Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@11:08:33 GMT

مشهدی‌ها آموزش همسایه‌داری می‌بینند

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۷۹۲۱

مشهدی‌ها آموزش همسایه‌داری می‌بینند

گروه استان‌ها-طرح "هم‌سایگی ایمن" با مشارکت سازمان آتش‌نشانی و اداره‌های فرهنگی مناطق شهرداری مشهد مقدس در حال اجرا است و قرار است در فاز نخست این طرح ۲۰۰ مجتمع تجاری و مسکونی در سطح شهر مشهد آموزش‌های مربوط به ایمنی و اصول همسایه‌داری را فرا گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حوزه ایمنی یکی از مسائل مهم و اولویت‌دار در زندگی شهروندی و آپارتمان نشینی است و این مبحث بایددر حوزه فرهنگ شهروندی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا طرح «هم‌سایگی ایمن» با مشارکت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد و سازمان آتش‌نشانی مشهد در حال برگزاری است، در فاز نخست این طرح 200 مجتمع تجاری و مسکونی در سطح شهر مشهد آموزش‌های مربوط به ایمنی و اصول همسایه‌داری را فرا خواهندگرفت.

آتشپاد مسعود ظهوریان،مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی درباره مبحث آموزش ایمنی در ساختمان اظهار داشت: در طرح«هم‌سایگی ایمن» اگر ساختمانی مجوز سازمان آتش نشانی داشته باشد همکاران ما آموزش‌های کافی را به ساکنان آن محل ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه افرادی که برای ساخت و ساز  اقدام می‌کنند سازمان آتش نشانی فقط کد نوسازی آن‌ها را تایید می‌کند، عنوان کرد: بسیاری از این افراد برای مشکلات کوچک مانند تاییدیه آسانسور به آتش نشانی مراجعه نمی‌کنند، همین موضوع سبب می‌شود که مجوز آتش نشانی برای ساختمان‌ها صادر نشود.

کاهش حوادث ساختمانی در گرو توجه به نکات ایمنی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اضافه کرد: پلیس ساختمان به صورت شبانه روزی به ساختمان‌هایی که ایمنی ندارند تذکرات لازم را می‌دهد ولی بسیاری از مردم به این تذکرات توجه لازم را نمی‌کنند.

ظهوریان در مورد حادثه تلخ ساختمان پلاسکوی تهران و اطفای حریق آن گفت: نوع اطفاء حریق در تمام ساختمان‌ها متفاوت است؛ در ساختمان پلاسکو به دلیل البسه بسیاری که در آن انبار شده بود نوع اطفاء بسیار مشکل بود. در شهر مشهد نیز برج سلمان آتش گرفته بود که با اطفاء متفاوتی این حریق از بین رفت.

لزوم رعایت اخلاق همسایه‌داری درراستای ارتقای روابط انسانی

مهدی ناصحی، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به طرح «هم‌سایگی ایمن» که به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در حال اجراست، اظهارداشت: با تغییر سبک شهرنشینی و سکونت مردم در آپارتمان‌ها، توسعه ارتباطات اجتماعی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: از آنجا که حضور در مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌‎ها، اقتضائات خاص خود را دارد، باید در جامعه فرهنگ مدارا، گذشت، ایثار و روابط حسنه ارتقا پیدا کند تا مردم، زندگی همراه با آرامشی داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز در همین راستا طرح «هم‌سایگی ایمن» را برنامه ریزی کرده و نقاطی را در ابتدا به عنوان پایلوت درنظر گرفته است.

جزئیاتی از "جرایم سایبری" که هر شهروند باید بداند/ «حقوق شهروندی و جرایم سایبری» رونمایی شدهوشمندسازی مانع جدی امضاهای طلایی در شهرداری مشهد استشهرداری مشهد هزینه سنگینی از ناحیه نگهداری از آرامستان‌ها متحمل می‌شود/ ظرفیت بهشت رضا(ع) رو به اتمام است

ناصحی اضافه کرد: امیدوارم با توسعه این طرح در اکثر مجتمع‌ها و آپارتمان‌ها شاهد ارتقای سطح اخلاق اجتماعی و همچنین ایمنی در مواجه با حوادث باشیم.

وی در رابطه با بحث ایمنی در ساختمان‌ها نیز عنوان کرد: مقاوم سازی و ایمنی ساختمان‌ها یکی از مباحث مهم ما در شورای ششم است؛ در این رابطه ما در کمیسیون شهرسازی بحث‌های متعددی نسبت به منظر و سیمای شهری و همچنین نسبت به ارتقای سطح ایمنی در ساختمان داریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس افزود: ما در شورای ششم به دنبال آن هستیم که یک نظام جامع برای ارتقای سطح امنیت و ایمنی ساختمان‌ها پیش بینی کنیم تا شاهد ایجاد شرایطی بهتر در شهر باشیم.

کاهش آسیب های ناشی از حوادث با تامین زیرساخت‌های ایمنی در ساختمان‌ها

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهدمقدس نیز درباره مبحث ایمنی در آپارتمان‌ها اظهارداشت: زندگی مدرن طبعا الزامات خاص خودش را دارد و همزمان با ایجاد فرصت‌های جدید، آسیب‌هایی را نیز به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: یکی از این آسیب‌ها بحث بحران‌ها و حوادث طبیعی یا انسان ساخت مانند آتش‌سوزی در محیط‌های مسکونی است که در این راستا لازم است آمادگی مقابله با این حوادث را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهدمقدس اضافه کرد: در همین راستا باید برای استفاده از زمان طلایی در هنگام حوادث و برای جلوگیری از آسیب‌های جدی تا زمان رسیدن گروه‌های امدادی، یکسری نکات اولیه را آموزش دیده باشیم.

فرهمندی با اشاره به اجرای طرح «هم‌سایگی ایمن» تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود در هنگام حوادث خونسردی خود را حفظ کنید، لزومش همین آمادگی مقابله با حوادث است که در شرایط خاص از آن استفاده کنیم.

وی افزود: به همین جهت بحث‌های آموزشی در مجتمع‌های مسکونی و تامین زیرساخت‌های ایمنی در ساختمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در طرح‌های توسعه شهری نیز به آن اشاره شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهدمقدس بیان کرد: باید در مرحله ساخت، بسیاری از نکات ایمنی بخصوص آتش‌نشانی در ساختمان‌ها دیده شود و بعد از بهره برداری نیز شهروندان اطلاعات کافی را در مورد آن‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر مشهدمقدس شورای اسلامی شهر مشهد ایمنی در ساختمان سازمان آتش نشانی هم سایگی ایمن ساختمان ها شهرداری مشهد همسایه داری آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران، اهداف اصلی این رویداد که به‌صورت هماهنگ و یکپارچه در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌شود، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی، رعایت ایمنی در سفرهای درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهادهای مردمی و نیز توجه ویژه به موتورسیکلت‌سواران، عابرین پیاده و... اعلام شده است.   

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این باره گفت: این رویداد، اقدامی نمادین است تا با عزم و اراده مشترک، توجه افکار عمومی را به موضوع ایمنی و رعایت مقررات مربوط به حمل و نقل شهری معطوف کنیم.  

شهریار افندی‎زاده تاکید کرد: راهبرد ایمنی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و البته همراهی شهروندان است؛ بنابراین، تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور، شهرداری‌ها، شرکت‌های سازنده خودرو، آموزش و پرورش، مسئولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، حتی رسانه‌ها  نیاز است در کنار هم  برای مقابله با تلفات ناشی از حوادث ترافیکی چاره‌اندیشی کنند. 

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، رویداد "ایمنی حمل و نقل" درنظر دارد توجه شهروندان تهرانی به‌خصوص اقشار در معرض خطر تصادفات مانند کودکان، افراد مسن، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و...، همچنین مدیران شهری، متولیان حوزه حمل و نقل و ایمنی، کاربران و فعالان فضای مجازی و سازمان‌های مردم ‎نهاد را به موضوع مهم رعایت مقررات ایمنی در خیابان‌ها و معابر پایتخت جلب کند. 

افندی‌زاده با اشاره به اینکه این برنامه از چهارم اردیبهشت ماه آغاز و تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های آموزشی، ایمنی تردد در خیابان ویژه دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم‌نهاد و تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای از جمله: اکران پوستر رویداد در ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق، نواحی، پارک‌های آموزش ترافیک، همچنین روی انواع سازه‌های تبلیغاتی، پرتابل، بیلبورد، استرابورد و عرشه پل یا نمایش در تلویزیون‌های شهری و تولید و انتشار اخبار از رویدادهای مربوط، از جمله فعالیت‌هایی است که طی یک هفته انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه
  • ترس و فرار کودکانی که برای اولین بار در زندگی خود پهپاد می‌بینند | ویدئو
  • آموزش ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری با قوانین ایمنی عبور و مرور
  • آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور به ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری
  • تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند