Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@14:27:06 GMT

آمریکا تحریم ها علیه سوریه را تغییر داد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۹۱۱۴

آمریکا تحریم ها علیه سوریه را تغییر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم‌ها علیه سوریه تغییراتی ایجاد کرد.

در این ارتباط، خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که هدف از تغییرات در بسته‌های تحریمی سوریه آن است که به برخی از سازمان‌های غیردولتی اجازه معامله با بخش‌هایی از دولت سوریه داده شود.

به گفته خزانه داری آمریکا بسته‌های تحریمی علیه سوریه دچار تغییراتی شده اند تا سازمان‌های غیردولتی آزادی عمل بیشتری برای انجام برخی فعالیت‌ها و مبادلات داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر را «اندری گاکی»، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده و گفت که واشنگتن توسعه دسترسی‌های انسانی در سراسر سوریه به منظور کاهش رنج مردم را در اولویت قرار می‌دهد، چون آن‌ها با درگیری‌های مسلحانه، ناامنی غذایی و همه‌گیر کووید -۱۹ روبرو هستند.

به ادعای خزانه‌داری آمریکا با توجه به تغییرات ایجاد شده، مبادلات و فعالیت‌های جدید برای حمایت از فعالیت‌های غیرانتفاعی مجاز، با منعی مواجه نخواهند بود.

چند روز پیش از این، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بر رفع فوری تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مردم این کشور تاکید کرد.

«بسام صباغ» با بیان ایکه تحریم‌های غیرقانونی و غیراخلاقی ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه مردم سوریه مجازات دسته جمعی و تروریسم اقتصادی است، افزود که این امر به تلاش‌های دولت سوریه در زمینه انسانی و توانایی سوری‌ها برای دستیابی به نیازمندی‌های خود آسیب می‌زند.

این دیپلمات سوری در عین حال بهبود اوضاع انسانی در این کشور را منوط به احترام به حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی سوریه دانست که تمام قطعنامه‌های شورای امنیت هم بر آن تاکید دارند.

صباغ همچنین پایان حضور نظامی بیگانگان در سوریه و توقف جنایات نظامیان اشغالگر آمریکا و ترکیه و اقدامات آنها در حمایت از تروریسم و سرقت ثروت و منابع سوریه را خواستار شد.

کد خبر 5360342

منبع: مهر

کلیدواژه: واشنگتن بسام صباغ دولت سوریه تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه ایران سوریه جنبش حماس اتحادیه اروپا ترکیه افغانستان بلاروس اوکراین فرانسه خزانه داری آمریکا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم تحریم های خود علیه حماس اعلام کرد که کانال تلگرامی «غزه حالا» و موسس آن «مصطفی عیاش» را به اتهام اقدام به جمع‌آوری کمک مالی برای حماس، تحریم کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) روز چهارشنبه دو فرد و سه نهاد را به عنوان تسهیل کننده های مالی اصلی برای حماس تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: «در پی حمله تروریستی ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که توسط حماس علیه اسرائیل انجام شد، نهاد موسوم به «غزه حالا » برای حمایت از حماس، تلاش‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی انجام داد. این نهاد و بنیانگذار آن به نام «مصطفی عیاش»، همچنین شرکت های القریشی اکزکیوتیو و اخیرا القریشی و مدیر این دو شرکت، آئوزما سلطانه برای جمع‌آوری کمک مالی برای حماس تلاش کردند.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: « وزارت خزانه داری همچنان متعهد به محدود کردن توانایی حماس برای تأمین مالی فعالیت های تروریستی خود، از جمله از طریق کارزارهای مجازی جمع آوری کمک های مالی است. آمریکا در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی خود، به استفاده از ابزارهای لازم برای مختل کردن توانایی حماس جهت کمک به حملات بیشتر ادامه خواهد داد.»

ایالات متحده آمریکا از زمان عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس می گوید که هیچ نقشی برای این گروه در آینده قائل نیست.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن نقشی برای حماس در آینده فلسطین و راهکار سیاسی مدنظر قائل است، گفت: «به هیچ وجه».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره حماس ادعا کرد: « حماس یک گروه تروریستی بی رحم است که حتی پیش از حمله فجیع ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دست به حملات تروریستی زده بود. حماس هیچ حقی در مشارکت سیاسی ندارد زیرا دستانش به خون آلوده است.»

گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

دیگر خبرها

  • آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد