Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:03:15 GMT

۸۸ هزار واحد مسکونی در لرستان احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۸۷۸۵

۸۸ هزار واحد مسکونی در لرستان احداث می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از اختصاص سهمیه برای ساخت ۸۸ هزار واحد مسکونی در استان طی یک دوره چهارساله خبر داد.

فرهاد زیویار در حاشیه شورای مسکن استان گفت: طرح جهش ملی مسکن به‌عنوان یکی از اقدامات مهم عمرانی، از طرف رئیس‌جمهور به استان‌ها ابلاغ شد و طبق این طرح مقرر شده سالانه یک میلیون مسکن با هدف کمک به خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد جامعه ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیویار تصریح کرد: بر اساس این طرح ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در یک دوره چهارساله در دستور کار دولت قرار گرفته که از این تعداد حدود ۸۸ هزار واحد به استان لرستان اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: در جلسه امروز که با حضور اعضای شورای مسکن استان برگزار شد، بررسی‌های لازم جهت مشخص شدن سهمیه هر شهرستان از طرح ملی مسکن به تفکیک انجام گرفت که پس از تصمیم نهایی به فرمانداران جهت اجرای طرح ابلاغ می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان لرستان یادآور شد: جانمایی محل اجرای طرح یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در رابطه با ساخت مسکن در دستور کار قرار گیرد که در همین راستا ضرورت دارد فرمانداران و روسای ادارات مربوطه اقدامات موردنظر را با انجام کارشناسی‌های لازم پیگیری و گزارش آن را در جلسات این شورا که هر دو هفته یکبار تشکیل خواهد شد، ارائه دهند.

زیویار خاطرنشان کرد: بررسی و پیگیری مشکلات مربوط به حوزه مسکن مهر استان یکی دیگر از محورهای مهم شورای مسکن استان بود که به منظور رفع آن مصوب گردید اعضای شورا موانع و چالش‌ها را احصا و در جلسه آتی مطرح کنند.

وی همچنین تأکید کرد: با توجه به برخی مشکلات که در اجرای طرح مسکن مهر به وجود آمد، در نظر است تا با بررسی و شناخت بیشتر از وضعیت موجود، طرح ملی مسکن با کمترین مشکلات و به بهترین نحو ممکن در سطح استان اجرایی شود تا مردم استان از این طرح مهم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح ملی مسکن دولت استان لرستان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

استاندار قم با اشاره به اینکه ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است، گفت: براساس آخرین استعلامات، استان قم رتبه اول ساخت مسکن در کشور را به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا 3 هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود 71 هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: 63 هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد  را به حدود 71 هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های  عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روزهای آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آن‌ها در استان تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز