲۵ دانش آموز معلول نیز در مدارس عادی به صورت تلفیق – فراگیر( کسانی که مشکل یادگیری ندارند فقط از یک ناحیه معلول هستند) در حال تحصیل می باشند.

بیگی یکی از عمده  مشکلات مدارس تلفیقی و استثنایی استان را کمبود معلم دانست و گفت: در حالیکه برای ۶۲۵ دانش آموز مدارس تلفیقی( مدارس عادی که دانش آموز نابینا، کم شنوا ) به ۱۰۴ نیرو نیاز است اما  فقط ۳۰ معلم رابط داریم.

وی در ادامه یکی از برنامه های آموزش و پرورش استان را متناسب سازی محیط مدارس تلفیقی عنوان کرد و گفت: پارسال با ۵۰ میلیون تومان اعتبار محیط پنج مدرسه مناسب سازی شد و امسال نیز اگر اعتبارات تخصیص پیدا کند پنج مدرسه دیگر برای مناسب سازی برنامه ریزی شده است.

خیران مدرسه ساز به نیاز معلولان استان نیز توجه کنند

مدیرکل مدارس استثنایی استان کرمانشاه در بخش دیگر از صحبت های خود به ساخت مدرسه ۱۵ کلاسه دانش آموزان اوتیسم در شهر کرمانشاه توسط خیر مدرسه ساز آقای "باباخانی" اشاره کرد و گفت: این مدرسه با ۱۵ کلاس، هزار و ۳۰۰ متر زیربنا و ۹ میلیارد تومان در حال ساخت است.

بیگی از خیران مدرسه ساز استان که همواره پشتیبان آموزش و پرورش در بحث تجهیز و ساخت مدارس بودند خواست به نیاز دانش آموزان معلول نیز توجه کنند.

او در ادامه راه اندازی یک مرکز مشاوره برای دانش آموزان معلول  استان خبر داد گفت: منتظر تخصیص اعتبار هستیم و امیدواریم این مرکز سال آینده به بهره برداری برسد.

بیگی همچنین از راه اندازی سایت توانبخشی برای ارایه خدمات غیرحضوری دانش آموزان معلول استثنایی خبر داد و گفت: در این سایت همه اطلاعات دانش آموزان و نوع خدمات که باید داده شود تعبیه شده و همه نیاز های جامعه هدف کمتر از یک هفته خدمت رسانی  می شود.

صدا و سیما در محور توانمندسازی، مطالبه گری و پیشگیری به معلولان کمک می کند

در این جلسه نماینده سازمان صدا و سیما نیز گفت: صدا و سیما برای جامعه معلول در سه محور اصلی، پیشگیری از معلولیت، توانمند سازی و مطالبه حق آنان همواره برنامه هایی در دست اجرا داشته و دارد.

کرمی اذعان داشت، قطعا برای گرفتن برای دفاع از حقوق جامعه معلولان باید خیلی بیشتر از این تلاش کرد اما توان صدا و سیما اجرایی کردن قانون نیست بلکه فقط می تواند مشکلات و کارهای انجام شده را بازتاب دهد و حق آنها را از دستگاه های اجرایی مطالبه کند.

 او مطالبه بحث مناسب سازی محیط، استخدام، خدمات دستگاه های اجرایی، حمایت بانکی، بیمه، اشتغال، معرفی کارآفرینان برتر جامعه برای الگو سازی را از جمله اقدامات صدا و سیما اعلام کرد.

با قهرمانان معلول نیز مانند قهرمان عادی برخورد شود

نماینده ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این جلسه به رفتار تبعیض آمیز رسانه ها و دستگاه های اجرایی در برخورد با قهرمانان معلول و عادی اشاره کرد و گفت: چرا برای قهرمان ورزشی چه از نظر مالی و چه از نظر بازتاب مسابقه اینقدر زیاد تبعیض قایل می شوید.

روشن زاده بیان داشت: یک قهرمان معلول با هزار محدودیت تردد، زحمت و مشقت ورزش می کند،  قهرمان می شود انتظار دارد مانند دیگر قهرمانان او را تحویل بگیرند، جایزه مالی دهند، اما کمترین بازتاب رسانه و توجه مالی می شود و این اصلا درست نیست.

او از صدا و سیما خواست مسابقات ورزشی جانبازان و معلولان را بیشتر پخش کند تا نه تنها خود ورزشکاران بلکه دیگر معلولان در گوشه ای افسرده نشسته اند، تشویق به ورزش شوند.

روشن زاده در پایان خواستار قدردانی و تجلیل از قهرمانان ورزشی معلولان توسط دستگاه های اجرایی شد.

برچسب‌ها اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه روز جهانی معلولان کرمانشاه سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه روز جهانی معلولان کرمانشاه اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه روز جهانی معلولان کرمانشاه سازمان بهزیستی کشور معلولان بهزیستی استان کرمانشاه دستگاه های اجرایی دانش آموزان معلول آموزش و پرورش جامعه معلول مناسب سازی صدا و سیما دانش آموز دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.   به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.   وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.   اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • در ژیمناستیک ایران طلسم‌شکنی کردم/ نیاز به حمایت بیشتری داریم
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی