Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در نشست خبری درمان رایگان بیماران خوزستانی به میزبانی آیت الله کعبی در مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع) که با حضور احمد جباری و صادق جباری و همچنین میاحی مدیر درمانگاه علاج برپا شد، شائبه موازی کاری پزشکان خیر با سازمان نظام پزشکی با پزشکان خیرمطرح شد.

سپس رضا جباری با بیان اینکه جامعه پزشکی در اقصی نقاط کشور فعالیت‌های اجتماعی را مدت هاست آغاز کرده اند بی آنکه نامشان را در جایی فریاد بزنند، گفت: ما نیز ادامه دهنده این مسیر هستیم که با حمایت آستان قدس رضوی و آیت الله کعبی و همکاری کمیته امداد و بنیاد مستضعفان این جریان را در کشور شروع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به درخواست‌های مردم خوزستان و آیت الله کعبی به خوزستان سفر کردیم جهت پاسخگویی به موقع به نیاز‌های درمانی مردم این سرزمین که سال‌ها چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران‌های بحران خیز با رشادت و مجاهدت متحمل درد‌های بسیاری بوده اند ما هم سعی داشتیم با اندک فعالیت‌های درمانی مرحمی باشیم برای این درد‌ها و طبابت را تا زمانی که سعادت خدمت رسانی درمانی به مردم را داشته باشیم در مرکز علمی فرهنگی امام حسین تداوم می‌بخشیم.

جباری بیان کرد: با وجود برخی از قضاوت‌های ناعادلانه نسبت به جامعه پزشکی، اما ما در امتداد اثبات اینکه جامعه پزشکی همیشه همراه مردم بوده و همیشه بالاخص در بحران اخیر کرونا تمام زحمات بر روی دوش کادر درمان بوده با انگیزه به میدان آمدیم و این خدمت‌رسانی درمانی در حال گسترش است که به بصورت یک فرهنگ بین جامعه پزشکی خیر و مردم در خواهد آمد چرا که گروه‌های جهادی ما رو به توسعه است و با حداقل‌ها بهترین کیفیت درمانی را به جامعه مردم اهدا خواهیم نمود.

این پزشک متخصص و جراح مغز و اعصاب همچنین درباره فرآیند درمان مراجعه کنندگان نیازمند اظهار داشت: ۹۰ درصد بیماران بصورت جراحی و تزریقات سرپایی در محل مراجعه درمان می‌شوند و حدود کمتر از ۴ درصد بیمارانی که در بخش‌های دانشگاهی و نیازمند درمان و جراحی خاص باشند به تهران اعزام می‌شوند که از نظر مالی از سوی آستان قدس رضوی و کمیته امداد و بخشی هم اینجانب و تیم پزشکی همراه تامین می‌شوند و مابقی هم به مراکز درمانی استان جهت درمان سفارش می‌شوند.

او در ادامه بیان کرد: با توسل به فرمایش رهبر انقلاب انتظار می‌رود هیچ بیماری به غیر از دغدغه درد درمان، رنج دیگری نداشته باشد و به این منظور به اتفاق ۳ نهاد آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مستضعفان و تیمی از پزشکان همراه بر آن شدیم که به قصد راه اندازی یک مرکز خیریه پزشکی و با رایگان نمودن هزینه‌های هنگفت درمانی، دردی از درد‌های مردم بکاهیم.

این خیر خوزستانی گفت: انتظار می‌رود در سایر استان‌های کشور نیز شاهد توسعه این مراکز خیریه درمانی باشیم که این امر مهم نیازمند حمایت دولت و اصلاح سرانه‌های درمانی دارد چرا که از نظر جامعه پزشکی حق مردم در پرداخت هزینه‌های زیاد درمانی در حال تضییع است و مصداق این مهم، اقدام رئیس سازمان نظام پزشکی کشور است که آخرین مصوبه شورای عالی بیمه را امضا نکرد که این کار باعث افزایش هزینه درمان برای مردم خواهد بود.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تاسیس انجمن خیریه پزشکی از بعد اقتصادی با جامعه پزشکی موازی کاری است یا خیر توضیح داد: از آنجایی که استاندارد جمعیت متخصص در هر کشوری باید ۲۰ تا ۳۰ متخصص برای ۱۰ هزار باشد، اما در ایران ۶ نفر برای ۱۰ هزار است و ۴۵ درصد پزشکان متخصص نیز که ۴۴ هزار نفر هستند در شهر تهران سکونت دارند، نشانگر این است که با وجود پرونده‌های پزشکی بسیار با کمبود پزشکان متخصص مواجه هستیم.

این پزشک متخصص و جراح مغز و اعصاب ادامه داد: این کمبود نیروی پزشکی عمدتا در مناطق محروم و شهرستان‌هایی که متخصص ندارند کاملا مشهود است، بنابراین تاسیس انجمن خیریه پزشکی موازی کاری نیست بلکه نیاز هست که گروه‌های دیگری از پزشکان متخصص هم تشکیل شوند و کادر درمان را در امور خیریه گسترش دهیم.

جباری بیان کرد: برای مثال در شهرستان‌های مختلف کشور ما اگر کسی به تومور مغزی مبتلا شود و نیازمند جراحی یک پزشک خوب باشد، مدت زیادی را باید در صف انتظار درمان متحمل شود و همچنین از بعد اقتصادی هم تحت الشعاع هزینه سفر به مرکز و پایتخت را یدک بکشد که شاید این تأخیر درمانی منجر به افزایش بیماری و حتی مرگ شود.

او افزود: این فقر عددی در جامعه پزشکی پیام رسان اینست که ما در نقطه صفر هستیم و برای این نیت معنوی مسیری طولانی در پیش داریم بهمین رو امیدواریم به یاری پروردگار و همت همکاران خیر این کار‌ها توسعه پیدا کند باشد که شاهد اینگونه نیازمندی‌های مالی در حوزه درمان نباشیم.

در پایان این نشست خبری رضا جباری با قدرشناسی از همکاران، همگامان و همتایان پزشکی خود، اظهار کرد: تا ۱۰۰ سال پیش غربی‌ها کتب پزشکی کشور ما را میخواندند بطوریکه هر ساله زادروز پزشک نامدار ابوعلی سینا را به سرور این اصالت علمی مان مینشینیم، اما با وجود این افتخارات و رشد کمی نخبه گان و محققین پزشکی بسیار در ایران شاهد کاستی‌هایی در حوزه بهداشت ودرمان هستیم.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هزینه درمان پزشکان متخصص جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد

دکتر علی رضازاده گفت:در این راستا طی یک سال گذشته از هشت هزار پرونده تقاضا که در این زمینه تشکیل شده است که سه هزار و ۷۰۰ پرونده به مرحله پرداخت هزینه رسیده است.

وی اضافه کرد:برای درمان این شمار، افزون بر ۲۲۱ میلیارد ریال بابت هزینه های خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان پرداخت شده است.

مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت:برای ارائه خدمات به زوج های نابارور طی سال گذشته با هفت مرکز دانشگاهی و خصوصی در استان عقد قرارداد و به بیش از هشت هزار پرونده رسیدگی شده است.

تصویب‌نامه هیات وزیران درباره «قرار گرفتن خدمات نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه‌های پایه» دوم شهریور ۱۴۰۰ ابلاغ شد. براساس این مصوبه، ٩٠ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی براساس تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود و همه زنان کمتر از ۴۵ سال که یک سال پس از تصمیم به فرزندآوری، نتوانسته باشند باردار شوند می‌توانند از خدمات این حوزه استفاده کنند.

خدمات این حوزه هر ۲ تا سه سال قابل تمدید است و دولت مکلف به پوشش ۹۰ درصدی کل هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های کمک باروری (آی. سی. اِس. آی) و (آی. وی. اِف) برای هر زوج نابارور و پوشش هزینه‌های دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری است.

در استان خراسان رضوی و در حوزه درمان مستقیم، سه بیمارستان فارابی و ۱۷ شهریور در مشهد و بیمارستان رازی در تربت حیدریه دایر است و همچنین ۱۸ مرکز درمانی سرپایی در استان شامل ۶ مرکز در مشهد و ۱۲ مرکز در شهرهای دیگر فعالیت دارند.

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند که خدمات درمانی ارائه شده به آنان در قالب درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی ملکی به صورت رایگان و درمان غیر مستقیم از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ارائه می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • مردم تقریباً هزینه‌های درمانی خود را از جیب پرداخت می‌کنند
  • افزایش پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان