Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا مرتضوی شب چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار خواستار پیگیری علت کاهش سهم مرغ دولتی به اصفهان شد و اظهار داشت:  جمعیت تهران ۲ برابر اصفهان است و قاعدتا باید سهمش 2 برابر اصفهان باشد درحالی که ۴۰ برابر است.

وی  با بیان اینکه گران شدن قیمت مرغ باعت حذف پروتئین مورد نیاز  از سفره غذایی بخشی از مردم شده است، ادامه داد: توزیع مرغ دولتی بین استان ها عادلانه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سامانه رهتاب برای توزیع اقلام دولتی بین اصناف و خانوار را یک مسیر درست اعلام کرد و گفت: تمام اصناف باید از این سامانه که زیر نظر صمت است تابعیت کنند.
مرتضوی گفت: یک زمانی بر اساس عرضه و تقاضا اقدام به ستاد تنظیم بازار می‌کنیم و امروز باید با نگاه کمک به دولت و حمایت از تولید کننده اقدام کرد.
وی با بیان اینکه استانداری اصفهان نماینده تام الاختیار وزیر کشاورزی در استان اصفهان است، ادامه داد: باید با توجه به کشش در بازار و جامعه هدف اقدام به تعیین قیمت ها کرد.
استاندار اصفهان از تبدیل  مازاد تولید کشتارگاه ها  به مرغ منجمد خبر داد و افزود:  با توجه به اینکه  مردم اصفهان بیشتر مصرف کننده مرغ گرم هستند تعیین قیمت در خصوص مرغ گرم و منجمد  منوط به جلسات آتی می‌شود. 
مدیر کل دامپزشکی اصفهان حمایت از مرغداری را از استانداری خواست و افزود: اگر تولید کننده دست از کار بکشد بحران شکل میگیرد و ۳۰سال تلاش برای خودکفایی به هدر رفته است.
شهرام موحدی به تشکیل ۱۰۴ شورای عالی کشور اشاره کرد و گفت: ما امروز در حالی شورای عالی طنز و شورای عالی فضای مجازی و غیره داریم که شورای عالی امنیت غذایی نداریم.
وی بیان داشت: امروز باید به بحران تولید شیر، تخم مرغ، گوشت و سیب زمینی و غیره توجه کرد چون نبود امنیت غذایی  عامل نازصایتی خانوار می‌شود.

رییس بازرگانی داخلی سازمان صمت استان اصفهان نیز  گفت: تصمیمات ستاد کشوری تنظیم بازار متناسب با منطقه و بومی نیست.
علی قضاوی گفت: پیشنهادهای اصلاحی باید واقع نگرانه و در راستای پیشگیری از اثرات مخرب باشد.
وی با بیان اینکه سهمیه های تخصیص یافته به اقلام صنعتی مثل صنایع فولادی و پتروشیمی نیاز به ارزیابی مجدد دارد و افزود:  نیاز است که در کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی موارد احتمالی مطرح و تصمیم گیری شود.
وی ادامه داد: باید نگاه کرد که حذف ارز ترجیحی چه پیامدهای روی تولید سیمان، فولاد و پتروشیمی خواهد گذاشت و میزان فراوانی و قیمت این محصولات  و برای  پیشگیری از رسیدن به مرحله بحران چه اقداماتی باید انجام داد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان حفظ و نگهداری تنها کارخانه تولید روغن استان اصفهان را خواستار شد و گفت: هم اکنون این کارخانه با ۲۰ درصد ظرفیت خود مشغول به‌کار است که امکان تولید روزانه ۱۰۰تن روغن را دارد.
محسن ضیایی با بیان اینکه حمایت از این کارخانه باعث می‌شود در مواقع بحرانی مثل مهرماه سال گذشته که با بحران روغن مواجه و سهمیه بندی بود و در دریافت سهم  از سوی برخی شرکت ها شاهد کارشکنی بودیم، دچار مشکل نشویم، گفت: بر خلاف روغن در حوزه تولید قند و شکر، اصفهان مجهز به ۲ کارخانه بزرگ و چند کارخانه کوچک است و شاهد تولید ۵۵۰هزار تن شکر از چغندر قند تا پایان سال خواهیم بود و مشکلی در این عرصه نداریم.
به گزارش ایرنا، ستاد تنظیم بازار با هدف بررسی و ساماندهی اقلام در  بازار با حضور تمامی اصناف و ارگان های دولتی مرتبط  برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها صمت ستاد تنظیم بازار استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صمت ستاد تنظیم بازار استانداری اصفهان صمت ستاد تنظیم بازار استانداری اصفهان ستاد تنظیم بازار استان اصفهان شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال

مسعود رسولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر مصوبه دولت به سبب تمدید تخصیص ارز دولتی به واردات، قیمت گوشت های تنظیم بازار تغییری نداشته است.

به گفته او، بنابر آمار به طور متوسط از ابتدای سال ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد و در بازار توزیع شده است.

رسولی با بیان اینکه با توزیع روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در استان تهران و البرز، فروشگاه ها مملو می شود، افزود: با رفع مسائل و مشکلات واردکنندگان توسط وزارت جهاد پیش بینی می شود که حجم واردات افزایش یابد.

دبیر انجمن بسته بندی صنعت گوشت ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که با برنامه ریزی دولت برای افزایش حجم واردات به دیگر استان ها، فروشگاه ها مملو از گوشت شود.

او با بیان اینکه ۱۰۰ درصد واردات گوشت را بخش خصوصی انجام می دهد، گفت: با افزایش حجم واردات گوشت در کنار عرضه بره داخل، بازار به تعادل می رسد. براین اساس گوشت های تنظیم بازار به ارتقای سرانه مصرف کمک می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات
  • خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳